Kivuliaat oviskivut! Onko ihan normaalia vai onko syytä olla huolissaan?
Laskurin mukaan ovulaatio tapahtui eilen jolloin kivut olivat kovimmillaan. Vatsakivut alkoivat perjantaina. Myös valkovuoto runsasta. Nyt vatsa aika lailla OK. Eilen otin 1000mg banadol:in josta en havainnut olevan apua. Lisäksi kipu säteili jonkin verran selkään. Kaikkein kipeintä teki levon jälkeen nousta liikkeelle. Kuin puukkoa olisi väännetty toisella puolen alavatsaa. Hieman kyyryssä oli käveltävä ja välillä tukea ottaa seinästä. Jos jollain vain kertoa tietoa moisesta olisin kiitollinen.
Kommentit (11)
Ei tämän näinkään voi jatkua. pitäisi töitä tehdä, mutta varsinkaan tuona ovispäivänä ei puhettakaan. Sairaslomaako haen joka kuukausi...huh. En tiedä....enkä ole kuullut moisesta. Siksi kyselen. T:AP
hommaa sellainen ehkäisy ettei ovista tule
mä kyllä toivon, että ovis jäis jostain ihan muusta syystä tulematta noin 9kk... Sitä ennen saa tulla ihan ilomielin. ;-)
P.S Ja tällä ehkäsyllä pärjätään kyllä. Tuon oviksenko takia joudun miettimään hormonaalisia ehkäisyjä. Eikö mitään muuta vaihtoehtoa ole?
Ettei tarvitse mitään muuta pelätä? T: AP
Pidä nyt lähes viikko ovisten takia rättiä ja sit taas yli viikko menkkojen takia. Ei saakeli!! T:AP
aina siitä asti kun jätin pillerit pois (eli siis hormonaalinen ehkäisy kyllä auttaa), ilmeisesti se voi liittyä esim. endometrioosiin, joka pysyy yleensä myös pois hormonaalisen ehkäisyn aikana eli ei tarvitse ihmetellä, jos siitä ei ole ollut muita oireita.
Kivut on kovat, itse huomaan oireiden tulon herkästi ja otan heti 2x 400 buranaa, sitten pystyy elämään melko normaalisti mutta tärinät on vielä pahoja (että ei juoksulenkille kuitenkaan...)
Minulla on siis nyt muutaman vuoden kokemus.
Nyt (sen lopetettuani) kyllä. Eikös endometrioosissa ole myös kovat kuukautiskivut? Minulla kun kovimmat oviksen aikaan. Kuukautisten yhteydessä ei juurikaan. T:AP
minullakin oli aluksi vain ovulaation aikaan, nyt on siitä jonkinlaista vaihtelevaa kipua kuukautisiin ja niistä pari ekaa päivää
Syön kipuihin särkylääkettä. Lääke kannattaa ottaa heti ekojen nippailujen tunnuttua, niin se tehoaa paremmin. Jos kipu pääsee niskan päälle, sitä on vaikeampi taltuttaa.
Seuraan jatkuvasti omaa kiertoani kalenterista ja tarkkailen kroppaani. Näin tiedän, että missä mennään, eikä tarvitse jännätä, että kipu iskee väärässä paikassa.
Toinen syy seurata kiertoa on minun tapauksessani, että kuukautisten alkamista en taas tunne lainkaan! Ei ole kivaa, että vaaleat housut ovat veressä, kun mitään fyysisiä merkkejä ei ole ollut. Siksi seuraan kalenterista, että milloin kuukautisten pitäisi alkaa.
Oviskipu on kakkosen jälkeen ollut hurjaa (2 ovista takana), ensimmäistä luulin umpparikivuksi ja olin jo lähdössä päivystykseen (Olenko vähän välkky...).
Katselen vielä seuraavan oviksen, nyt hormonikierukalla ja sit lekuriin. Kierukan laittanut gyne (mies) ei oikein tuntunut ottavan tosissaan mun kipuja.
Olen aina tuntenut ovulaation ja tiennyt kummalta puolen irtoaa munasolu, joskus molemmin puolin päivän kahden viiveellä. Mutta nyt vasta muuttunut kipeiksi.
että mulla on samaa. Mulla on "aina välillä", aika harvoin, ollut todella kovaa kipua alavatsalla. Ihmettelin mitä se on, kunnes tajusin, että se on noin 4vko välein ja yhdistin ovulaatioon. Tässä kuussa kipua oli yhden päivän, seuraavana päivänä testasin ovulaatiotestillä plussan. Kipu on juuri kuvailemaasi kuin joku painaisi puukolla, lääkkeistä ei apua. Itse kyllä aijon puhua vaivasta myös lääkärille.