Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kotiäitiys ja rahat

20.08.2009 |

Olen ollut hoitovapaalla jo vajaan vuoden ja tuntuu ettei rahat riitä enää mihinkään. Olen todella väsynyt ja neuvoton välillä tämän tilanteen kanssa. En halua jutella kavereideni kanssa asiasta kun tuntuu että sitten loppuu yhteydenpito ja aletaan pelkäämään kuin ruttotautista.

Tiedän että tilanteemme helpottaa jo tämän kuun lopussa edes hieman, mutta samalla tiedän, että joudun laittamaan jokaisen ylimääräisen pennin vanhoihin velkoihin ja visalaskuihin että kauhistuttaa. Tiedän että olemme osaltaan vaikeuttaneet tilannettamme sillä, että olemme luottoja ottaneet, mutta joskus ei vain ole muuta mahdollisuutta ollut. Ja kaikenkaikkiaan tilanne on edes hieman paranemaan päin.

Tiedän ja tiedämme mitkä syyt tilanteeseemme on, mutta joskus kaipaisi edes jotain lohtua ja ymmärrystä. Tokihan sitä mieheltä saa, mutta en vain haluaisi aina hänelle ruikuttaa. Kunpa olisi edes jokin lisätyö jota voisi tehdä kotoa käsin, mutta en ole sellaista vielä etsinnöistä huolimatta löytänyt. Ja eikä edes kodin ulkopuolelta.

En kaipaa saarnoja enkä pahoja sanoa. On jo tarpeeksi paha olla näidenkin tuntemuksien kanssa. Kiitos kuuntelusta, saan edes hieman tuota möykkyä rinnasta ulos.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on pakko vaan vastata että et ole ainoa... Mä olen nyt ollut hoitovapaalla vasta kuukauden äitiysloman jälkeen ja karu totuus on kyllä iskenyt heti. Ei ole rahaa, ei. Töitä mulla ei ole mihin palata, ja jotain ilta- ym. töitä olen itsekin ajatellut, että saisin edes vähän ylimääräistä. Ottaa NIIIN päähän, kun puhuu pihan muiden mammojen kanssa ja muutkin valittaa että ei ole rahaa jne. Mutta kuitenkin on rahaa shoppailla uusia vaatteita ym. Ja itellä ei todellakaan ole rahaa. Ihme kuinka asia ahdistaa koko ajan. Mitään ei voi oikein suunnitella kun tuntuu että kaikkeen menisi rahaa jota ei ole.Meilläkin visalasku odottaa maksajaa... En ymmärrä miten monet kotiäidit pärjää ja siinä ohessa shoppailee kokoajan lapsilleen (ja itselleen) vaatteita ym roinaa. Itse pidän kuitenkin itseäni säästäväisenä, ja mielelläni ostan lapsilleni kirppareilta vaatteita ja ruokakaupassa katson aina hintoja ym. En minäkään kavereilleni viitti ihan perusteellisesti tilannetta paljastaa, ja ei varmasti kukaan lähimmäisistä tiedä kuinka tiukalla taloutemme oikeasti on.

Vierailija
2/6 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki:

Yksityisillä pienillä elintarvikekioskeilla on usein tarjota nimenomaan näitä 1-3 kpl (4-6h)lyhyttä työvuoroa viikossa. Työtä löytyy juuri sinne iltaan ja viikonloppuihin, jolloin yleensä isilläkin tai isovanhemmilla on mahdollisuus katsoa lasten perään. Oletteko harkinneet mitään tällaista pientä lisätienistiä?

Itse tein vastaavaa työtä mm. opiskelun ohella ja elin ihan kohtuullisilla tuloilla. Eikä tuo työ ainakaan rankkaa ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisätöitä juuri erilaisista päivittäistavarakaupoista yms yms... Kuitenkin kaikki työnantajat huomioivat sen, että minulla on jo yksi työpaikka joka ei kuitenkaan voi tarjota lisätunteja. ELi olen hieman umpikujassa sen suhteen. Verkostointimyynti ei ehkä ole oma juttuni koska asun seudulla jossa on pitkät välimatkat vähän joka suuntaan joka tarkottaisi sitä, että joutuisin ajamaan järkyttävän pitkiä matkoja olematta täysin varma, että saisin edes myytyä mitään. Ja kun pitää huomioida sekin että ei ole mitenkään järkevin aika aloittaa mitään uutta uraa... Ja alkupanostuksen pitäis olla suht edellullinen juuri sen vuoksi, että mulla ei ole varaa sijoittaa useita satoja euroja mihinkään muuhun kuin laskuihin... Todella raivostuttava tilanne. Sen mitä olen nyt oppinut, on että en ota lainaa jatkossa kovinkaan helpolla ja alan käyttämään käteistä. Minä en vain osaa käyttää kortteja näköjään oikein, rahanarvo katoaa minulta liian usein. Näin olen todennut... :(

Vierailija
4/6 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko perheellänne harrastuksia? Tai näetkö toisia äitejä missään? Jos vastasit kyllä, ei verkostomarkkinointi ole ollenkaan poissuljettu vaihtoehto sekään. Tietysti, jos muuten ei koe sitä omaksi "alaksen", niin sitten asia on eri. Mutta itse teen lisätuloja mausteiden myynnillä. Tuotteet ovat helppoja myydä ( eli vaikka siellä harrastepiireissä äideille, sillä mausteitahan käytetään joka taloudessa, missä vain ruokaa tehdään ). Pakko ei ole pitää esittelyjä, vaan tuloja voi saada monella muullakin tapaa ( esim. koulujen / harrasteseurojen varainhankinnalla ) ja tahtikin on vapaa. Ja ainahan posti vie tuoteet perille, jos et itse pysty tuotteita toimittamaan... ;) Tässä konseptissa aloituskustannuksetkin ovat alhaiset ( 35€ ) ja myyntikate kärkipäästä niistä, mitä konsepteja suomessa on.

Jos tällainen mahdollisuus kiinnostaa, voit kysellä lisää; lisa_ansioita@netti.fi. Kysyminen ei velvoita mihinkään.

Vierailija
5/6 |
04.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin kuvia vähän blogiin, eli kaipaa sitä kotona ollessaan jotain omia juttujakin ja tässä mun http://ompelimohelmiina.blogspot.com

Vierailija
6/6 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haen jälleenmyyjiä kauneus-, terveys ja hyvinvointituotteiden pariin. Tätä voit tehdä juuri kotoa käsin ja silloin,kun itselle sopii. Tuotteet todella hyviä koko perheelle ja siksipä ne myyvät itse itseään. :) Aloitus on helppoa eikä riskejä tai isoja aloitussummia. Eikä kuukausittaisia pakko-ostoja! Koulutusta löytyy ja autan mielelläni alkuun. Monet äidit tienaavat näillä lisäansiota tai onpa osa pyöräyttänyt ihan urankin tästä itselle. Kysy lisää terveolo@suomi24.fi