Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi isillä ei tule lapsen synnyttyä samanlaista tarvetta olla kotona

Vierailija
22.08.2009 |

kuin äideillä, vaan isät huitelevat baareissa ja harrastuksissaan?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannatta valita kunnon mies ja ei sinne kotiin ole hautuduttu - molemmilla on myös harrastuksia ja ystäviä

Vierailija
2/17 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

baareissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meidän lasten isä pysytteli tiiviisti kotona lasten synnyttyä.

Vierailija
4/17 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä sitä koe hirveää tarvetta maata kotona.

Vierailija
5/17 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että liekö tuolla myös jotain tekemistä hormonien ja biologian kanssa. Vaikka isä olisi kuinka hyvä ja kuinka mukana, niin isällä ei ole samoja hormoneja kuin äidillä eli naisella, ns äidinvaistoa siis. Miksi? Koska isä ei käy läpi raskautta ja synnytystä, ja niiden mukanaan tuomia hormonaalisia muutoksia, jotka ovat lajin säilymisen kannalta joskus olleet ensiarvoisen tärkeitä.

Sanokaa mitä sanotte, mutta vielä meitä ihmisiä löytyy sellaisia, joilla ikiaikaiset vietit vie vahvemmin kuin uskoisikaan - kaikesta sivistyksestä ja tietämyksestä huolimatta :)

Vierailija
6/17 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies ollut koko päivän poissa eräissä juhlissa. Aikoo mennä myöhemmin illalla vielä baariin jatkoille.

En haluaisi aikuista ihmistä kieltää. Surullista vaan, ettei oma lapsensa kiinnosta.

ap

Vierailija
7/17 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä lähtien kun isäksi tuli :)

Vierailija
8/17 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baareissa juhlimiset on molemmat jo nähnyt ennen lapsia. Tokihan se muutaman kerran vuodessa on kiva lähteä, mutta mies ei oikein oli vielä kypsynyt isäksi/ mieheksi

jos haluaa vaan koko ajan baareissa juosta

Vierailija
9/17 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen kolmen lapsen äiti. Ihan normaalia elämääni olen jatkanut lasten synnyttyäkin. Mitä nyt tissimaitoa lypsänyt ennen kuin lähden jonnekin.

Vierailija
10/17 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun mies ainakin baareissa käy, vaikka 2 lapsemme isä onkin! Minusta on ok että perheen isukkikin käy silloin tällöin, esim 1 x kk baareissa, kunhan ei siellä yhtenään asu. Suurin osa muistakin tuntemistani isistä käy kyllä baareissa. Oma mieheni tuli isäksi jo 23v, enkä todellakaan olettanut että se loppuisi samantein kun esikoislapsi maailmaan putkahti! Itse käyn ehkä 2 krt vuodessa, eli harvemmin, mutta käyn siis itsekin kyllä.

Ap voisi jutella miehensä kanssa että olisi kiva jos baarireissuja lykkäisi nyt jonkin aikaa kun vauva on vielä niin pieni ja tarvitset tukea. Voi olla, että miehesi kuvittelee että nyt kun sulla on vauva niin et hänestä ja hänen menemisistä enää niin välitäkään, tuollainen ajattelu ei ole lainkaan harvinaista. Jutelkaa! :) Kyllä se siitä!

Vierailija
11/17 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastuksistaan ei tarvitse isän eikä äidin luopua, mutta baarissa notkuminen ei kyllä oikein kuulu pienen vauvan vanhempien elämään. Epäkypsän kakaran kanssa olet lapsen tehnyt, jos mies vain bilettää.

Vierailija
12/17 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yksikössä eikä monikossa.

Harrastavat kyllä muuten, liikuntaa, sählyä, tietokonetta jne. Musta on outoa että joku isä tai äiti haluaisi viettää aikaansa baarissa.

Vierailija
13/17 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koki että hänestä oli parhaiten hyötyä niin. Ja olikin, taloudellinen vakaus on tärkeää. Tissivauvan hoito on pääosin imettämistä.

Vierailija
14/17 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin myös minä. Ei vaan biletykset enää jaksa kiinnostaa. Olimme ehtineet olla yhdessä ennen esikoisen syntymää seitsemän vuotta, ja sinä aikana biletettiin ja matkustettiin todella paljon. Nyt olemme kahden alle kouluikäisen mukulan vanhemmat ja on hyvä olla näin, ihan perheen parissa tehdään juttuja. Tietty käydään molemmat muutaman kerran vuodessa esim. työkavereiden kanssa ulkona, mutta ne käynnit voi laskea yhden käden sormilla.

Ystäväni miehellä alkoi oikein kunnon bileputki kun lapsi syntyi, ja jatkui heidän eroonsa asti pari vuotta myöhemmin. Siitä munattomasta oliosta ei ollut ystävälleni yhtään tukea, päinvastoin:-(

Eli lyhyesti tiivistettynä minun ja edellisten vastaukset - riippuu yksilöstä.

Vierailija
15/17 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

missään halua huidella. Miksi naiset valitsevat keskenkasvuisia kakaroita lastensa isiksi?

Vierailija
16/17 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisilla ei raksuta ollenkaan. Elämän arvojärkestys- perheen ja vastasyntyneen suojelu, elämän ihmeen edessä herkistyminen, halu rakentaa omaa pesää- perinteisesti suomalainen mies on ollut jälkeenjäänyt ahdistusläjä jolla se mitä naisella hormoonit laittaa liikkeelle ei miehellä käynnisty mitenkään. Modernit miehet tuon jo ymmärtävät. Mutta sekä parisuhteen, oman kasvun että "perheytymisen" kannalta pohjanoteeraus ap. Jos ei vilkkaasti muuta suuntaa ei tulevaisuus näytä hyvältä. Eikä mikään rakkaus kestä. Toivotaan että on vaan vähän hidas.

Vierailija
17/17 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalle ainakin tuli stoppi baareihin kun sain lapsia. Todella harvoin käy enää baareissa ja kotonakaan ei ota edes sitä "saunakaljaa". Harrastuksissa tosin käy, mutta nekin yleensä hoitaa aamulla ennen töihin menoa.

Mä olen se meidän perheen "bailuhirmu"