Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Untuvikko

17.08.2009 |

5 raskausviikko menossa.. Ymmälläni olen tästä kaikesta.

Mitä kaikkea pitääkään tietää, mitä kaikkea välttää?

Koska odotettavissa pahoinvointia?

Neuvolaan ajattelin olla yhteydessä vasta viikon parin päästä.

Kiitos avusta jo etukäteen..

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuosta neuvolaan soitosta, että kannattaa soittaa aika pian.. Itse sain just huutia neuvolasta, kun soitin vasta nyt rv7+4 - upsiis.. Käytiin yksityisellä ultrassa katsomassa onko vauva elävä, kun viimeksi sain km:n niin en viittinyt ennen sitä soittaa neuvolaan.. Ettei sitten olisi tarvinnut perua bla bla.. Mutta niin siis huutia tuli ja hyvä että nyt kerkeen sinne niskapoimu ultraan, joka on yleensä vkolla 10.. Että silleen =)

Mutta loppu hyvin kaikki hyvin ja sain ajan =)

Pahaolo alkaa vähitellen, kun keltarauhashormonia erittyy enempi.. Monilla aika nopeastikin, mutta yleisesti siinä rv6 jälkeen voi alkaa halailla pönttöä ;D.. Tosin joillakin onnekkailla ei tule kuin ällötystä..

Neuvolasta saa hyvät ohjeet ruoka-aineista mitä pitää välttää..

fantasy rv7+4

Vierailija
2/15 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin soittelin neuvolaan vasta varhaisultran jälkeen, eikä kyllä mitään valitusta tullut. Soittelin siis joskus rv 6+5 tai jotain, ja samalla siitä terveydenhoitaja varas sen np-ultran, joka oli rv 10+5. Neuvolaan sain ajan muutamaa päivää aiemmin. En tosiaan halunnut perua aikoja, kun olin sen jo aiemmin joutunut tekemään km takia...

Mulla alko paha olo viikon parin päästä plussasta, mutta kovin pahana se ei ole ollut missään vaiheessa. Muutaman kerran oksensin, sekin oli ehkä mahatautia kun oli vain yksi päivä. :D Ällötystä oli viikolle 12 suunnilleen.

Ruokajuttuja esim. tuolla --> http://www.hel.fi/wps/portal/Terveyskeskus/Artikkeli?WCM_GLOBAL_CONTEXT…

Olipa pitkä linkki!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen vauvakirja. Uusin painos. Loistava opus, jossa tietoa koko raskausajalta ja vauva-ajalta. =)

Vierailija
4/15 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvakirja lainattu tänään kirjastosta ja luettu. Ainakin niiltä osilta mitkä tällä hetkellä on ajankohtaista.

Tänään lämpö nousi 37.2, mutta olo ei tunnu kuumeiselta eikä sairaalta.

Taitaa kuulua tähän raskauteen?

Vierailija
5/15 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain internetin ihmeellisessä maailmassa luki ekasta neuvolakäynnistä että olisi hyvä jos mies olisi mukana. Onko näin? Oletteko ottaneet miehen mukaan ekalle käynnille?

Vierailija
6/15 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä otin miehen mukaan neuvolaan. Ei tarttenut sitten kotona selitellä, mitä siellä sanottiin kun oli mukana kuulemassa. Neuvolasta sai paljon tietoa tulevista ultrista sun muista, oli hyvä että mies oli kuulemassa samat jutut:D

Vierailija
7/15 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle neuvolan täti sanoi, että ota mies mukaan, jos on halukas tulemaan. Eli yhdessä ollaan ekaan neuvolaan menossa viikon päästä. Varmasti hyvä, että on kaksi ihmistä kuulemassa, kun voi mennä jännityksessä ja uutuuden viehätyksessä asioita ohi.=)

Vierailija
8/15 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viikolla 6+4. En ole tuntenut pahoinvointia ollenkaan, pitäiskö huolestua? Koska se yleensä alkaa?

Olen hämmentynyt.

Vierailija
9/15 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ei varsinaista pahaaolo ei ole ikinä ollutkaan ja nyt meneillä 3.raskaus, tässä viimesimmässä alkuaikana oli ns. krapula-oloa, mutta meni ohi kun osasin syödä vähän ja usein! :)

eli pahoinvointia ei tule kaikille, ystäväni oksensi joka(3.) raskausajan ja laihtui!!!

Vierailija
10/15 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viikolla 6+4. En ole tuntenut pahoinvointia ollenkaan, pitäiskö huolestua? Koska se yleensä alkaa?

Olen hämmentynyt.

vahan huonompi olo. En ole oksentanut, mutta sellaista yokkimista valilla. Sekin hellitti viikolla 12+, jonka jalkeen olo mita mainioin.

Mulla tuohon allotykseen on auttanut lepo, liikunta hengastyspisteeseen ja tiiviit ruokailut voinnin mukaan. Vahan kerralla, jotain kevytta.

Vierailija
11/15 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hämmentynyt niistäkin, toinen laskuri antaa että olisin 6 viikkoa raskaana, toinen että 8..

Viimeks menkat oli siis 12.7.09 ja kierto mulla on 32 pv.

Neuvola on tosiaan 9.9. Pahaa oloa ei oo tosiaan ollu, tai no muutamana aamuna kun ei oo syöny (ennen raskautta en ikinä syönyt aamuisin) niin meinas laatta lentää mutta that's it. Nyt on syötävä aamuisin. Monivitamiinit otan myös ruoan kanssa, ne aiheuttaa pahoinvointia muuten..

Vierailija
12/15 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut migreeniä ennen raskautta ja olen käynyt akupunktio hoidossa. Nyt kohtaukset on pahentuneet ja niitä tulee useammin. Harmittaa kun ei voi syödä mitään lääkkeitä eikä panadolit auta. Onko muita ei-lääkinnällisiä-ohjeita/apukeinoja migreeniin raskausaikana. Olo on ajoittain erittäin epämukava :(

Vierailija
13/15 |
18.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostin siskolleni v. 2007:

Suuri äitiyskirja

Tekijät

Deans, Anne (Koonnut)

Toukoluoto, Nina (Koonnut)

Kustantaja ja painovuosi

Kust.osakeyhtiö Perhemediat Oy 2005

ja silloin jo totesin erittäin hyväksi kirjaksi matkalla äitiyteen :) Ja nyt sitten itse luen sitä, odotellessani perheenlisäystä, ja edelleen sitä mieltä, että kirja on hyvä. Suosittelen! :)

Vierailija
14/15 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt viikkoja takana jo 21 kohta ja mietityttää tällä kertaa se että voiko mahallaan nukkua? Maha ei ole mitenkään kauhean suuri eikä mahallaan nukkuminen tunnu epämukavalta, mutta voiko se aiheuttaa vauvalle jotain?

Vierailija
15/15 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit ihan huoletta nukkua mahallaan niin kauan, kun se tuntuu hyvältä. Kyllä se sulle tuntuu epämukavalta ennen kuin vauvalle mitään tapahtuu. :)