Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen annostelu lääkkeellisessä tyhjennyksessä?

04.08.2009 |

Olen tuossa miettinyt kun toisilla tyhjennys onnistuu mielettömän hyvin, niin myös itselläni, ja toisilla taas huonosti, että millainen annostus oli? Onko näissä eroja? Ihan mielenkiinnosta kyselen.

Itselleni annettiin yksi cytotec suun kautta ja neljä laitettiin emättimen suulle. Neljän tunnin kuluttua laitettiin toiset neljä tablettia emättimen suulle. Tyhjennys kesti kyllä koko päivän, kymmeneltä sain ensimmäiset lääkkeet ja illalla 9 aikaa kotona syntyi valtava istukka. Siihen loppui supistelut.

Viikkoja oli 14, sikiö vastasi viikkoa 9.

Toki voihan noissa tableteissa olla eri vahvuuksia.

Iuiu

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

annetaan yleensä ensin Mifegyne-tabletti ainakin ellei mitään vuotoa ole ollut ja kohdunsuu on suljettu. Sitten parin päivän päästä laitetaan 4kpl Cytotec 200mikrog.-tabletteja emättimeen ja tarvittaessa kolmen tunnin kuluttua 2 tablettia ellei vuoto ole alkanut. Yli 12-viikon keskenmenoissa ja keskeytyksissä annetaan kahta tablettia sittenkin vielä aina kolmen tunnin välein niin kauan että sikiö syntyy ja tarvittaessa senkin jälkeen jos esim. reilu vuoto tai istukka ei irtoa.

Vierailija
2/6 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kopsaan tän saman vastauksen kun sopii tännekin... Mulle tehtiin sairaalassa lääkkeellinen tyhjennys tm:n takia rv 10+6. Sain ekat cytotecit (3kpl) klo 11, sit taas kolme klo 14 sekä klo 17 ja vuoto alkoi vasta illalla pikkasta vaille 11.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle annettiin joku valmistava lääke 15+1 ja sit kahden päivän päästä menin osastolle. Siellä pantiin neljä cytoteccia emättimeen ja kolmen tunnin päästä sikiö oli syntynyt. Jotta kaikki muukin saatiin pois annettiin vielä kahteen otteeseen kaksi tablettia peräsuoleen. Fyysisesti juttu oli helpompi kuin ajattelin, henkisestä puolesta ei paljon viitsi puhua. Hoito oli kyllä hyvää ja hoitajat kilttejä.

Vierailija
4/6 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sainkohan mä sitten liian vähän lääkettä, kun mulla jälkivuoto kesti yli 6 ja puol viikkoa.. Sain vaan neljä sitä cytotec:ia emättimeen, eikä muuta.. Oiskohan enempi tabletteja auttanut, tiedä hän..

Vierailija
5/6 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja laitoin ne molemmat emättimeen. Minulla oli ollut jo monta päivää supisteluita ja vuotoa, joten tämän määrän tarkoitus oli lähinnä vauhdittaa.

Koko keskenmenovuoto oli ohitse 8-9 tunnissa ja sen jälkeen oli vain niukkaa jälkivuotoa muutaman päivän. Kuukautisetkin alkoivat ajallaan.

Minulla alkoivat keskenmeno-oireet viikolla 8 ja jotain, sikiö/alkio oli kuollut jo 2-3 viikkoa aiemmin. Eli siis varhain kuitenkin. Mitään isoa istukkaa ei esim. ollut, se mitä ajattelin sitten sen "vauvan" palasiksi olivat pikku pavun murusia.

Vierailija
6/6 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kun viimein tein sen tyhjennyksen ja kaikki kipu oli ohitse, tunsin, että tavallaan henkinenkin puoli oli ainakin osittain käsitelty. Kivun lakkaaminen oli niin suunnaton helpotus.