Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua 3kk peukalon imemiseen!!!

25.08.2009 |

Meidän 3 kuukautinen ei suostu ottamaan tuttia ja niinpä imeekin peukaloa. Mikä avuksi? En haluais, että se jäis tavaks ja yritän aina kun hän imee sitä niin ottaa peukun pois ja tilalle tuttia. Eli haluisin, että tutti maistuis. Onko hyviä neuvoja? Minkälainen tuttihan vois olla mieleinen? Nyt käytössä normi ainun silikoninen.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

imeekö vauva peukaloa vai syö? Meidän saman ikänen nimittäin työtää käsiä suuhun ja jyystää niitä, ei ime. Ja tutti kelpaa vaan jos kovasti väsyttää.

Mulle neuvottiin ostamaan luonnonkumi tutteja, silikoniset ei kuulemma kelpaa kovin monelle (mun kavereiden vauvoista kukaan ei oo huolinut silikonituttia). Tai sitten teidän vauba vaan ei tuttia halua..

Vierailija
2/11 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla huoletti myös, että tytöstä tulee peukalonimijä kun peukalo sujahti turhan tiheään suuhun. 4kk neuvolassa terkkari teki "testin" ja kun neiti peukaloa imi tarjosi lelua ja kun tyttö kurkotti lelua ottaen sormen suusta sanoi terkka ettei ole syytä huoleen. Sormi oli siis suussa vain, kun ei muuta tekemistä ollut. Nykyään ei sormea ime.

Hömppä ja tyty 7kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imee ihan ite peukkua, ei koko kättä tai rystysiä yms. Elikkä ei ees hankaa ikeniään tms.

Ostin luonnonkumi tutin ja se aluks näytti, että menee paremmin, mut ei sitten kuitenkaan. Jos otan peukun häneltä suusta ja tarjoon tuttia tilalle, suuttuu ihan hirveesti ja huutaa kun syötävä. Imee peukkua hereillä ollessa ja kun käy nukkumaan ja myös kesken unien hamuaa sen suuhunsa. Hän ei osaa vielä ottaa ja pitää kädessään mitään, joten sekään ei auta asiaan.

Apua apua auttakaa!

En haluu peukun imiä lasta!

Oon nyt muutamana päivänä pitäny sillä sukkia käsissä ja tarjonnu tuttia sillon kun hamuilee peukkua suuhun. En tiedä auttaako, mut jos se sit unohtas sen peukun ja tyytys tuttiin.

Oisko lisä neuvoja?

Vierailija
4/11 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei meinattu myöskään ottaa tuttia aluksi. Muutaman kerran kokeilun ja kakomisen jälkeen onnistuttiin siten, että rauhallisesti pidettiin tuttia vauvan suulla ja annettiin hänen maistella sitä ja tutustua siihen rauhassa. Sitten oivalsikin asian ja tutti pysyi suussa ja ymmärsï alkaa imemään. Jopa nukahti sitten tutti suussa. Meillä kyllä vielä alle 1kk ikäinen.

Kuulin vinkin, että voisi koittaa kostuttaa tutin päätä rintamaidolla (tai jos et imetä niin korvikkeella). Kannattaa varmaan varmistaa, että tutti ei ole ainakaan kylmä. Vauva kun on tottunut imemään jotain lämmintä ja maidon tuoksuista (oli se sitten rinta tai pullo).

Vierailija
5/11 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää kokeilla vielä tuota tutin kostutusta. Vauva on nyt suht hyvin ottanu tutin nukkumaan mennessä, kun samalla laitan vähän siihen naaman eteen unikaverin. Tosin päivällä sitterissä ja leikkimatolla menee herkästi sormet ja peukku suuhun.

Meillä ei tyttö oo suostunu pulloakaan ottaa, että ilmeisesti hän tykkäis vaan tissistä ja omista sormistaan. Sama pullottomuus ongelma oli myös esikoisella. Ilmeisesti näin mennään sitten meijän perheessä. :D Pitää olla tyytyväinen, että ainakin imetys onnistuu.

Vierailija
6/11 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kanssa tyttö nyt 3 kk ja se työntää koko nyrkkiään suuhun. En tiedä onko se aloitteleva peukalonimijä vai tekeekö se sitä kun ei saa tuttia suuhunsa. Tyttö on siis kova tutinperään mutta ei tietenkään osaa sitä vielä itse laittaa takaisin suuhun. Tutin pudottua ei enää alakaan huutelu tutin perään vaan, käsi menee suuhun niin syvälle kuin mahtuu....

Itse muuten imin peukaloa suurin piirtein siihen asti kun menin kouluun; silloin lopetin yöimemisenkin. Päiväimeminen lakkasi vähitellen aiemmin kun kaverit alkoivat jossain vaiheessa kiusata peukalonimemisestä. Eipä siitä kyllä mitään haittaa ollut, meidän sisarusparvesta olen ainoa joka ei ole tarvinnut oikomishoitoakaan :-)

Vierailija
7/11 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika kohta 5kk ja on kova imemään peukkua.

Välillä sormat vaan on suussa mutta kun on nälkä tai väsy niin oikein kuuluu kun peukkua imetään.

Huolii kyllä tutin, mut se on vaan siinä et kun sen peukun saa itse niin helposti itse suuhun. :) Tuttia siis syödään lähinnä vaunuissa, autossa ja joskus suureen hätään sylissä.

Toivon sen vähenevän kunhan lähtee kunnolla liikkeelle ja lelut alkaa kiinnostamaan. :)

Vierailija
8/11 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muillakin on näköjään (onneksi) samoja ongelmia kuin minulla. Minun 3 kk tyttöni on alkanut imemään myös sormiaan. Välillä kuuluu sellainen lussutus. Olen pitkän aikaa yrittänyt ottaa aina sormet pois suusta, mutta alkanut jo antaa periksi. Olen myös välillä pidellyt ohuita käsineitä sormien päällä, jotta ei imisi sormiaan, koska ne alkavat jo punoittamaan.

Tuttiahan tyttö ei tietenkään suostu syömään, ja harvoin myös tuttipullosta. Kaikenlaisia tutin päitä ollaan kokeiltu tuttipullossa ja tuteissa eri muotoisia päitä. Tuttipullossa imee paremmin luonnonkumista tehtyä tuttia. Pitänee myös kokeilla tuota luonnonkumista tuttia ja kastaa sitä rintamaitoon.

Vierailija
9/11 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haitanneeko tuo jos vauva imee peukkua? Sehän on suloista. Ja se menee ohi. Meidän 6kk vanhva vauva ei oo koskaan ottanu tuttia ja imi peukkua 3kk iässä. Sitten rystysiä ym ja nyt leluja kun ikenet kutiaa. Helpommin se menee ohi, kuin tutin imeminen. Jotkut vierottavat lapset tutista vasta 5vuotiaana... sitä en haluais omalle lapselle..!

Vierailija
10/11 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyypä tulla komemntoimaan, kun aiemmin kirjoittelin miten meillä oli alle 1kk tilanteessa... Elikkäs tutti alkoi kelpaamaan noin 2kk iässä. ensin autossa ja vaunuissa, sitten sitterissä ja jopa nukkumaanmennessä (päivällä ja illalla). Ajattelin, että JES, nyt saatiin väsynyt lapsi rauhoittumaan ja hiljaiseksi ja itsestään nukahtamaan... Kunnes siinä 3kk jälkeen tutti ei enää kelvannutkaan (paitsi tosi satunnaisesti autossa/vaunuissa), tissistä tuli taas paras kaveri. Nyt ikää 5kk.

Ja vielä tuohon käsien syöntiin.. aluksi kun kädet menivät suuhun, tyttö jyysti nyrkkiä kun viimestä päivää, nyt muutama päivä sitten keksittiin alkaa imemään peukaloa. Mietin, kun syöttöajat lyhenee, jos jää sitä paljon puhuttua imemisen tarvetta, niin jospa siihen syö peukkuaan. Minä en yritä tilalle tuttia, vaan josksu yritän houkutella huomion muualle (en siis "revi" sormea pois suusta) ja antaa tilalle käteen lelua tai purulelua. Joskus toimii... ja sitten taas peukku suuhun. En kyllä usko, että peukun syöminen on kauhean paha juttu, uskon myös, että se jossain vaiheessa jää luonnostaan pois.

11/11 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toimi todella hyvin 3 vuotiaalle tällainen:

https://www.amazon.co.uk/Dr-Thumb-original-treatment/dp/B00G5BF61G/ref=s...

Muutama ilta piti rauhoitella, mutta tosi helpolta tuntui.