Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten selviätte huutonetissä?

Vierailija
27.08.2009 |

Huutonetissä paljon myyvät, miten selviätte sen rumban kanssa? Olen myynyt siellä jonkin verran tavaraa, mutta aina vain muutama kohde kerrallaan. Nyt listasin enemmän kohteina ja huutoja tulee ovista ja ikkunoista, moni huutanut useampaa kohdetta. Mikä olisi paras systeemi pitää järjestys yllä - kuka huutanut mitäkin, mikä sulkeutuu milloinkin, kuka maksanut ja mitä lähettää. Apua!

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...(huutajan nimi,osoitetiedot,tunnus,mitä huusi,summa+pk).Ja kun maksu näkyy tilillä niin laitan tähti merkin.Kun olen postittanut niin vedän ison ruksin tietojen yli.Kun olen antanut palautteen niin teen ympyrän tähtimekrin ympärille.

Vierailija
2/12 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on erillinen lista koneella, jonne kopioin huudon voittaneen nimen ja muut tiedot. Tietojen alle kopioin voitetut tavarat ja pistän muistiin myös yhteishinnan sekä pyytämäni postikulut. Tililtä tarkistan onko ko. ihminen maksanut ja jos on niin merkkaan sen listaan ylös ja pakkaan tavarat lähetettäviksi.

Itse en käytä vakioviestiä, mutta ilmoitan itse heti tilinumeron ja kokonaissumman ostajalle ja samalla pyydän kirjoittamaan viestikenttään ostetut tuotteet.

Ei se loppujen lopuksi ole vaikeaa kun tekee yhden asian kerrallaan ja hötkyilemättä.

Hyviä kauppoja!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...(huutajan nimi,osoitetiedot,tunnus,mitä huusi,summa+pk).Ja kun maksu näkyy tilillä niin laitan tähti merkin.Kun olen postittanut niin vedän ison ruksin tietojen yli.Kun olen antanut palautteen niin teen ympyrän tähtimekrin ympärille.

Näin teen myös minä

Vierailija
4/12 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitan tunnuksen + huudot + huudot & hinnat alle, jätän tilaa sivulle, johon laitan nimen & osoitteen (kun saan ne selville ekassa huudossa) ja mitä arvelen postikuluiksi.

Vihko on suht pieni, sellainen kapeampi, mutta A5 kokoa.

Kun on maksanut, kirjoitan ok ja vien postiin.

Palautteet seuraan huuto.netin kautta.

Siis esim. kirjoitan ensin tunnuksen, esim. Anni07, alle 80-86 värikäs tytön paketti + remu-haalari + disney-uimapuku, toteutuneet hinnat viereen, arvioin postikulut (luult. 10,05) ja lasken summan, ilmoitan tunnukselle. Kirjoitan oikean nimen ja osoitteen vihkoon. Ja kun summa näkyy tilillä laitan ok ja vien postiin. Jos postikulut olivatkin 8,50, niin kirjoitan ylös + ilmoitan tunnukselle ja palautan ylimäärät. (mä siis teen niin, jotkut eivät).

Toisella sivulla voi sitten olla vaikka tunnuksen Sissi huudot jne.

Jos ja kun sivuille jää tyhjää, laitan niihin niitä yhden kohteen huutajia.

Tuosta on sekin hyöty, että kun on myynyt ennenkin jonkun x-kokoisen satsin vaatetta (vaikka 3 t-paitaa + 2 hametta) tai talvikengät, tietää myöhemmin mitä ne postikulut ovat + tietty postin korotukset.

Vierailija
5/12 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan jo kohteita listatessa sinne kohteet, lähtöhinnan + korotuksen (sekä mahdollisen osta heti -hinnan), postikulut (ilmoitan ne aina kohteessa, en peri lisää enkä palauta). Kun huuto päättyy, kopsaan sinne sähköpostista huutajan tiedot (tunnus, nimi, osoite) ja lopullisen hinnan. Myös jos joku huutaa useamman kohteen, on ne koneella helppo siirtää kimppaan saman huutajan alle. Tässä vaiheessa printtaan listan.

Tilitiedoista seuraan maksuja, ja merkkaan sinne listaan, ja sitten postittelen ne (siitäkin merkintä). Palautteet laitan yleensä lopuksi kaikista, ne on onneksi nykyään helppo laittaa omalta sivulta (ei tarvi miettiä antoiko jo jostain vai ei) ja toistaiseksi kaupat sujuneet hyvin niin kaiksita voi antaa hyvää palautetta.

Vierailija
6/12 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

näistä on iso apu =)

Vierailija
7/12 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Huutajan nimen + osoitteen ja voitetun kohteen/kohteet.

