Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

poika sai kummilta rippilahjaksi kultaisen ristin kokoa vauva

Vierailija
18.08.2009 |

mitähän sen päässä on liikkunut??

poitsu on lähes 190cm pitkä,painaa 80kg ja sai tosiaan lahjaksi ketjun ristillä joka on meidän 3 vuotiaalle sopiva,tosin ei hänkään voi sitä käyttää koska ketju on NIIN ohut,että katkeaa heti jos siihen käsi osuu,täysin turha ostos,kehtaisiko kysyä,että mistä hankki korun jos saisi ketjun vaihdettua ja itse maksettua väliin??

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa "kiva" lukea tyytymättömyyttäsi poikasi lahjaan!

Minkähänlaisen rautakrusifiksin ja kahleen olisit halunnut poikasi kaulaan riippumaan?

Jos asia sinua noin haittaa niin mikset mene itse itsevalitsemaasi korukauppaan ja osta omilla rahoillasi juuri sellaisen ketjun (+ristin) kuin toivot. Jää sitten nähtäväksi pitääkö poikasi sitä(kään)...hohhoijjaa, mitä sydämen sivistymättömyyttä taas!

Vierailija
2/40 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun MIKÄÄN ei riitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

anna olla. Harmi sinänsä. Kummi ei ole kyllä ajatellut asiaa sen enempää, kunhan on ostanut ristin. Antaisin silti asian olla.

Meillä tyttö pääsi juuri ripille, ja onneksi kummi kysyi tätä risti-asiaa, tyttö ei nimittäin halunnut ristiä ollenkaan. Pojankin (nyt 17 v) risti lojuu käyttämättömänä laatikossa.

Tyttö halusi sen sijaan Nomination korun, johon palasiksi usko-toivo-rakkaus.

Vierailija
4/40 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rippilahjaksi, hienon kellon ylppälahjaksi jne. Yhtään korua ei ole käyttänyt kertaakaaan.

kai se vie ne kaniin kun hevirokkariura ei aukeakaan ihan ameriikkaan asti.

Vierailija
5/40 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun MIKÄÄN ei riitä.

Pitäisikö sitä itsekin viedä jollakin lahjaksi vaikka pari kokoa liian pieniä vaatteita ja odottaa jotain kiitollisuutta?

Vierailija
6/40 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitähän sen päässä on liikkunut?? poitsu on lähes 190cm pitkä,painaa 80kg ja sai tosiaan lahjaksi ketjun ristillä joka on meidän 3 vuotiaalle sopiva,tosin ei hänkään voi sitä käyttää koska ketju on NIIN ohut,että katkeaa heti jos siihen käsi osuu,täysin turha ostos,kehtaisiko kysyä,että mistä hankki korun jos saisi ketjun vaihdettua ja itse maksettua väliin??

Oletko katsonut kultaisten ristien ja varsinkin ketjujen hintoja? Halvimmatkin ristit sillä ohuella ketjulla maksavat yhteensä lähes satasen. Itse olen niin pa, että kipeää teki ostaa kummitytölle rippiristin. Mutta ostin, kun tulin luvanneeksi (tietämättä etukäteen hintoja)... risti maksoi 130 euroa hieman paksummalla ketjulla.

Ja ennen kuin joku kommentoi, haluan lisätä että halusin todella ostaa rippiristin, mutta oikeasti meillä ei olisi ollut varaa siihen... Mielestäni sen osto ei ole kuitenkaan kummin velvollisuus!

Ps. Älä kysy kummilta mitään, vaan käy ostamassa haluamasi ketju! Eiköhän ne ota vaikka missä kultaisen ketjun vaihdossa, ellei sulla ole sille mitään käyttöä.

Vierailija
7/40 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain tuttua lapsen kummiksi, että onko tällä varmasti kyky ja halu hankkia lapselle tiettyinä merkkipäivinä tietynlaiset ja -hintaiset lahjat. Ettei tule ikäviä yllätyksiä.

Ei kaikki ymmärrä lupautuessaan kummiksi, että pitää ostaa satasten lahjat. Onko muuten jossain joku opaslista kummeille, mitä pitää ostaa milloinkin, että toimii etiketin mukaisesti? Pitääkö kaikkien kummien ostaa lapselle samat lahjat? Eikö kannattaisi hankkia lapselle useampi kummi, että nämä voisivat vuorotella lahjojen hankinnassa tai tehdä kimppaostoksia?

Vierailija
8/40 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä mitään muutakaan lahjaa,mutta itse olen ostanut kummilapsilleni useammankin korun ja olen kyllä katsonut,että on sopiva,kuka hullu ostaa satasen lahjan mitä ei voi käyttää!

ap

Vierailija
9/40 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lahjoja joille ei ole mitään käyttöä? Kun ostajakin on varmasti tajunnut ostaessaan että tämä koru ei tule mahtumaan saajan kaulaan. Noh, ostetaan se silti kun ei ole varaa siihen oikean kokoiseen.

