"Menkkakipua" orgasmin jälkeen noin rv 10-15. Onko nomaalia?
Raskauteni on edennyt normaalisti, mutta orgasmin jälkeinen "menkkakipu" huolestuttaa. Lievää jomottelua voi olla puolikin tuntia seksiin jälkeen.
Onko muilla ollut tällaista ja pitäisikö olla huolissaan?
Kommentit (4)
joka raskaudessa. en kylläkään huolestunut.
Huolestuin nyt hirveästi, kun nippailu ja jomotus jatkuu vain, jo kolmatta tuntia. Ei ihan koko ajan, mutta palaa vähän väliä. Syytän itseäni, että laitoin oman nautintoni vauvan hyvinvoinnin edelle. :(
ap
Se taas on todella hyvä, sillä kohtu on iso lihas jonka jumppaaminen taas tietää vahvempaa kohtua joka työskentelee synnytyksessä aktiivisemmin.
Uudelleensynnyttäjällä kohtu tietty osaa napakammin hommansa, mutta aina kaikki liikunta on hyvä!
Jos kovin sattuu, kipu ei hellitä tai tulee vuotoa niin avaudut ilmanmuuta neuvolassa. Hävetä ei pidä, seksillä tuohon tilaan olet päässytkin joten oletus on että sinulla on seksielämää! :D
terkkari sanoi että se on ennenaikaista supistelua ja että mulla oli herkästi supisteleva kohtu. itse muistan että oli kanssa epämiellyttävä tunne ja muistaakseni (raskaudesta jo 4 vuotta) taisin aikas lailla vähentää seksiä, tai lopettaa :/ jo silloin heti alussa. mutta mulla myös supisteli ennen aikojaan milloin mistäkin rasituksesta ja sain todella ohjeen ottaa rauhassa eikä kantaa mitään, tyyliin käsilaukku ja max. maitopurkki kaupasta. olin myös aikas paljon saikullakin.
Eli kantsii kysäistä terkkarilta mitä tehdä. Voihan se olla et on normaaliakin, itsellä vain tällainen kokemus. Ennenaikaisten supistusten kanssa pitää sit tosiaan ottaa rauhassa ettei mene kesken.