Hesalaiset: Mitä meinaa jos sanoo olevansa hesassa Aleksanterilla?
Eli ystäväni ehti sanoa puhelimessa ennen akun loppumista, että "olen sitten viiteen saakka aleksanterilla". Osaako joku kertoa mikä se voisi olla?
Ja siis kyseessä ei ole mikään Aleksanteri-niminen henkilö vaan paikka keskustassa. Onko olemassa siis jokin puheeseen vakiintunut tapa sanoa jotain paikka aleksanteriksi?
Pliis, help!
Kommentit (60)
Soitat sinne ja kysyt missä järjestetään.. Siis jos on vaikka teatteriryhmän koe-esiintyminen niin soitat sen teatterin toimistoon.
Tai sitten ystäväsi on Aleksanteri-nimisen henkilön luona :)
todeten että puhelin on pois päältä. Vastaajaan jätin viestin, että en ole nyt ihan selvillä minne pitäs suoriutua. Mut jos ei ole siellä paikassa laturia tai esiintyy siellä ties miten kauan niin eihän se puhelinta siinä lataile samalla...
kääks. ap
miksiköhän minä en ole koskaan kuullut kenenkään sanovan hesa...?
Jos et ole kuullut kenenkään koskaan puhuvan Hesasta, niin sitten elämäsi keskittyy varmaan melko pitkälle kehä kolmosen sisäpuolelle. Ei sen ulkopuolella kukaan stadista puhu, johan siinä aidanseipäätkin naurais!
ja sekös helsinkiläisiä närkästytti niin että piti tutkimuksen jälkeen morkata maalaisia/muuta Suomea joka välissä!
Soitat sinne ja kysyt missä järjestetään.. Siis jos on vaikka teatteriryhmän koe-esiintyminen niin soitat sen teatterin toimistoon.
Ihme vastaajia täällä. eihän tuosta ota selvää erkkikään.
ja sekös helsinkiläisiä närkästytti niin että piti tutkimuksen jälkeen morkata maalaisia/muuta Suomea joka välissä!
Stadilaisten pilkkaaminen on muun Suomen kansanhuvi. Jos stadilainen väittää vastaan, hän on ylimielinen paska, joka luulee olevansa maailman napa. Onneksi on sentään ne kohteliaat, nöyrät ja hyväntuuliset maakuntien miehet ja naiset...
Me ollaan toivoakseni ja käsittääkseni niin läheisiä, että tietäisin jos olis joku aleksanteri, jonka luona hengailee... Mutta en ole kyllä varma enää mistään. Tiedän vaan, että on koe-esiintymisessä käsittääkseni jotain mainoskampanjaa varten ja että meidän on tarkoitus tavata kun hän vapautuu sieltä...
ap suu mutrulla
Ihme vastaajia täällä. eihän tuosta ota selvää erkkikään.
teatteriryhmän (mallitoimiston/tanssiryhmän jne) toimistoon tietysti! Mitä vaikeaa tuossa nyt oli??? Kai ap tietää mille ystävä koe-esiintyy?
jos tiedät mikä se oli. Tai mikä casting-firma se nyt on..
Vaikka me läheisiä ollaankin niin en mä tiedä ihan kaikkea kuitenkaan. Sähköpostailtu on asiasta, siis tästä tapaamisesta ja siitä, että hän menee koe-esiintymiseen. Mutta ei ole maininnut mitään firmaa/yhtymää/porukkaa tämän homman takana.
Mutta aleksanterin teatteriin voisin tietty soittaa ja tarkistaa onko siellä koe-esiintymisiä juuri nyt! Hyvä vinkki, mun aivot on niin jäassä että en olis totakaan heti hoksannut.
ap
muualta muuttanut. Olen itsekin ollut helsinkiläinen muutaman vuoden ja aina puhun Aleksanterin teatterista :)
joka nimittäisi Aleksanterin teatteria Aleksanterin teatteriksi, saati Aleksanteriksi. Helsinkiläisille se on "Vanha ooppera(talo)".
Ajatelkaa nyt jos mä en oikeasti saa yhteyttä ystävääni pian. Miten mä muka löydän sen jostain stadin vilinästä? Jos se oikeasti meinaakin sitä katua, että on siis sen kadun varrella jossain paikassa viiteen saakka... Ei ystäväni ole mikään pääkaupunkiseutulainen, joten voi sanoa jotain paikkaa ihan "vääräksikin". Tai varmaankin käyttää niitä ilmauksia joita on itse kuullut...
Ei ole heillä mitään koe-esiintymisiä tänään eikä kuulemma oikein muutenkaan sellaisia heillä järjestetä. Joitain nauhotuksia vaan.
Voi paska. ap
Aleksanteri, jonka tiedän. Entinen Kansallisooppera.
Enpä osaisi minäkään noilla ohjeilla minnekään mennä, vaikka olen toisen polven stadilainen.
En minä ainakaan osaa puhua. Minulle Helsinki on Hesa tai Helsinki.
Niin ja olen todellakin helsinkiläinen, joskaan en paljasjalkainen sellainen.
Ihmisillä on monenlaisia tapoja puhua, eikä Hesa nyt mikään suoranainen etikettivirhe ole, mutta kyllä mä silti väittäisin, että on se Helsinki vaan stadin slangilla Stadi eikä mikään Hesa.
Tosin stadin slangia bamlaava osasto taitaa tänä päivänä olla häviävän pieni jopa n:nnen polven kaupunkilaisissa.
TOIVOTTAVASTI löydän kaverini. En oikein voi muuta tehdä kuin odottaa, että hän soittaa/viestii.
Mutta hyvät naurut mahtaa saada kun kerron aikanaan tästä ketjusta.
Kiitos teille myötäeläneille tuesta ja vinkeistä. Pidetään peukkua, että eksymme yksiin :D!
ap
Eikös kirjailija Kaari Utriokin ole syntyjään Helsingistä, mutta on käyttänyt esim. kirjoissaan hesa nimitystä.