Mun poika täyttää kohta 4, riittääkö nää virikkeeksi?
Kotona on 1-vuotias pikkusisko jonka kanssa parhaillaankin leikkii. Lisäksi koululainen isoveli, joka myös kiitettävästi leikkii pikkuveljen kanssa. Ja usein isoveljen kavereita, joiden mukana pikkuveli saa usein touhuta. Isä on pojan idoli, mutta liikaa töissä. Ehkä kerran viikossa viettävät illan kaksistaan miesten hommia tehden, nämä tuntuu olevan pojan tähtihetkiä. Samanikäisiä kavereita pojalla ei ole, ei naapurissakaan. Minä pelailen vähän pojan kanssa, luen kirjaa yms, mutta enimmäkseen poika leikkii yksin mielikuvitusleikkejä, selaa kirjoja, leikkii legoilla tai autoilla. Ulkoillaan noin tunnista kahteen päivässä, silloin pyöräillään tai poika on hiekkiksella tai trampalla, mutta enimmäkseen tykkää vaan touhuta omiaan, ilmeisesti jotain mielikuvitusleikkejä, kun tekee kovasti jotain, en kyllä tiedä mitä.. :)
Pojan piti mennä seurakunnan kerhoon kerran viikossa, mutta nyt tuli talousvaikeuksia ja joudumme myymään toisen auton, jolloin kulejttaminen on mahdotonta. Riittääkö nää siis poitsulle virikkeeksi, vai pitäiskö mun laittaa päiväkotiin?
Kommentit (3)
yrittäisin saada hänet johonkin kerhoon muutaman kerran viikossa, niin saisi ikäistään seuraa, ja monipuolisempia "virikkeitä" = muskaria, askartelua.
on kuitenkin viel se siovelikin siel varmaan leikkii
mun pian 5v on kotihoidossa ja ei ole edes sisaruksia, kerran viikossa on muskarissa ja hienosti on mennyt
riitä lapselle virikkeeksi.