Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekisit?

Vierailija
24.08.2009 |

Onko kukaan ollut vastaavassa tilanteessa? ä-lomani jälkeen olen ollut kuukauden verran työtön, ja myös työelämässä olleelta mieheltäni loppuivat työt. Hän on kuitenkin statukseltaan opiskelija, eikä siis oikeutettu työttömyyskorvaukseen. Otin hyvissä ajoin selvää Kelalta miten menetellä, ja vastaus oli selkeä; toinen voi jäädä kotihoidontuella kotiin ja opiskella samalla, ja toinen hakea töitä. Minä olen siis työtön työnhakija, ja mies jatkaisi opintonsa loppuun ja samalla hoitaisi lasta. Tämän piti olla aivan satavarmaa, soitin kelan lisäksi myös liittoon ja kassaan.

No, nyt sit selvis, ettei se näin menekään, jos mies opiskelee, vaan silloin hän menettää kotihoidontuen, joka vähennetään minun ansiosidonnaisestani. Hänen pitäisi siis hakea opintotukea, jota hänellä on enää pari kuukautta jäljellä. Eli käytännössä meidän kolmiehnkinen perhe eläis mun tosi pienellä ansiosidonnaisella, mikä on mahdotonta. Me ei tulla toimeen. Tai sitten mies lopettaa opinnot ja sais ilmeisesti jonkin sortin korvausta, missä ei kerta kaikkiaan ole mitään järkeä!

En keksi, miten me tästä nyt selvitään. Töitä on tällä hetkellä kummankin tosi vaikea saada, molempien entiset työntantajat on vähentäneet väkeä. Haetaan kuitenkin molemmat koko ajan. Oisko ideoita?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska opiskelija ei tosiaan voi saada kodinhoidontukea, jos aikoo todella opiskella. JOs ette onnistu sopimaan miehen koulun kanssa, että hän suorittaa lopu opintonsa ilman, että on koulussa kirjoilla. Silloin saatte kodinhoidontuen.

Vierailija
2/4 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko opiskellut samalla kun oli töissäkin vai oliko opinnot jäissä?

Miehellä voi olla oikeus ansiosidonnaiseen päivärahaan, vaikka hän onkin opiskelija.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on se periaate, että sossuun EI mennä, IKINÄ. Olen kuullut, et siellä jotuu täysin virkailijoiden kyttäämäksi, koko elämä pengotaan ja se on henkisesti erittäin raskasta. Riittää, että meillä on muutenkin vaikea taloudellinen tilanne, ei tarvita tähän enää lisää stressiä. Niin kauan kuin lapselle riittää ruokaa en lähde levittelemään meidän elämää yhdellekään kukkahattutädille.

Mut ei kai ole muuta mahdollisuutta kuin neuvotella sukulaisilta lyhytaikainen laina, että pärjätään.

Vierailija
4/4 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on siis ollut täysipäiväisesti töissä ja opiskelut jäissä. Tässä sen näkee, et opinnot pitäis ehdottomasti hoitaa alta pois ennen kuin lähtee työelämään.

Harmittaa niin hirveästi, että jos ois mitä tahansa työtä, ihan mitä tahansa, niin eihän tässä ois ongelmaa. Täytyy toivoa, että kohta jostain tärppäis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän