Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mielipidettä kaipaan: saisimmeko seuraavanlaisen lainan...?

Vierailija
04.08.2009 |

195 000€ on talon hinta, johon lainaa tarvitaan.

Nykyisestä asunnosta maksamatta n. 55 000€ (asunnon arvo n.70 000€).

Mies vakituisessa työssä, kk-ansio brutto 3200€

Minä määräaikaisessa työssä, kk-ansio brutto 2300€

1 lapsi

Eli tuossa olisi faktat. Mitä mieltä olette huomioiden nykyisen velan sekä työllisyystilanteen?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bruttotuloilla ei lainoja makseta. Paljonko on netot?

Itse epäilen, että vuosi sitten olisitte voineet saada lainan. Nyt veikkaan, että ette saa ennen kuin vanha asunto on myyty. Lisäksi tulee ongelmia vakuiden ja takauksien osalta, jos omaa omaisuutta on teillä vain noin 10% talosta?

Vierailija
2/4 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästöjä ei ole kuin muutama tonni.

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että tulot ei tule esteeksi, sen sijaan vakuuksien ja takaajien puute. Luulen, että ilman vanhan asunnon myymistä teillä ei ole asiaa ostelemaan uutta.

Vierailija
4/4 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

teillä olisi pääomaa noin 15 000 jatarvitsisitten lainaa noin 180 000. Kannattaa laskea jollain laskurilla, millaista kk-lyhennystä se tarkoittaisi ja miten pitkää laina-aikaa se tarkoittaisi. Itse tiedätte parhaiten, paljon pystytte kuussa lyhentämään lainaa.

Ennen vanhan asunnon myyntiä en lähtisi lainaa ottamaan.

Yleensä pankit olettavat, että omia säästöjä on vähintän 15% asunnon hinnasta, usein maksimi laina on 70 % asunnon hinnasta, jos ei ole erikseen muita vakuuksia. Tuo 15 000 ei välttämättä riitä omaksi osuudeksi.

Kannattaa pyytää pankista tarjous ja miettiä, miten isoja riskejä oltte valmiita ottamaan.