Te jotka elätte toisten varoilla. Kuka maksaa?
ruokasi?
vaatteesi?
asumisesi?
liikkumisesi?
lastesi hoidon?
Ym?
Lusmuatko vai maksaako joku ilomielin elämisesi? Lusmuilun syy?
Kommentit (19)
ruuan mä hankin, vaatteita en ole ostanut yli vuoteen ja tuskin pitkään aikaan tulen ostamaankaan. Julkisella pääasin liikutaan, joten HKL sen sponsaa ja lasta hoidan minä.
Tämä on tätä kotiäidin arki, niin ihanaa :)
kelalta saa opintotukea. Joskus myyn omia tavaroitani, että saan lisää rahaa.
koska jäin työttömäksi. Yt-neuvotteluiden seurauksena kaupunkini toimipiste päätettiin sulkea kokonaan >:(
Tarjottiin mahdollisuutta siirtyä toiseen kaupunkiin mutta se ei olisi perheelleni kovinkaan hyvä ratkaisu. Miehen palkka on n. kaksi kertaa suurempi kuin omani. Minun työttömyyteni on siksi parempi vaihtoehto kuin miehen työttömyys.
Lusmuamiseni maksaa työttömyyskassa (=veronmaksajat) sekä aviopuolisoni.
ruokasi? osittain oma äitini eli lastemme mummo maksaa ainakin lasteni osuuden
vaatteesi? minä
asumisesi? osittain äitini
liikkumisesi? minä
lastesi hoidon? äitini hoitaa, kun käyn töissä niin säästyy päivähoitomaksut!
Ym?
Myönnän, että äitini eläkkeestä ei riitä muuhun kuin hänelle ja lapsilleni. Lapsenihan tarvitsevat ruokaa ja lasten vuoksi meillä on isompi asuntokin.
Eli makaa kotona työttömänä ja lapset hoidossa vai?
Lusmuamiseni maksaa työttömyyskassa (=veronmaksajat) sekä aviopuolisoni.
Työttömyyskassan jäsenet ja sitten 500 päivän jälkeen veronmaksajat...
asumisen suurimmaksi osaksi. Tai maksan nimellistä vuokraa.
Muuten elätän itseni ja lapseni.
ainakin vielä 12 kk ja sitten palaan töihin jos työpaikka vielä on tallessa.
Tosin kukaan ei maksa puolestani. Mies käy töissä ja hankkii sieltä sen verran, että saamme perheen hoidettua. Kumpikaan meistä ei koe, että hän maksaisi jotenkin ylläpitoni.
Niin ja pappa betalaa koulukirjat ynnä muut opiskeluvälineet (laskin ja läppäri) silkasta ylpeydestä että lähdin opiskelemaan vielä "kypsällä" iällä (38v) insinööriksi.
miehen vanhemmat. Välillä antavat aika isojakin summia rahaa. Ikinä ei olla pyydetty rahaa, mutta tietävät kyllä miedän taloudellisen tilanteen ja haluavat auttaa. Minä saan kotihoidontukea ja mies palkkaa. Rahat on tiukilla, mutta isovanhempien sponsorointi auttaa tosi hyvin. Mieheni on ainoa lapsi, joten luulen, että tuossa on syy, miksi isovanhemmat ovat niin innokkaita auttamaan taloudellisesti. Ovat jo aika iäkkäitä ja varallisuutta on, joten "haluavat rahoistaan eroon ilman että tarvitsee maksaa perintöveroa".
Maksaa mun asunnon, ostaa koruja ja vaatteita sekä antaa melko avokätisesti rahaa, antoi jopa luottokortin mutta en ole kehdannut sillä ostaa. Vastapalveluksena haluaa minut tiettyihin tilaisuuksiin mukaansa, ei ole seksisuhdetta. Poikani isältä saan sitten elatusmaksut ja opintotukea kelalta, pärjäilemme hyvin. En tiedä kauanko tämä järjestely kestää.
Mies maksaa mun lusmuilun mielellään. Nuorin lapsi on tokaluokkalainen, sitten on teini tämä vanhempi.
Mies maksaa oikeastaan ihan kaiken. Mulla on rinnakkaiskortti sen tilille.
Elämä on ihanaa!
itestäni ja siitä, että pärjään hyvin miesvaltaisella alalla, josta saan hyvää palkkaa. On hyvä tunne pystyä elättämään itsensä. Sitten kun vielä on ihana aviomies, jota ei haittaa se että tienaan vähän enemmän kuin hän :)
27-vuotiaaksi asti elin verorahoilla, koska opintotuki oli pääasiallisin tuloni. Olin kesätöissä yliopistolla, käytännössä veronmaksajat elättivät minut silloinkin, koska julkinen laitoshan yliopisto on ja saa valtion rahoitusta.
Nyt olen töissä yksityisellä sektorilla, joten palkkani tulee asiakkailta saatavan laskutuksen kautta - saattavat siis olla vaikka juuri Teidän työllänne kasattuja rahoja, arvon av-mammat!
Osittain elän tietenkin myös mieheni tuloilla, hyödynhän taloudellisesti siitä että saman katon alla asuu toinen aikuinen.
Että jonkun muun rahoja tässä koko ajan mällätään, niin!
Työttömyyskassan jäsenmaksua maksan itsekin, eli maksan omaa lusmuamistani :)
En kuitenkaan voi uskoa että jäsenmaksut riittäisivät ansiosidonnaisten maksuun. Työttömiä on nyt niin paljon eikä jäsenmaksu ole montaa kymppiä vuodessa. Siksi ajattelen että raha tulee veronmaksajilta.