Kohta yksi vuotiaan heräämisistä ym.
Meidän kohta yksi vee heräilee vieläkin öisin 1-2 kertaa. Ei rauhoitu millään, pikemminkin piristyy vaan, jos en lykkää tuttipulloa suuhun. Välillä jo nukkui öitä putkeen, mutta tilanne ottikin taas sitten takapakkia. Mitä vinkkejä voisi olla, että yöt saataisiin kokonaisiksi. Yleensä ipana seisoskelee sängyssään ja hinkuaa pois sieltä. Toinen ilmiö on nyt se, että hän pyörii pinnasängyssään mitä ihmeellisimpiin asentoihin ja ilmeisesti heräilee niihinkin.. Toinen asia liittyy hänen riippuvuuteensa äidistä. Heti kun astun huoneeseen, hän lähtee perääni ja vinkuu lattialla, että ottaisin syliin. Jos istahdan , hän on oitis kintuissani kiinni ja koittaa nousta syliin. Kun täytän tiskikonetta, hän nojailee jalkoihini.. Miksi tässäkin on tullut takapakkia. Ennen hän leikki pitkiäkin aikoja itsekseen, nyt minun läsnäoloni aina laukaisee jonkun muun tarpeen tms....
Miten teidän muiden juuri 1 täyttäneiden kanssa menee??
Kommentit (2)
No mun mielestä noi kaikki on ihan tavallista.
Mä ehkä tekisin niin, että en tarjoaisi pulloa yöllä ja jos annat, niin anna vettä. Jos ei juo vettä, niin ei sitten ainakaan jano ole. Sinänsä heräily on ihan normaalia ja lapset oppivat eri aikoihin nukahtamaan itsekseen. Lapsesi on vielä kovin pieni. Yöherily voi liittyä myös eroahdistukseen.
Pyöriminen liittyy ihan siihen, että lapsesi opettelee liikkumaan ja ne liikkeet tulevat uniin ja varmasti herättelevätkin häntä.
Eroahdistus on normaali ilmiö tuossa iässä ja lapsi kaipaa vain äidin huomiota. Se menee ajan kanssa ohitse. Kotitöiden tekoon sitten vain luovuus peliin. Joko kannat lasta vaikka kantorepussa tai otat lapsen tekemiseen mukaan. Kokeile vaikka viihtyykö syöttötuolissa sillä aikaa kun tyhjäät tiskikoneen. Omani ovat olleet äidin pikku apulaisia heti kun ovat kävelleet. Ottavat vaikka puhtaan lusikan tiskikoneesta ja ojentaa sen äidille.
Lapsen kasvamisessa ei ole mitenkään itsetarkoitus pyrkiä siihen, että lapsi pärjää omillaan vaan hän oppii elämään teidän perheen osana.
Aika auttaa. Kyllä ne jossain vaiheessa oppii nukkumaan ja äiti-riippuvuuskin vähenee. Tsemppiä!