-Kun maksu näkyy tilillä, laitan nimen viereen pienen ruksin.

-Kun palaute on saatu/aikaa on kulunut n. kuukausi eikä palautetta tai mitään viestiä kuulu (esim. että ei ole saanut kirjettä tms.), vedän huutajan tiedot ruksilla yli ja poistan vielä huutajan tiedot meilistä. Nuo Meklarin tiedot poistan, kun huutaja on ilmoittanut maksavansa (pyydän huutajia ilmoittamaan maksusta).

Vierailija
8/12 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan jo kohteita listatessa sinne kohteet, lähtöhinnan + korotuksen (sekä mahdollisen osta heti -hinnan), postikulut (ilmoitan ne aina kohteessa, en peri lisää enkä palauta). Kun huuto päättyy, kopsaan sinne sähköpostista huutajan tiedot (tunnus, nimi, osoite) ja lopullisen hinnan. Myös jos joku huutaa useamman kohteen, on ne koneella helppo siirtää kimppaan saman huutajan alle. Tässä vaiheessa printtaan listan. Tilitiedoista seuraan maksuja, ja merkkaan sinne listaan, ja sitten postittelen ne (siitäkin merkintä). Palautteet laitan yleensä lopuksi kaikista, ne on onneksi nykyään helppo laittaa omalta sivulta (ei tarvi miettiä antoiko jo jostain vai ei) ja toistaiseksi kaupat sujuneet hyvin niin kaiksita voi antaa hyvää palautetta.

Tarkkaan nuo postikulut? Itse ole pari kertaa arvioinut pahasti alakanttiin, mutta en ole sitten viitsinyt lisääkään rahaa pyydellä.

Vierailija
9/12 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole vihkoa, mutta jokin irrallinen paperi, johon otsikoin:

Maksu tulossa: mitä ja keneltä

Maksu: summa

Posti: x

Eli kun ostaja on ottanut yhteyttä/ilmoittanut, että on maksanut, laitan hänen sukunimensä ja tuotteen/tuotteet tuohon maksu tulossa kohtaan ja yhteissumman tuohon Maksu kohtaan. Rivin alkuun laitan tähden, kun olen paketoinut. summan kohdalle ok merkki, kun maksu näkyy tilille. Posti kohdalle x, kun olen vienyt postiin ja kun olen laittanut palautteen, vedän viivan yli koko riville. Näitä papareita en säästele.

Meklari viestin ja jos jotain poikkeavaa kirjeenvaihdossa säästän erillisessä kansiossa inboxissani. Näihin voi joskus joutua palaamaan...

Vierailija
10/12 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et oo varma, laita korkeampi ja kirjoita että postikulut arvio ja palautan jos perin liikaa.

Aivan varma voi olla, jos käy pakkauksen kanssa postissa, kysyy ja kirjoittaa ylös + sen jälkeen ilmoittaa postikulut. Alussa tein näin muutamia kertoja, sitten opin arvioimaan.

Jos yhdistellään tuotteita, arvioin jonkun aiemman paketin avulla ja jos meni väärin, kirjoitan meiliin, että menikin 8,50 tai ei mennytkään kuin 5,60. Ja mä siis palautan ylimäärät ja perin kyllä lisääkin.

Vierailija
11/12 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuote/tuotteet, summa ja pk. Viivalla erottelen ostajan toisesta.

Kun maksanut, laitan OK viereen, ja kun itse olen postittanut, niin ruksilla tiedot yli.

Yksinkertaista mutta toimii.

Ja itse osaan aika hyvin arvioida postarir kokemuksesta, lisäksi mulla on vanha mutta tarkka keittiövaaka 2kg asti. Helpottaa arviointia. En palauta mutta en myöskään peri lisää. Tämä löytyy myös tiedoistani.

Oln kokenut todella työlääksi alkaa palautella tai karhuta euroja ja senttejä. JOS menisi ihan totaalipieleen postarit ja jäisi ainakin 5 euroa vajausta, niin sitten kysyisin ostajalta lisäveloituksesta/puretaanko kauppa ja palautan rahat. Yleensä myyjänä menee juuri niin, että arvioi liian pieneksi postarit.

Vierailija
12/12 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paksuun vihkoon laitan huutajan nimen, hänen huutamansa kohteet ja summan postikuluineen. Kun maksu on suoritettu, merkkaan M nimen kohdalle. Kun olen pakannut ja postittanut (osoitteen saa kätevästi kirjanmerkistä), annan palautteen, ruksaan vihosta nimen, ja poistan sen kohteen kirjanmerkeistä.