Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pihapiirin "isot tytöt" todella veemäisiä pojalleni

Vierailija
13.08.2009 |

Poikani on siis 5v ja aika ujo tapaus. Kerrostalomme pihalla pyörii mielestäni todella ilkeitä, ehkä 7-8-vuotiaita tyttöjä, jotka esim. naureskelevat poikani vaatteille (jos vaikka sattuu joskus olemaan punainen paita, voi kamalaa!). Poikani on herkkä ja pahoittaa mielensä, mihin onkin aihetta. Mikä näitä perk***en pikkuneitejä riivaa kun eivät osaa käyttäytyä? Pitäiskö mennä niiden vanhemmille puhumaan?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin kun tätä tapahtuu.

Vierailija
2/7 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

menisin kyllä keskustelemaan vanhempien kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Om 6 v. tyttöni saattaa olla joskus aivan karsea toisille lapsille (varsinkin jos en ole paikalla). Olen niin usein ihmetellyt, miksi toisten lasten äidit eivät puutu tilanteeseen.

Jos itse olen paikalla, niin puutun satavarmasti tytön käytökseen, mutta toisinaan on ollut tilanteita, joissa olen keskittynyt esim. toisiin sisaruksiin ja huomannut kauempaa, että tyttöni taas määräilee tai pomottaa jotain pienempää. Sen sijaan, että tämän nuoremman äiti kehottaisi lastaan sanomaan myös napakasti vastaan tai huomauttamalla tytölleni, he häipyvät vain silmiään pyöritellen paikalta.

Tyttöäni vanhempien lasten äidit eivät yleensä toimi näin, koska muistavat vielä omien lastensa "sen vaiheen".

Vierailija
4/7 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pihapiirissä ja hän on todella ärsyttävä. Sulkee oman poikani kaikkien leikkien ulkopuolelle ja yllyttää muitakin kohtelemaan omaani huonosti. En tiedä missä vika, koska muuten perhe on ihan mukava ja tytön velikin on ihan mukava lapsi. Toivon vaan että tyttö löytäisi kavereita muualta eikä tarvitsisi pyöriä pihassa pienempiensä kanssa niin paljoa.

Vierailija
5/7 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

katson silmiin ja kerrot, ettei pienempiä saa kiusata ja että heidän pitäisi se isompina tyttöinä jo tietää.

Jos tuo ei auta niin tiukempi sanominen.

Useimmiten auttaa jo se, että aikuinen huomaa asian ja puuttuu siihen.

Vierailija
6/7 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oven takana, kun tytöt hakee 5v. poikaani ulos.

Vierailija
7/7 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 vuotias. Nuo isommat vaan tahtovat olla vähän nenäkkäitä.

Mutta kiitos vastauksista. Seuraavan kerran puutun heti asiaan. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän