Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harsovaipat

Vierailija
07.08.2009 |

Esikoista odottelen ja tarkoitus olisi ruveta kestoilemaan harsoilla va villiksillä..

Mietin tässä että montakohan harsoa ja minkäkokoisia mun kannattaisi ostaa ennen lapsen syntymää?

Ja monet villikset kannattaa neuloa etukäteen?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kestovaippainfon sivuille, saat varmasti pätevämpää tietoa :)

Kannattaa koittaa harsojen kanssa myös pul-kuoria.

Vierailija
2/7 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vauva puolivuotias ja harsoilla ollaan vaippailtu koko ajan. Hyvin toimii :). Tosin villiksistä mulla ei ole kokemusta, eli pul-kuoria käytämme. Meillä käytössä ihan "halpis" harsoja. Anttilasta ostettuja, tosi edullisia ja hieman pienempiä. Taitoksen sisälle olen laittanut ohuen lisäimun. Ihan pienelle kannattaa hankkia hieman pienempiä harsoja, ei välttämättä 80x80. Nuo meidän on muistaakseni 70x70. Harsojen (tai muiden kestojen) määrä riippuu ihan siitä miten usein haluat pyykätä :). Meillä on harsoja sen verran, että niiden voimin voimme tehdä viikonloppureissun. Yökäyttöön en suosittele harsoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja uusi kestoilija tulee minustakin. Harsoja on odottamassa 17 kpl, lisäksi äitiyspakkauksen vaippojen kaltaisia sisävaippoja n. 15 kpl. Kuorivaippoja on yhteensä n. 6 kpl ja villiksiä 3+3 (kolmet hahtuvat ja kolmet neuloksesta itse tehdyt). Vielä lisäimuja vanhasta pyyhkeestä itse tehtynä n. 10 kpl. Ja kompostoituvaa kertakäyttöistä kuivaliinaa.

Vierailija
4/7 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekään emme valitettavasti omaa kokemusta villiksistä, mutta PUL-kuoria meillä oli 5. Ne riittivät niin, että pesuväli oli 2 päivää.

Vierailija
5/7 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kolmet villikset. Näillä on nyt menty vauvan kanssa ensimmäiset pari viikkoa ja hyvin on pärjätty :)

Vierailija
6/7 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kestojen ja kertisten sekakäyttöä ja yhteensä vaippoja vaihdetaan varmaan 15 kertaa päivässä. Harsoja menee suojana myös siihen, että takapuolta tuuletetaan ja silloinkin tulee tietysti pissaa ja kakkaa. Ja maitohommiin niitä menee myös, vaikka vauva ei edes puklaa.

Vierailija
7/7 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta alkuun riitti ihan halpisharsotkin. Myöhemmin oli ihan kannattavaa sijoittaa Ruskovillan harsoihin.

Eikä kokemusta ole kuin alle vuoden ikäisen harsovaippailusta, sen jälkeen harsot siirtyivät imuiksi taskuvaippoihin:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme