Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasten rokotukset ja matka Afrikkaan

24.08.2009 |

Olemme lähdössä Keniaan tyttömme kanssa, joka matkan aikaan tulee olemaan 9 kk. Onko teillä kokemusta samanlaisesta, hankitteko rokotukset neuvolasta vai yksityiseltä? Joudutettiinko muita tarvittavia rokotuksia?

Entä mitä malarialääkkeitä lapselle suositeltiin? Entä imettävälle äidille?

Olisiko muita vinkkejä matkaa ajatellen?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei

Meillä hieman saman tapainen matka suunnitelmissa, hieman eri maa vain.

Luin jostain, että neuvolasta saisi hepatiitti a:n ja b:n riskiryhmiin kuuluvat ilmaisena. Ko. maahan matkustettaessa rokote pitäisi siis olla. Onko jollakulla kokemuksia, oletteko saaneet lapselle neuvolasta rokotteet? Itse olen hyvissä ajoin liikkeellä kysymyksineni, ilmeisesti hyvä vain niin, sillä neuvola tädillä ei ole tietoa, eikä oikein aikaakaan asian selvittämiseen..

Vierailija
2/2 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin kesällä 3 kuukautta Nigeriassa. Rokotteet otettiin yksityiseltä, Matkailuklinikalta, siellä oli ihan matkailulääkäri joka oikeasti tiesi mitä rokotteita tarvii ottaa. Rokote.fi-sivuilla oli ihan huu-haa tietoa.

Poika täytti just 3v. kun lähdettiin ja hän sai hepatiitit kahteen kertaan n. puolen vuoden välein. Mulle tuli hepatiitit ja lavantauti(salmonella) koulun kautta koska olin sairaalassa työharjottelussa ja meille kaikille keltakuumerokote.

Tuli tosi kalliiksi jotain alle 500 euroa ja se ei siis sisältäny hepatiitit mulle, kun sain ne koulun kautta, mut toisaalta pojalla on hepatiiti suoja seuraat 20 vuotta.

Malaria estolääkitys taitaa olla vähän siitäkin kiinni minkälaista malariaa Keniassa on. Meillä oli Lariam käytössä ja netin mukaanhan se on aivan kauhee lääke mut meille ei tullu mitään sivuvaikutuksia. Mäkin tulin puolvahingossa raskaaks reissun aikana ja soitin heti tonne Matkailuklinikan lääkärille niin siellä sanottin että nimenomaan Lariam on se ainoa lääke mitä ne raskaanaoleville ja varmaan imettäville kirjottaa.

Muita vinnkejä ei nyt tule mieleen kun et pitkää pinnaa ja seikkailumieltä. Afrikassa moni asia toimii aivan eri tavalla kun mihin täällä ollaan totuttu.

Tossa on linkki sinne matkailuklinikalle, niillä on toi kallis palvelunumerokin mistä voi kysyä neuvoa jos asutte kauempana.

http://www.medicity.fi/index.php?id=esittely&sub=matkailuklinikka

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi