sijaisimetys ja aviomies
Mitä olette mieltä siitä että mies touhuaa mukana kun siskoni imettää puolestani vauvaamme? Tuntuu vähän siltä että..
Kommentit (60)
vauvaasi vauvan tahtisesti, niin oma maidontuotantosi lisäntyy. Vauva "tilaa" maitoa lisää tiheillä syömisillä. Näin et siskoa enää tarvi imetykseen.
mennä siihen avustamaan. Mitä jos vaan suunnitelmallisesti pidät vauvaasi sylissäsi ja sinä voit ojentaa vauvan siskollesi ja istahtaa siskosi viereen. Huomaat, että tuskin miehesi tulee sinua siitä pois repimään!
On näitä kaikkia oikeasti kokeiltu. Kyse on nyt mun mielestä tekosyistä joilla mies onnistuu saamaan aina ja aina itsensä samaan tilanteeseen hyysäämään vaikkei sitä tarvitakaan. Kerrotaan sekin nyt että siskollani on reilusti suuremmat rinnat kuin minulla ja hän tosiaan Pullauttaa rinnan aina esiin. Ja jotenkin tuntuu että mieheni on vähintään aina tuossa hetkessä mukana. Aivan kuin se olisi koko tapahtuman huipentuma. Ja eihän se nänni pysy vauvan suussa heti vaan se kestää ennen kuin imetys pääsee käyntiin. Ja koko tuon ajan koko tissi ja nänni on aivan estraadilla. Ja tottakai olen kateellinen ja tunnen syyllisyyttä. Kyllä että on paha olla.
siskon tissejä kuolaamasta! Ukkos varmaan haluais itsekin vähän maistella maitoa??
siskosi ei imettäisi vauvaasi lainkaan. Silloin välttyisit monelta harmilta, kateudelta ja syyllisyydeltä.
Korvike on ihan kelpo ruokaa vauvalle! Sitä paitsi voisihan sisaresi pumpata maitoa ja antaa sitä sinulle, ja sitten vaikka yli-innokas isä voisi ruokkia vauvaa pullosta. Se olisi varmasti paras vaihtoehto.
Kyllä vauvanhoito on paljon muutakin kuin imetys ja mies voi osallistua.
Kiitos kaikista mielipiteistä ja neuvoista. Kyllähän mun mies osallistuu yhtä innokkaasti kaikkii muihinkin vauvanhoitojuttuihin ja valvoo öitä jos itkeskelee yms. Mutta tämä ongelma mistä kerroin kohdistuu juuri tähän imetykseen. Olis se vähän kummallista että kun mies lähtee töistä aikaisemmin kauppaan, edellisen yön valvoneena, ja tekee melkein kaikki kotityöt ja heti kun sisko alkaa imettää karjun naama punaisena että painu pois mun siskon luota. Tulis valkotakkiset miehet hakemaan.
herää kysymys, että mä SÄ oikein teet?
Kiitos kaikista mielipiteistä ja neuvoista. Kyllähän mun mies osallistuu yhtä innokkaasti kaikkii muihinkin vauvanhoitojuttuihin ja valvoo öitä jos itkeskelee yms. Mutta tämä ongelma mistä kerroin kohdistuu juuri tähän imetykseen. Olis se vähän kummallista että kun mies lähtee töistä aikaisemmin kauppaan, edellisen yön valvoneena, ja tekee melkein kaikki kotityöt ja heti kun sisko alkaa imettää karjun naama punaisena että painu pois mun siskon luota. Tulis valkotakkiset miehet hakemaan.
Jos se olis noin helppoa ongelmaa ei olisi. Ajoitus on aina sellainen että olen pyykkejä ripustelemassa tai jotain muuta ja en voi olla kyttäämässä koska se alkaa imettämään.
silti tsemppiä ! Toi systeemi on vuoden päästä sun mielestä hyvä juttu!
Tänään meni ihan hyvin. Ei ollut mitään rinnan hiplailuhetkiä. Silti yhteistyö tuntui sujuvan jotenkin paremmin kuin minun kanssani. Tuntuu siltä että on parempi lopettaa koko systeemi vaikka toisaalta nyt puhutaan vauvan elämästä, hyvinvoinnista ja ruokkimisesta. Ristiriitainen mieli ja elämäntilanne on ihan sairaalloisen inhottavaa. Tosiaan. Iljettävä olo kokonaisuudessaan!
Kyllä se vauva oikeasti korvikkeellakin kasvaa ihan hyvin! Se taas ei voi olla näkymättä että äiti on stressaantunut ihan turhaan kun asian voisi ratkaista toisinkin eli korvikkeella.
jos joku toinen syöttää sitä.
Ei ole apua vaan hallaa...
Tottakai haluan parhaimmat edut vauvalleni, mutta en siskoni rintoja yhdistettynä mieheni aktiiviseen vauvanhoitoon! Miksen saa ja voi ola normaali äiti, joka imettää ja jonka siskon rinnat eivät kuulu jokapäiväiseen elämään minun ja mieheni kanssa?
tilannetta rauhoittaisi, kun nyt siirtyisitte vaan korvikemaitoon sen vauvan kanssa ja sisko tisseineen siirtyy takavasemmalle hoitamaan omaa lastaan. Ihan sama, onko siinä mitään peliä miehen kanssa, kun se herättää sussa noin paljon ahdistusta, mustasukkaisuutta ja surua niin unohtakaa koko juttu. Tuosta sijaisimetyksestä on nyt moninkertaisesti haittaa pieniin hyötyihin verrattuna.
Silläkin uhalla että siskoni suuttuu. Olen ymmärtänyt että parempi on kuitenkin vauvan ja oman perheeni etu ei siskon auttamishalu. Tällaista tilannetta en soisi kellekään.
Miksi siskosi haluaisi vampata miehesi tai päinvastoin, kun molemmilla on omat puolisot ja perheet?
Tätä minä ihmettelen nykyaikana. Ennenhän oli täysin yleistä, että lapsella oli erillinen imettäjä, nykyään asia tuntuu monille olevan kauhistus. Jos vielä kyseessä on oma sisko, niin mielummin sitä maitoa lapselleni antaisin kuin jotain tuttelia tai tuntemattoman luovutusmaitoa. Sen isän osuutta voi ap halutessaan rajoittaa, ehkei mies edes tajua että on jotenkin astunut naisten reviirille, voihan ap itse nostella sitä vauvaansa parempaan asentoon.