Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Myöhäinen keskeytys ja uusi raskaus?

Vierailija
21.08.2009 |

te joille on tehty keskeytys myöhäisillä viikoilla lapsen kehitysvamman vuoksi, voisitteko jakaa miten uusi raskaus sujui ja kuinka usein kävitte ultrissa ja mitä muita tutkimuksia teitte, jos teitte?

Meillä kaksi vuotta sitten keskeytetty raskaus rv 20 lapsen aivottomuuden vuoksi jolle ei koskaan löytynyt syytä (eli ei perinnöllinen tai muu helposti uusiva tekijä).

Olen nyt uudelleen raskaana ja moni asia mietityttää. Sanoivat silloin Naistenklinikalta että ekaan ultraan saa tulla jo rv 8 alkaen ilman lähetettä. Onko vieläkin niin? Mitä muuta normaali raskauden tarkastuksia lukuunottamatta teit tai tekisit?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei nyt ihan aiheeseen, mutta mulla keskimmäinen syntyi kehitysvammaisena (ei perinnöllinen) ja mä olisin päässyt lapsivesitutkimukseen ilmaiseksi.

Kävin vain normaalit ultrat, rupesi jo ärsyttämään kun tupattiin joka neuvola- ja lääkärikäynnillä lisäseulontoihin. Kakkosen kehitysvammaisuus ei siis näkynyt niskapoimussa eikä edes seerumiseulassa.

Kolmas raskaus meni hyvin - ehkä alitajuisesti tietysti jännitin kun tiesin jo, mitä kaikkea voi tapahtua - mutta otin vähän sen asenteen että suuremmalla todennäköisyydellä kaikki on hyvin kuitenkin.

Tsemppiä raskauteen, älä huoli, kaikki menee hyvin!

Vierailija
2/3 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyään kun kaikesta säästetään, mikään ei enää ole itsestään selvää. Olen kuullut, että nykyään ei aina enää pääse seurantaan.

Meillä samoilla viikoilla 3,5 v sitten keskeytys, myös rakenteellinen tappava poikkeama, jota ei katsottu perinnölliseksi. Tämän jälkeissä raskaudessa (v. 2007) kävimme kahdessa ultrassa yliopistosairaalassa, ja kun siellä todettiin, että sama juttu ei ole toistunut, puolivälistä lähtien normaali neuvolaseuranta.

Olihan se aika raskasta välillä, muutaman kerran kävin kyllä mielenrauhaultrassa yksityisellä, kun panikointi kasvoi sellaisiin mittasuhteisiin.

Onnea uudesta raskaudesta ja eiköhän kaikki mene hienosti tällä kertaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo varannut yksityiselle varhaisen ultran ja katsotaan siitä sitten eteenpäin. Onhan tämä aika pelottavaa....en oikein uskalla iloita raskaudesta enkä ole kertonut muille kun miehelle. Edelleen osa kaverista ei uskalla puhua tapahtuneesta vaikka olen hyvin avoimesti kysyjille kertonut mitä tapahtui.Joten en tiedä kuinka suhtautuvat uuteen kasvavaan mahaan.