Eikös tässä vaiheessa normaaliälyisellä ihmisellä soisi joku kello päässä, että kappas, empäs ostakaan tätä vaan vien vaikka saman verran rahaa tms pienemmän lahjan.

Voinko oikeasti tuoda teille lahjaksi vaikka 2-vuotiaan kirjan, jos ei ole varaa ostaa sitä 8-vuotiaan tasoista? Ei pidä katsoa lahjahevosen suuhun mutta jotain tolkkua nyt sentään.

Vierailija
10/40 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ongelma tuossa nyt on?

Sanot kummille että ketju on liian lyhyt ja piste.

Ei mun isoäitini suuttunut kun osti ranneketjun joka oli liian lyhyt. Tässä oli vielä kaiverrus joten ketjuun piti teettää pituutta lisää. Mummo otti korun ja teetätti. Miten se voi olla niin vaikeaa kummin viedä vanha ketju ja vaihtaa se uuteen? Onhan se tietysti vaikeaa kun ei tiedä koko asiasta kun äiti valittaa jollain vauva-palstalla.

Vierailija
11/40 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi kultaa?

Vierailija
12/40 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähtenyt lomamatkalle,lahja tuli toisen vieraan mukana,että silleen,niin ja saahan tällä palstalla valitta mistä vaan,että eiköhän tämä mene samaan piikkin.

Itse olen ostanut monta korua ja tiedän,että voi olla vaikeaa arvioida kokoa,mutta kyllä siellä kultasepänliikkeessä osataan katsoa,että onko koru tarkoitettu 3 v.lle vai 15v.lle,luulen,että saimme lahjaksi jonkin heidän oman lapsen käyttämättömän korun (ristiäislahja tai muu)

ap

Vierailija
13/40 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

suunnilleen oikean kokoisen.

Vierailija
14/40 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ketju samoin. Että otapas koru ja kipitä kauppaan ja pane pari-kolme sataa lisää hintaa ja osta uusi parempi.

Poika ei todennäköisesti kyllä ristiä käytä, mutta sillä ei ole väliä. Kummin pitää ostaa kunnon risti ja kallis ketju.

ps. ehkä kummi on halunnut ostaa edullisen ristin ja ketjun symboliseksi lahjaksi, mitä poika voi säilyttää muistona. Yleensä nuoret eivät pidä niitä ristejä, joten on aivan turha satsata niihin kovin paljoa rahaa. Mutta nuoret ovat kuitenkin sellaisia, että kaipaavat sitä perinteista ristiä kuitenkin.

Minkä ongelma tuossa nyt on?

Sanot kummille että ketju on liian lyhyt ja piste.

Ei mun isoäitini suuttunut kun osti ranneketjun joka oli liian lyhyt. Tässä oli vielä kaiverrus joten ketjuun piti teettää pituutta lisää. Mummo otti korun ja teetätti. Miten se voi olla niin vaikeaa kummin viedä vanha ketju ja vaihtaa se uuteen? Onhan se tietysti vaikeaa kun ei tiedä koko asiasta kun äiti valittaa jollain vauva-palstalla.

Vierailija
15/40 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi kultaa?

itkemään tänne, että kummi ei raskinut ostaa kultaista ristiä.

Luojan kiitos erosin kirkosta, pääsin samalla kummilapsista eroon. Talous ei kestäisi.

Vierailija
16/40 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ps. ehkä kummi on halunnut ostaa edullisen ristin ja ketjun symboliseksi lahjaksi, mitä poika voi säilyttää muistona.

Symbolinen lahja! Tuotahan voi käyttää vaikka jouluna, antaa lahjaksi mitä sattuu ja perään heittää että et olisi sitä kuitenkaan käyttänyt joten miksi viitsisin ostaa oikean kokoisen!

:-D Upeeta, mahtavaa.

Vierailija
17/40 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ketju samoin. Että otapas koru ja kipitä kauppaan ja pane pari-kolme sataa lisää hintaa ja osta uusi parempi.

jos joku tuo lapsellesi vaikka 10cm liian pieniä vaatteita?

Vierailija
18/40 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketjun ristillä joka on meidän 3 vuotiaalle sopiva,

Siis eihän niiden ristien koot juuri vaihtele. Ja on mulla itsellänikin käytössä niitä pieniä ristejä. ketju tietysti pitää uusia jos kaula kauheasti läskistyy, mutta eihän sillä taas ole ristin koon kanssa tekemistä!

Vierailija
19/40 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tajuaa varmaan itse pojan nähdessään,että teki väärän valinnan,käyn itse ostamassa pidemmän ketjun

ap

Vierailija
20/40 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ei tiedä lasten vaatteiden koosta. Joko vaihtaisin ne itse ja maksaisin välin tai pistäisin kiertoon. En todellakaan menisi kerjäämään lisää rahaa kummilta ja vaatimaan häntä ostamaan kalliimpia vaatteita.

jos joku tuo lapsellesi vaikka 10cm liian pieniä vaatteita?