Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako muuttaa Lahdesta Helsinkiin?

Vierailija
04.08.2009 |

Minua kiehtoisi suurempi kaupunki, mutta mietityttää myös sen "vaarat".

Meidän perheeseen kuuluu 1 lapsi,3v. sekä 2 aikuista, odotamme vauvaa syntyväksi loppusyksynä.

Mutta kertokaahan kokemuksia, jos jollain sellaisia on. =o)

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se hintatasokaan täällä aina niin huima ole, omistusasunnot on hintavia kyllä. Mutta me esim. asutaan 2003 valmistuneessa 102 neliön 5h+k asunnossa (kaupungin vuokratalo) jossa vuokra on vajaa 1000e. Ympärillä on peltoa, mm. kaupungin auringonkukka- ja hernepellot joista saa käydä keräämässä ja viljapeltoja. 500m päässä on kotieläintila jossa voi vierailla ja koululaiset saa käydä hoitamassa eläimiä. Lapset pyydystää haavilla perhosia niityltä ja pikkukaloja läheisestä ojasta. Yks päivä keräsin tuossa muutaman sadan metrin päästä litran vadelmia:)

Ja kaikenlaista tekemistä löytyy ja vierailupaikkoja, Korkeasaari, Sealife, Linnanmäki, Suomenlinna nyt vaan muutamia tunnetuimpia mainitakseni. Ja koko ajan tapahtuu, kesä täynnä tapahtumia puistoissa ym. Lapsille löytyy harrastusmahdollisuuksia vaikka millä mitalla.

Vierailija
2/8 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse juuri palasin Helsingistä Lahteen. Täällä on jotenkin niin helppo olla lasten kanssa. Lyhyt matka joka paikkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää vielä mietintämyssyyn tuo muutto, kovasti se kyllä houkuttelisi..

hmm..taidankin lähteä oikotielle katselemaan asuntoja Helsingistä ;)

Vierailija
4/8 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kohta 5v täällä Lahdessa. Itse en stadia pidä juuri minään, lähiötä lähiön perään + espoo ja vantaa. siellä on etäisyydet hirvean pitkiä joka paikkaan ja ruuhkissa istumista ei voi välttää. No thanks! Tuntuu yleensäkin että suurimmat Helsingin kannattajat löytyvät yleensä muualta muuttaneiden keskuudesta (niin kuin nuo kaksi edellistäkin kommenttia) Lahti on sopivan iso jotta kaikki palvelut löytyvät, mutta tarpeeksi pieni ettei ruhkia synny.

Ai niin, asumme uudessa omakotitalossa, ja tällä rahalla saisi todennäköisesti vaan jonkun kuppasen rivaripätkän lentokentän juuresta.

Vierailija
5/8 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvallisempaa täällä on ainakin kuin Lahdessa:D

Olen itse entinen lahtelainen, Helsinkiin muutin 90-luvulla. Suku asuu Lahdessa, mutta mitään muuta en sieltä kyllä kaipaakaan. Ei täällä ole mitään sen vaarallisempaa kuin Lahdessa, päinvastoin. Ainakin julkinen terveydenhoito ja moni muu asia pelaa paljon paremmin kuin Lahdessa, julkinen liikenne halvempaa ja paljon tekemistä perheille ja lapsille.

Vierailija
6/8 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin alunperin Lahtelainen, vuodesta 1988 alkaen helsinkiläistynyt ja voin yhtyä edelliseen mielipiteeseen, etten kyllä Lahdesta kaipaa mitään muuta kuin sukuani. Tympeä, ahdistava kaupunki jossa ei ole muuta hyvää kuin Helsinkiin johtava tie, hih...Ja vaikka asunnot Lahdessa ovatkin paljon halvemmat niin töitä siellä ei kyllä ainakaan ole.

Itä-Helsinki on osoittaunut mukavaksi, viihtyisäksi ja toimivaksi paikaksi ja asun täällä kyllä paljon mielummin kuin "Lahessa".

Vierailija
7/8 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leppävaaraan Espooseen. 12 min junalla Helsingin keskustaan. Leppävaarassa kaikki palvelut: urheilupuisto, linja-autojen päätepysäkit, lähikaupat, iso kauppakeskus, kerhot, koulut, puistot, terveysasemat jne.

Vierailija
8/8 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siis joo, täällä Helsingissähän on aivan rutosti kakaroita, sekä hyvillä että huonoilla alueilla, kaupunkiympäristössä, omakotitaloissa että lähiöpihoilla. En ole erityisen vaarallisena paikkana ajatellut, kun niin moni lapsi täällä pärjää..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi