Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te selviätte joilla perheessä 4 alle kouluikäistä??

Vierailija
06.08.2009 |

Kun mies on töissä olen helisemässä ja mies on enimmäkseen iltavuoroissa..esikoinen täytti juuri 7v, toka on kohta 6v ja seuraava vajaa 2v ja vauva 2kk. 2vllä on järkky uhma ja vauva on kiinni tississä kokoajan. Kantoliinassa en pysty tekemään kaikkia asioita ja näin helteellä tulee niin hikikin sitä käyttäessä sekä mulle että vauvalle. Vinkkejä kehiin kiitos.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja käytä aika lapsiin. Imetys ja vauva vie paljon aikaa isommilta lapsilta.

Ota omaa aikaa silloin kun miehesi on kotona tai olet saanut 3 vanhinta lasta nukkumaan.

Lohdutuksena sanon, että kun vauva täyttää 6kk niin elämä on jo helpompaa.

t. 5lasta ja esikoinen täyttää kohta 7v

Vierailija
2/13 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ei ongelmaa... minäteen töitä iltapäivät ja mies aamupäivät

Mutta veikkaan, että pahin on vielä edessä, kun ekat kaksoset täyttää sen kolme vuotta ja alkaa uhmailemaan.

meillä makkari on viileä huone, pimennykset joka suuntaan ja ikkuna auki yötä päivää. Siellä jokainen saa rauhottua, vauvoille otan peiton imetyksen ajaksi

On se imetys kyllä näky, kun imetän kahta lasta samaan aikaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntyy keväällä neljäs ja mies tekee keikkaa ulkomaille. Pennut on silloin 5-, 4- ja 1- vuotiaita plus pirpana.

Mun vinkki: elät ihan tavallista arkea.

Mulla oli kantoliina esikoisesta eniten käytössä ja nyt kolmannesta en ole jaksanut etsiä koko vekotinta.

Mihin sää nyt vinkkiä tarttet?

Vierailija
4/13 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivahan se ois, että olis paljon lapsia, mutta ei sitä idiootti kuitenkaan tarvi olla.

Vierailija
5/13 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkona että sisällä. Vauva välillä sitteriin, jos ei pinniksessä viihdy. Ja 2 v. vaikka dvd pyörimään aina välillä. Tekaise kotityöt aamusta, kun mies on kotona ja voi katsoa lapsia. Pääset sitten lasten kanssa helpommalla miehen ollessa työssä.

Vierailija
6/13 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mies on töissä olen helisemässä ja mies on enimmäkseen iltavuoroissa..esikoinen täytti juuri 7v, toka on kohta 6v ja seuraava vajaa 2v ja vauva 2kk. 2vllä on järkky uhma ja vauva on kiinni tississä kokoajan. Kantoliinassa en pysty tekemään kaikkia asioita ja näin helteellä tulee niin hikikin sitä käyttäessä sekä mulle että vauvalle. Vinkkejä kehiin kiitos.

Mun ehdottomasti paras kikka on tämä järjestely: isommat pihalle leikkimään (hätätapauksessa dvd:kin käy), vauva sitteriin tai viltille lattialle ja 2-v syöttötuoliin turvavyöllä kiinni. 2-v:lle annetaan värityskirja tai paperia ja värikynät, vaihtoehtoisesti kirjakin käy. Tai sitten nostaa syöttötuolin tiskialtaan ääreen, altaaseen vähän vettä ja pari kippoa "tiskattavaksi". Näin onnistuu ruuanlaitto kohtuullisen hyvin.

Pyykin pesu taas sujuu parhaiten kun laittaa koneeseen menevät pyykit kasaan siihen koneen eteen ja 2-v lappaa ne pyykit sinne koneeseen. Samoin kuivausrumpuun menevät kasataan omaan kasaan josta ipana onnesta soikeana lykkää ne koneeseen.

Ja mä kyllä aina välillä komennan isommat leikittämään tuota toiseksi nuorinta, jotta saan imettää hetken rauhassa...

Vierailija
7/13 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en osaa auttaa,mutta ainakin itse olen ihan poikki!

Vierailija
8/13 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 v, 4 v 2 v sekä 8 kk vauva.

- Meillä on melko tarkat rutiinit helpottamassa arjen pyöritystä, mutta toisaalta näistä rutiineista osataan myös joustaa.

- Ruuat yritän miettiä etukäteen, jotta 1-2 kauppareissulla viikossa selviää. Samoin kiireessä on olatava jotain pakastimessa valmiina.

- Pienet nukkuvat päiväunet ja isommat lepäävät samaan aikaan. Isommille luen sadun ja sen jälkeen pystyn siinä lasten keskellä torkahtamaan itsekin pienen (15 min. riittää kummasti virkistymiseen) hetken.

- Omat jutut on tärkeitä. En olisi millään jaksanut näin montaa pientä lasta, jos en olisi välillä päässyt opiskelemaan, tekemään keikkatöitä sekä harrastamaan. Lapset eivät silti ole hoidossa, vaan miehen kanssa vuorottelemme.

- Isommat lapset käyvät kerhoissa, esikoisella alkaa eskari ja pienten kanssa käyn avoimissa kerhoissa ja perhekahviloissa. Tämä on vertaistuen ja leikkikavereiden takia tärkeää.

- Kaikkein tärkeintä on muistaa nauttia siitä, että on saanut elämäänsä jotain niin hienoa, ainutlaatuista ja tärkeää, kuin neljä omaa lasta! Ja niin, täytyyhän siitä omasta puolisostaankin nauttia, eihän missään mitään järkeä muuten olisikaan. ;-)

P.S. Kuumeilemme vielä yhtä, mutta ehkäpä vasta muutaman vuoden päästä!

Vierailija
9/13 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

'meillä on neljä alle kolmevuotiasta

ja ei ongelmaa... minäteen töitä iltapäivät ja mies aamupäivät'--> Kuka tämän lauman elättää, jos kumpikin vanhempi on kotona? Ette kait käy mun rahapussilla?

Vierailija
10/13 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

'meillä on neljä alle kolmevuotiasta ja ei ongelmaa... minäteen töitä iltapäivät ja mies aamupäivät'--> Kuka tämän lauman elättää, jos kumpikin vanhempi on kotona? Ette kait käy mun rahapussilla?

Vierailija
11/13 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

'meillä on neljä alle kolmevuotiasta

ja ei ongelmaa... minäteen töitä iltapäivät ja mies aamupäivät'--> Kuka tämän lauman elättää, jos kumpikin vanhempi on kotona? Ette kait käy mun rahapussilla?

miten niin kotona? Kummatkin siis ollaan töissä, niin kun kirjoitin.

ja juu, meillä on kahdet kaksoset 7kk ja 2v7kk

Vierailija
12/13 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

luuletteko että jos on poikki se tarkoittaa ettei lapset olleet suunniteltuja tai haluttuja :D

ap

Vierailija
13/13 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi