Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

10-vuotias tyttö painaa 42 kg ja on 148 cm pitkä. Onko ok?

Vierailija
07.08.2009 |

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöttekö terveellisesti? Jos ette, niin alkakaa nyt syömään niin.

Vierailija
2/38 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika isokokoinen 10-vuotias, mutta kuulostaa melko sopusuhtaiselta. Riippuu kai kuitenkin lapsen rakenteesta onko osa painosta ylimääräistä. Oma 10-v poikani painaa n. 43kg ja on n.145cm pitkä eikä ole ylipainoinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on 145 cm pitkä.

Ei ole vielä paksu, mutta vuoden alusta on tullut jo yli 6 kg joten nyt saa luvan mässäilyt loppua.

Vierailija
4/38 |
08.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole läskiä vyötäröllä, sitten ok, mutta jos on makkarat, sitten on lihava.

Vierailija
5/38 |
08.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö just täytti kymmenen. Hän on 145 cm pitkä ja painaa 32 kg, eikä todellakaan näytä liian laihalta - vaan just sopivalta.

Vierailija
6/38 |
08.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"pikkasen ylipainoa" hyvänen aika mitä te kasvatatte lapsistanne tolla painontarkkailulla !!! Jos tenava näyttää normaalilta, antakaa hänen painaa ihan mitä vaan !

Terveellä ruokavaliolla ei tenavat liho. Älkää vaan noita kiloja lasten kuulleen päivitelkö!

Vierailija
7/38 |
08.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien kirjoittajien kannattaa muistaa että lapset eivät kasva samaa tahtia ja samojen käyrien mukaan !

Vierailija
8/38 |
08.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä 9v joka 145cm ja painaa 32kg

Vierailija
9/38 |
08.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun samanittainen painaa 32kg on hoikka mutta ei laiha. Jos häneen lisättäis 11kg niin varmasti olis pullukka.

Miksi vanhempien on vaikea hyväksyä tosiasia jos lapsensa on ylipainoinen?

Vierailija
10/38 |
08.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vaikka terkkari ei mitään ole sanonut, niin kyllä minä jonkin verran herkkuja kontrolloin. Ei niin, että olisi kamalan lihava, mutta minusta nyt ei ole syytä lähteä sellaista odottelemaankaan.

Vierailija
11/38 |
08.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"pikkasen ylipainoa" hyvänen aika mitä te kasvatatte lapsistanne tolla painontarkkailulla !!! Jos tenava näyttää normaalilta, antakaa hänen painaa ihan mitä vaan ! Terveellä ruokavaliolla ei tenavat liho. Älkää vaan noita kiloja lasten kuulleen päivitelkö!

Minusta asioihin pitää puuttua mieluummin liian aikaisin kuin liian myöhään. Lihavuus on todellinen uhka ja ongelma! En todellakaan sanonut, että AP:n lapsi olisi lihava vaan tosiaan ehkä vähän ylipainoinen. Asia korjaantuu herkuttelun vähentämisellä ja pituuskasvulla. Tosiaan, kyllä me vanhemmat olemme vastuusa lapsistamme, myös heiän painostaan.

Vierailija
12/38 |
08.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"pikkasen ylipainoa" hyvänen aika mitä te kasvatatte lapsistanne tolla painontarkkailulla !!! Jos tenava näyttää normaalilta, antakaa hänen painaa ihan mitä vaan ! Terveellä ruokavaliolla ei tenavat liho. Älkää vaan noita kiloja lasten kuulleen päivitelkö!

Minusta asioihin pitää puuttua mieluummin liian aikaisin kuin liian myöhään. Lihavuus on todellinen uhka ja ongelma! En todellakaan sanonut, että AP:n lapsi olisi lihava vaan tosiaan ehkä vähän ylipainoinen. Asia korjaantuu herkuttelun vähentämisellä ja pituuskasvulla. Tosiaan, kyllä me vanhemmat olemme vastuusa lapsistamme, myös heiän painostaan.

Vierailija
13/38 |
08.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nätti ja sopusuhtainen. Kyllä ap.n lapsi on lihava,

Vierailija
14/38 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

VOI HERRAN JESTAS MITÄ HÖLMÖILYÄ! Siis ei ole todellakaan yli painoinen!!!!!! Tavallinen tai jopa liian laiha! Minun tyttöänikään joka on 10w,painaa 65kg ja on 157cm ei sanottu terkkarilla ylipainoiseksi vaikka saattaa olla ....

Vierailija
15/38 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas ovat mammat kasvattamassa uusia anorektikkoja:(..

Toisilla lapsilla tulee painoa useita kiloja ennen kasvupyrähdystä ja se on ihan normaalia ja kuuluu asiaan.

Antakaa lapsille painorauha!

Tietenkin oikeasti lihavien lasten painoon pitää puuttua, mutta ap:n lapsi on ok

Vierailija
16/38 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

korkeintaan 35-36 kg, meidän poika 10 v on 142 cm ja 32 kg ja menee painon suhteen juuri keskikäyrällä. Toki murrosiän eteneminen vaikuttaa tytön painoon, paino paremmin ok, jos tytöllä on ns. naisellisia merkkejä havaittavissa.

Vierailija
17/38 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

normaalipainoinen. käykää tuolla lasten painoindeksisivulla.

http://www.terveyskirjasto.fi/xmedia/pgr/200.036.html

Vierailija
18/38 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

monta kiloa. Elimistö keräsi rasvaa, koska kohta alkoi kasvukausi. Sitä sitten siunaili äitini ja th vuorotellen ja jänkätti, että kuinka lihava olen. 12 v kasvoin sitten viidessä kuukaudessa 10 cm ja sitten ihmeteltiin kun olin liian laiha.

Mutta ne jäljet jäi, että olen käynyt läpi bulimiat ja en koskaan pysty syömään ihan normaalisti nauttien ruoasta vaan aina on huono omatunto ja näen itseni norsuna, vaikka kaikki sanovat, että olen siro ja hoikka. Mutta en usko sitä ja olen aina tyytymätön itseeni, vaikka bmi 48v on 21.5. Eli olen ihan normaalipainoinen, jopa hoikka voisin sanoa joidenkin mielestä.

Joten kertokaa vain lapsillenne, että lihavia ovat. Missään nimessä lapset ei saa kerätä painoa vähän etukäteen ennen pituuspyrähdystä vaan ne on pantava laihikselle, ettei äidin tarvitse hävetä.

Näin takaatte anorektisia, bulimikkoja lapsistanne, jotka koko loppuelämänsä näkevät oman kehonsa vääristyneinä ja rääkkäävät itseään, koska eivät koskaan koe olevansa tarpeeksi laihoja ja kelpaavan muille ihmisille.

Sitäkö te lapsillenne haluatte taakaksi.

mun samanittainen painaa 32kg on hoikka mutta ei laiha. Jos häneen lisättäis 11kg niin varmasti olis pullukka.

Miksi vanhempien on vaikea hyväksyä tosiasia jos lapsensa on ylipainoinen?

Vierailija
19/38 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, meillä 3-luokkalainen 10v täyttävä poika on 144cm/33kg ja 10kg painonnousu tuntuu hurjalta määrältä vaikka onkin pitkä ja hoikka varreltaan.

Vierailija
20/38 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin 148 cm ja 41 kg ja en ollut ylipainoinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän