Oletteko te ihmiset ronkeleita töitten suhteen? Minä olen
ollut yht. 10 vuotta työelämässä ja siitä ajasta olen joutunut olemaan 2 viikkoa työttömänä. Olen tehnyt töitä mm. myyjän, siivoojan, pph ja assistentin toimissa. Kyllähän tekevälle työtä on.
Kommentit (14)
18v olen kolunnut ravintola-alaa yms. Mm. nämä on kokeiltu:
myyjä
tarjoilija
keittiöapulainen
kouluavustaja
junaemäntä
huoltamotyöntekijä
kokki
baarimestari
ravintolapäällikkö
Olen niin ronkeli, että kyllästyin kaikkiin noihin paskaduuneihin ja lähdin kouluun. 42-vuotiaana minun pitäisi olla insinööri ja luoja varjele minua asiakaspalvelutehtäviltä! Ei enää pliis koskaan!
Mulle sopii työ kuin työ kunhan vain palkka on kohdallaan. Raha ratkaisee.
minä olen tässä viime viikot laittanut ahkerasti hakemuksia. Myös osa-aikaisiin paikkoihin, siivousta, myyjän töitä jne. Paljon sellaisia mihin ei vaadita edes mitään koulutusta, ja minulla on vähäsen kokemusta esim. myyjän hommista aikaisemmilta vuosilta.
Mutta yhtään kutsua edes haastatteluun en ole saanut, en minkäänlaista vastausta yhdestäkään paikasta. Masentaa kun en kelpaa minnekään, en edes osa-aikaiseksi siivojaksi :(
Nyt kun työtilanne on yleisesti huonohko, niin kaikista huonoimmassa asemassa työmarkkinoilla ovat kouluttamattomat. Eli mars opiskelemaan!
- Mansinkanpoimija
- Mainosten jakaminen
- Aamulehden ja Hesarin jakaminen
- Kotiapulainen
- Raksamiesten kahvinkeittäjä, vessanpesijä ja sekatyömies
- Kansanedustajan avustaja Eduskunnassa
- Internetpalveluiden tekninen puhelintuki
- Tutkimusapulainen
- Yliopistotutkija
- Patentti-insinööri
Että pikku hiljaa...
(Terkut vaan tutuille!)
- Mansinkanpoimija
- Mainosten jakaminen
- Aamulehden ja Hesarin jakaminen
- Kotiapulainen
- Raksamiesten kahvinkeittäjä, vessanpesijä ja sekatyömies
- Kansanedustajan avustaja Eduskunnassa
- Internetpalveluiden tekninen puhelintuki
- Tutkimusapulainen
- Yliopistotutkija
- Patentti-insinööriEttä pikku hiljaa...
(Terkut vaan tutuille!)
Myymäläapulainen
Kioskimyyjä
Mansikanpoimintaa
Hoitoapulainen
Tarjoilija
Baarityöntekijä
Siivooja
Puhelinhaastattelija
Toimistoapulainen (näitä on vaikka kuinka paljon eri mittaisina eri paikoissa)
Tuntiopettaja (ditto)
Asiantuntija
Konsultti
Projektipäällikkö
Projektijohtaja
Yleensä kun tekee töitä, niin saa luotua verkostoa ja sitä kautta niitä töitä saa sitten lisää.
mutta valmistumisen jälkeen pyrin tekemään vain koulutusta suurin piirtein vastaavia, etten putoa alle koulutustason hommiinm joista on vaieka nousta takaisin. Opin tämän exältäni, hän selitti minulle kuinka cv on nähtävä polkuna, jossa yksi asia johtaa toiseen.
Myymäläapulainen
Kioskimyyjä
Mansikanpoimintaa
Hoitoapulainen
Tarjoilija
Baarityöntekijä
Siivooja
Puhelinhaastattelija
Toimistoapulainen (näitä on vaikka kuinka paljon eri mittaisina eri paikoissa)
Tuntiopettaja (ditto)
Asiantuntija
Konsultti
Projektipäällikkö
ProjektijohtajaYleensä kun tekee töitä, niin saa luotua verkostoa ja sitä kautta niitä töitä saa sitten lisää.
te, joilla näin nousujohteinen urakehitys: miten laaditte CV:n? Itselläni työhaku edessä, ja mietin, että kuinka tarkkaan selitän kesätyöt (lehdenjakoa, mansikanpoimintaa, puutarhatyötä, lastenhoitoa) vai jätänkö ne kokonaan pois, kun on jo kertynyt relavantimpaa työkokemusta?
mulla (tässä ei ole kesätöitä joita tiskaajasta museo-oppaaseen), olen nelikymppinen:
myyjä
puhelinhaastattelija
puhelinhaastattelijoiden vuoropäällikkö
(lisää opintoja)
kurssisihteeri
(lisää opintoja)
suunnittelija
erikoistutkija
(lisää opintoja)
toiminnanjohtaja
riippuu hommasta mitä siihen kannattaa laittaa. Yleensä laitetaan relevanteimmat - esim. valmistumisen jälkeen. Mutta jos on jotain katkoksia, niin parempi laittaa että oli jäätelökioskin myyjänä (tai pienten lasten kanssa kotona) kuin jättää tyhjää, mutten rekrytoija pohtii liekö ollut mielenterveysongelmia tai vakava sairaus.
Mutta jos on jotain katkoksia, niin parempi laittaa että oli jäätelökioskin myyjänä (tai pienten lasten kanssa kotona) kuin jättää tyhjää, mutten rekrytoija pohtii liekö ollut mielenterveysongelmia tai vakava sairaus.
kun on ollut pitempi katkos mielenterveysongelmien takia?
Paitsi anoppia ja kansantanhua ;-)