Mitä et haluaisi lapsellesi opetettavan koulussa?
Kommentit (19)
Ruotsilla ei tee mitään.
Aina kun on Ruotsissa voi puhua englantia tai jopa suomea (tää oli huippu kun Tukholmassa myyjä sanoi "mä puhun suomea!")
Että rahalla saa kavereita
Että öykkäri pärjää aina
Että toisten mollaaja saa positiivista huomiota
Open taas ei tarvitsisi opettaa lapselle omia mielipiteitään ja asenteitaan tietyissä kysymyksissä tai että kiltti ja ahkera tyttö saa aina kympin.
Ihan turha kieli, jonka pakolliselle ylläpitämiselle ei ole enää nykyään mitään järkeviä perusteita.
Uskontoa faktana (en tiedä onko tämä tyyli vielä voimissaan ala-asteella, itseä se silloin alakoululaisena häiritsi).
Uskontoa faktana (en tiedä onko tämä tyyli vielä voimissaan ala-asteella, itseä se silloin alakoululaisena häiritsi).
Erityisesti minua häiritsi yläasteella kun opetus oli todella tunnustuksellista. Ev. lut. asiat opetettiin tosina, eikä niitä saanut yhtään kritisoida (tai uskonnon numero tippui roimasti) ja "maailman uskonnot" -kurssi ohitettiin toteamalla muiden uskontojen olevan valetta, joten niitä ei tarvitse opetella.
Lapset todennäköisesti menevätkin ET:hen, mutta uskontotieto olisi minust hyvä vaihtoehto sillä haluaisin lasten oppivan perusasiat suurimmista uskonnoista.
Ruotsia sen sijaan toivon opetettavan
Lapset todennäköisesti menevätkin ET:hen, mutta uskontotieto olisi minust hyvä vaihtoehto sillä haluaisin lasten oppivan perusasiat suurimmista uskonnoista.
Lisätietoa: http://et-opetus.fi/
hooseksuaalisuus tai abortti on aina synti. Siksipä lapsemme eivät kuulukaan kirkkoon (vaikka iste kuulun), eivät joudu uskonnon tunneille.
ET:ssa kyllä opetetaan perusasiat suurimmista uskonnoista.
Ei ole ainakaan meidän lapsille opetettu peruskoulussa. On mainittu että uskontoja on, mutta eipä niitä ole opetettu mitenkään.
ET-opettajan kanssa, sillä hän ei noudata opetussuunnitelmaa.
-homoseksuaalisuus on normaalia
-abortti on hyväksyttävä
-Jumalaa ei ole (no tätä nyt tuskin ihan suoraan sanotaan)
-alkuräjähdys on oikea selitys maapallon synnylle
etteivät opettaisi virheellisiä asioita.
joten myöhäistä asiaan puuttua meidän lasten osalta.
Sitten kannattaa ottaa asia puheeksi ET-opettajan kanssa, sillä hän ei noudata opetussuunnitelmaa.
Kyllähän eri uskontojen opetus on uskonnontunnillakin kovasti kiinni uskonnon opettajasta. Eivät kaikki halua käsitellä muuta kuin omaa uskontoaan. (Vaikka opetussuunnitelma sanoisi mitä. Vakaumus on monella vahva ja estää pahojen uskontojen esittelemisen oppilaille.)
riippuen ja ajatkin ovat muuttuneet (ts. ET:n opetussuunnitelmaa tarkennettu ja hiottu paljonkin).
Ei silti voida nykypäivänä sanoa yksiselitteisesti, että ET-opetuksessa ei opeteta muista uskonnoista, koska ne tosiaan kuuluvat opetussuunnitelmaan.
Vähän sama, jos minä toteaisin, että ei matikassa opeteta mitään geometriaa, jos joku matikanope on jättänyt sen välistä.
evoluutioteoria on ainoa ja erehtymätön.
jossa opetetaan että kaikki on ok kunhan muistaa käyttää kortsua ja että seksi kuuluu automaattisesti seurusteluun "kun molemmat rakastavat toisiaan ja ovat valmiita siihen". Että homoseksuaalisuus on geneettinen ominaisuus (mitä ei ole todistettu). Että olet hyvä ihminen, kun sopeudut enemmistön mielipiteisiin, käyttäydyt kiltisti ja hiljaisesti ja mielistelet auktoriteetteja sekä kiusaat heikompia.
Kun sitä osataan, ollaan osa skandinaviaa. Haluaisin kuitenkin, että opetettava ruotsi olisi oikeaa ruotsia, eikä suomenruotsia.
Suomen kielipolitiikka on sitten asia erikseen, mutta kielenä kannatan ruotsia.
ei sinänsä mitään ruotsin kieltä vastaan, mulle on ollut paljon hyötyä siitä, että osaan sitä, mutta uskon, että kielten opiskelu motivoisi enemmän jos voisi valita mitä kieltä opiskelee.
Englantikin oli pakkoenglantia aikoinaan kun mitään muuta a-kielen ryhmää ei ollut kun itse aloitin.