Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

miten nimi kerrotaan nimijuhlassa?

Vierailija
23.08.2009 |

ei ole ristiäisiä, vaan pidetään nimijuhla. tulee n. 10 ihmistä. mies haluaa pitää puheen jossa kertoo nimen.. musta se on noloa. ku ei muutenkaan ole virallinen tilaisuus, pelkästään kahvia ja keksejä. musta olis kiva että kahvipöydässä olis "nimikyltti" tai jotain muuta missä nimi sit on.

ehdotuksia?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
23.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva jos mies haluaa pitää puheen, siinä ihmiset sen haluaa kuulla. me ei osata pitää puheita ja meillä nimi luki vieraskirjassa jossa pyydettiin nimet kun vieraat tuli sisälle.

Vierailija
2/12 |
23.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä olen pitänyt puheen,jossa toivottanut vieraat tervetulleiksi, kertonut lapsen nimen ja samalla sitten skoolattu pikkuisen kunniaksi. Sen jälkeen kakkua ja kahvia mahan täydeltä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
23.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä te ootte puheessa sanonut?

"tervetuloa, pojan nimeks tulee .......... " mitäs sitten?

Vierailija
4/12 |
23.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joskus sellaiset järkätään niin voisi sanoa että:

-juhla on järjestetty siksi, että toivotetaan vauva tervetulleeksi sukuun ja ystäväpiiriin

-toivotaan, että läsnäolijoista tulee tärkeä osa vauvan elämää ja voidaan jo kiittää apuna olleita

-ketkä olemme pyytäneet kummeiksi (haluaisin sellaiset vauvalle, vaikkei kuuluta kirkkoon) ja kerrotaan, miksi ollaan näihin kummeihin päädytty

-mitkä syyt ovat vaikuttaneet nimen valintaan ja sitten vasta nimi

-lisäksi siellä voisi olla joku ihana runo tai laulu (googlaa Pikku Riikan laulu)

Vierailija
5/12 |
23.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidin "puheen" ennen kun kutsuttiin ihmiset kahvipöytään. Kiittelin, että kiva kun ootte kaikki täällä paikalla. Mukava nähdä kerralla tässä samassa huoneessa meidän perheen turvaverkko ja tärkeät ihmiset jne. Ja sitten vähä kerroin miksi tähä nimeen on päädytty. Ja että nimihän on se ja se. Ja siis jotain sellaista horinaa vaan, puhe kesi ehkä muutaman minuutin.

Ehdottomasti mielummin puhe kuin joku kylmä kyltti kahvipöytään(tämä on siis vain minun mielipide).

Vierailija
6/12 |
23.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten paljon kivempi nimitys tuo nimijuhla kuin nimiäiset! Se on aina ottanut korvaan ja pahasti!

Vierailija
7/12 |
23.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun isäni, minä ja mieheni seisoimme isäni toisella puolella ja poika oli minun sylissäni. Isäni kertoi rennolla tavalla lapsen kehityksestä yleensä, siitä ilosta mitä lapsi tuottaa, jotain jo edesmenneiden isoisovanhempien kertomia tarinoita minusta kun olin ihan vauva, hieman raamatusta otteita mutta ei liikaa.

Sitten lopuksi isäni sanoi että nyt on aika paljastaa lapsen nimi jolla tulemme kaikki hänet tuntemaan, ja silloin mieheni ojensi isälleni hienon kirjekuoren joka sisälsi paperin jossa nimi luki. "Toivotamme kaikki (pojan nimi) tervetulleiksi sukuumme!" Sitten aplodit ja nimenantotodistus pöydälle että jokainen saa vielä katsoa nimen siitä.

Kirjekuori oli vain "teatteria", isäni tiesi jo nimen että osaisi lausua sen hyvin, mutta uskoisin että läsnäolijoista se oli omanlainen keksintö. Meillä oli vieraita reilu 30...

Vierailija
8/12 |
23.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nimi kerrottiin jo kutsussa. Meillä vietettiin pojan ensimmäistä nimipäivää vähän suuremmin menoin. Esiteltiin tulokas suvuille ja kahviteltiin yhdessä ilman sen kummempia ohjelmia. Pojan nimipäivä sattui juuri sopivasti noin 2kk päähän syntymästä.

Vierailija
9/12 |
23.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies on kummallakin kerralla pitänyt puheen, kertonut nimenvalinnasta ja esitellyt kummit. Sitten on skoolattu.

Vierailija
10/12 |
23.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaikkien lasteni nimijuhlat olleet epämuodolliset, ts. ei puheita jne. (vaikkei mitään niitä vastaankaan, jos sellainen tilaisuuteen sopii).

Nimet on julkistettu esim. tehtävän muodossa: lapsen koko nimen muodostavat kirjaimet on maalattu pahvipohjille, joista ne kutsuvieraat, joilla voisi olla jotain vihiä nimestä (siis että arvaavat, ettei meille tule Jani-Petteriä tai Jessicaa) saavat koota nimen. Vähän vinkkiä voi siis antaa, ettei nimenpaljatus veny liian pitkäksi.

Yhden lapsen nimen ovat isommat sisarukset paljastaneet esiripun takaa. Olivat itse maalanneet nimen tauluun.

Kuopuksen juhlissa jokainen vieras sai laittaa lippaaseen arvauksensa nimestä.

Vierailija
11/12 |
23.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä vauva on 5 vkoa ku juhlat pidetään

-ap

Vierailija
12/12 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten pöydälle Scrabble-pelin kirjaimet, joista vieraat alkavat etsiä nimiä. Kuvattiin kaikki hassut vaiheet Jorma Anterot sun muut, mitä muodostui. Tuli rento tunnelma. Nimien löydyttyä minä pidin puheen, jossa kerroin nimien löytymisen vaiheet ja muut vaihtoehdot, paljon kaikkea nimiasiaa, kehuin vauvaa ja puhuttelin kummeja. Sitten annoimme vauvalle nimet isän kanssa: "Annamme sinulle nyt nimeksi Nico Petteri, onnea ja kaikkea hyvää sinulle, tms." Lopuksi eläköön-huudot ja kummien allekirjoitukset itse tietokoneen avulla tekemiimme kummikirjoihin, omat kummeille ja samanlaiset vauvan muistolaatikkoon. Lisää kuohuviiniä kenties ja sitten kakkukahvit. Lisäksi tein konvehdeista muistokarkit: tulostettu ja taiteltu ajatelma ynnä lapsen nimi ja syntymäpäivä sellofaanin sisään silkkirusetein.