Vantaalla 11 päiväkodillista virikelapsia! Helvetti, että vihaksi pistää.
HS kirjoittaa tänään; "Kaupungissa on 11 päiväkodillista lapsia, joiden molemmat vanhemmat tai toinen vanhemmista on kotona". Vantaan kaupunginhallituksen ehdotukseen kuuluu myös subjektiivisen päivähoito-oikeuden tarkempi kontrolli.
Mikähän mahtaa olla lukumäärä esim. Helsingissä tai Espoossa...? Helvetin hyvä,jos edes jossain kaupungissa ollaan viitsitty näitä asioita tilastoida, tätä systeemiä käytetään niin väärin...Puhutaan useista sadoista lapsista, jotka vie paikkoja niitä oikeasti tarvitsevilta.
Todella suuri määrä tuo 11 kokonaista päiväkotia.
Kommentit (66)
ja miksi lapset päiväkodissa, ja mikä tarve heillä on tähän järjestelyyn!
Aika suppeasti ajattelet kuule asioista. Kyllä se on ihan tutkittu juttu, että "turhia" lapsia päivähoidossa on hyvin vähän.
10 päiväkodillista kokopäiväisiä virikelapsia, tähän vielä ne osa-aikaiset päälle...
Kaupunki lomauttaa opettajia, hoitsuja ja muita työöntekijöitään ja mammat pitää oikeuksistaan kiinni :D
jäisi työttömäksi kun useampi päiväkoti suljettaisi kun ei olisi enää virikelapsia. Mitä ihmettä te jaksatte vetää kipinöitä näistä virikelapsista?!?! Huolehtikaa omasta elämästänne.
Täällä tehdään uusia päiväkoteja tarpeen mukaan ja kaikille riittää paikkoja. Myös niille virikelapsille.
Täällä ei myöskään pk:n henkilökunta katso karsaasti näitä virikelapsia tai heidän vanhempiaan.
Näillä lapsilla voisi asiat olla paljon huonommin mikäli heillä ei olisi oikeutta päivähoitoon. Saattaisi kaupungin menot kasvaa jos tarvittaisiin järeämpiä tukitoimia perheiden auttamiseksi.
Olen Vantaalla, lapseni päiväkotiryhmässä on monta maahanmuuttajalasta, joiden öidit ovat kotona. Minusta täysin perusteltua kielen oppimisen takia.
Tiedän myös, että erityislapsien kohdalla suositellaan, että hoito jatkuu, vaikka perheeseen tulee uusi vauva. Kaverillani on dowm-lapsi ja tmä on suositus, nyt kun hän odottaa uutta.
Aika monella on varmaan kotona työtön työnhakija, jonka hoidossa pitäminen edes 3-4 päivänä on täysin ok, että voi hakea töitä, varsinkin kun lapsi on 3-6 v.
Voi olla myös masennusta, vaativa vauvasisarus, sairaalaramppausta vaativa vauvasisarus jne.
kuullut, että henkilökunta piittaisi siitä kenen vanhemmat ovat kotona ja kenen ei. Olen myös ollut päiväkodeissa töissä ja ei sillä meille ollut mitään merkitystä oliko virike tai ei.
kuullut, että henkilökunta piittaisi siitä kenen vanhemmat ovat kotona ja kenen ei. Olen myös ollut päiväkodeissa töissä ja ei sillä meille ollut mitään merkitystä oliko virike tai ei.
Että pk:n henkilökunta keskustelisi keskenään lasten todellisesta hoidon tarpeesta.
Eikä kukaan urputa virikelapsista.
Aikuistukaa valittajat nyt jo! Ei kaikki perheet ole samasta muotista.
Kaupungin pitäisi olla valmiudet tarjota JOKAISELLE päiväkoti-ikäiselle päiväkotipaikka riippumatta siitä ovatko vanhemmat kotona vai töissä, onko kaupunki hoitanut hommansa kunnolla? Ei.
Tässä on nyt ihan turha syyttää niitä vanhempia jotka jostain syystä ovat kotona ja laittavat lapsensa muutamaksi tunniksi hoitoon, ei ole niiden vanhempien vika ettei paikkoja ole.
Minun 4v:ni aloitti nyt syksyllä 12h/vko päiväkodissa, vaikka hänellä olisi oikeus kokopäiväpaikkaan.
Päiväkotien työntekijöitä kuulemma suorastaan vituttaa nämä virikelapset ja etenkin heidän äitinsä, jotka tuovat lapsen aamulla päiväkotiin, menevät kotiin hoitamaan vauvaa tai luumuilemaan ja tulevat sitten iltapäivällä hakemaan.
Eri asia on taatusti ne lapset, jotka tarvitsevat syystä taikka toisesta päivähoitoa jonkin ERITYIStarpeensa vuoksi. Mutta kyllä niitä lapsia on paljon, että äiti on kotona vauvan kanssa, jolle halutaan antaa samanlainen vauva-aika YKSIN äidin kanssa kuten esikoisellakin on ollut. Huoh, elämä muuttuu! Toisen, kolmannen jne. lapsen kanssa ei vain ole samanlaista kuin sen ensimmäisen. Eikä pidä ollakaan!
On se kumma, että moni vain jaksaa hoitaa vauvan ja siommat sisarukset kotona, vaikka kuinka olisi vaativa vauva, mutta toiset väsyvät ja masentuvat heti kun isompaakin lasta pitäisi siinä samalla hoitaa!
Että pk:n henkilökunta keskustelisi keskenään lasten todellisesta hoidon tarpeesta.
Olin eilen pk.n vanhempainillassa ja olipa ilo kuunnella työstään innostuneita hoitajia ja opeja. Puhuivat hoitolapsistaan ja työstään tosissaan ja vakavasti mutta kuitenkin iloisesti. Minulle tuli
ainakin erittäin hyvä mieli siitä että olen saanut lapseni juuri tuohon päiväkotiin.
laiskojen möhömahojen väärinkäyttöoikeus.
Ja sehän on tässä maassa jo nähty, että mitä enemmän ihmisiä paapotaan ,sen surkeammiksi luusereiksi muututaan. Kohta varmaan puolet lapsista pitää huostaanottaa, kun mammat ei saa enää maksalaatikkoa lämmitettyä, kun se on niin vaikeaa ja vaativaa.
Vittu ihan turha selittää, että 11 päiväkodillista lapsia olisi jotenkin erityistarpeisia. Nykyään erityistarve on se, että "kun mua ehkä voisi saattaa väsyttää jos hoitaisin omat lapseni ja sit en pääsis shoppaan ja se vasta masentaisi"
Hävetkää luuserit.
TÄÄLTÄ VANTAALTA, lapsille kokopäivähoitopaikat mukisematta tosta meidän lähimmistä tarhasta, muihin en edes hakenut. 4kk oli se haku-aika koska palaan hoitovapaalta vakityöhöni. Ei mulle mitkään virikelapset tuota ongelmia. Sitäpaitsi duunipaikassani ei ollutkaan tarjota minulle vuoroja, joten en päässytkään vielä takas töihin vaikka lapset on nyt hoidossa.. eli joo ne on nyt sitten kai virikelapsia lokakuun lopuun asti kunnes hoitovapaa sopimukseni loppuu ja pääsen vasta sitten tekemään niitä töitä.
ne jotka todella tarvitsevat subjektiivista päivähoito-oikeutta: työttömien työnhakijoiden lapset, maahanmuuttaja lapset, masentuneiden lapset...
Ei luku ole enää lähelläkään 11. Mutta sen asian miettiminen ei tullut teille mieleenkään ennenkuin täytyi saada kohtaus.
virikelasten äitien lorvailut. Ei se ole ihan ilmaista pitää turhaan yllä yhtätoista päiväkotia! T. Vantaalainen
että jos heidän lapsensa eivät olisi "virikelapsina" päiväkodissa, niin lasten tulevaisuus voisi olla paljon heikompi. asiat eivät ole niin yksiselitteisiä. enää kunnat eivät satsaa kodinhoitajiin, jotain kautta on pakko antaa apua niille perheille, joilla ei ole resursseja elää normaalia perhe-elämää eivätkä voimat ole normaalilla tasolla.
virikelasten äitien lorvailut. Ei se ole ihan ilmaista pitää turhaan yllä yhtätoista päiväkotia! T. Vantaalainen
Mitäs se maksais kun ne kaikki 11 päiväkodin työntekijät jäisi työttömiksi? Veroillahan nekin korvaukset maksetaan.
että ei niitä siellä montaa ole eikä sillä ole mitään väliä.