montako "puklu" harsoa vauva tarvii?
Minulla olis tuossa kauhea läjä ja pitäis lajitella pylly ja puklu harsot! Eli montako jättäisit pukluharsoiksi?
Kommentit (15)
ja alussa kun vauva ihan yrjöili paljon niin oli pulaakin. meillä sitten huonommat käsipyyhkeet laitoin vauvan pyllypyyhkeiksi,sai nekin hyötökäyttöön ja myöhemmin heitän mäkeen:D
ja alussa kun vauva ihan yrjöili paljon niin oli pulaakin. meillä sitten huonommat käsipyyhkeet laitoin vauvan pyllypyyhkeiksi,sai nekin hyötökäyttöön ja myöhemmin heitän mäkeen:D
Eihän se vauva likainen ole? Miksi niitä täytyy roskiin heittää? Itse ostin vauvalle ihan uudet ihanan pehmeät valkoiset pikku pyyhkeet "pyllypyyhkeiksi" mitkä sitten pestään ja otetaan muuhun käyttöön! Harsoja olemme käyttäneet milloin missäkin, syömään opettelussa, pukluissa yms.
niitä on yhteensä 27kpl.... en siis yhtään tiedä miten niitä jakaisin...
ja joo on tarkoitus käyttää paljon muuhunkin kuten auringolta suojaamiseen jne.
T ap
Meillä esikoinen puklaili kokoajan joten harsoja tarvittiin paljon. Kuopuksemme ei puklaillut oikeastaan yhtään. Meillä harsot toimivat myös uniriepuina.
niitä on yhteensä 27kpl.... en siis yhtään tiedä miten niitä jakaisin...
ja joo on tarkoitus käyttää paljon muuhunkin kuten auringolta suojaamiseen jne.
T ap
Eli kun niitä on noin paljon niin ajattelin että niillä kuivataan pyllykin. On kuitenkin helppo pestä ja kuivata kun ovat ohuita ja kevyitä.
Poika ei ole kauhean kova puklailemaan, tosin nyt syö jo soseita, joten siinäkin sotkeentuu aina pari harsoa. Meillä voisi olla harsoja enemmän, kun en pese valkopyykkiä kuitenkaan kuin kaksi kertaa viikossa.
ota ap vaikka 15 harsoa tuohon puklukäyttöön. Mieluummin pari ylimääräistä, kuin liian vähän, kun noita harsoja kuitenkin on!
ja ne valkoiset jätän suosiolla muuhun käyttöön.
Ihan samasta kasasta olen ottanut milloin mihinkin tarkoitukseen. Kaikkein huonoimmat harsot olen siirtänyt siivouskäyttöön ja silloin laittanut nurkkaan solmun merkiksi, että ei enää mene pyykin lajittelussa vauvan harsojen joukkoon.
Mutta ei mulla mitenkään pylly ja puklurätit ole erikseen. Käytetty harso menee aina pyykkiin ja kun pesen ne 60 asteessa ei varmasti ole merkitysta vaikka puhdasta pyllyä olisi kuivattu edellisellä kierroksella ja nyt olisi puklurättinä.
ja molemmilla on ollut 14 puklurättiä,parina päivänä on jopa päässyt loppuun :)
Mut mä en pesekään jokapäivä sellaista pyykkiä vaan noin joka toinen..
sit ostin pari nättiä kuvioitua just tuohon aurinkosuojaksi yms hommaan
Mutta ei mulla mitenkään pylly ja puklurätit ole erikseen. Käytetty harso menee aina pyykkiin ja kun pesen ne 60 asteessa ei varmasti ole merkitysta vaikka puhdasta pyllyä olisi kuivattu edellisellä kierroksella ja nyt olisi puklurättinä.
Mulla on kanssa samat harsot sekä pepulle että pukluun. Pesen aina 90 -asteessa. Pysyvät valkoisina.
Meil on paljon puklailevia vauvoja
Ihan kuin niitä vauvoja olisi paljon ;-)
Taidan mennä takaisin nukkumaan...
Meil on paljon puklailevia vauvoja Ihan kuin niitä vauvoja olisi paljon ;-)
Tuli selvä mielikuva siitä, miten yksi istuu puklaamassa sohvan takana, toinen keittiön pöydän alla ja muutama muu touhuaa lelujen kanssa ja puklaa aina vähän väliä. ja mamma juoksee harsoineen pyyhkimässä :)
Joopa. Meilläkin harsot ovat olleet monikäytössä, pestään usein ja puhdas voidaan ottaa milloin mihinkin käyttöön. Pyllyn pyyhkimisen jälkeen ei tietenkään pyyhitä naamaa ennen kuin on pesty uudelleen.
Meidän vauva kylläkin puklasi tosi paljon jossakin vaiheessa. Peppuharsot taas eivät normaalikäytössä pahemmin likaannu, joten sitä en tainut vaihtaa edes joka päivä. Kaikki harsot pesin yhdellä kertaan 90 asteessa, niin puhdistui pesukonekin vähän (vauvaa rasvattiin kovasti, joten koneeseen kertyi rasvaa, vaikka vaatteet pestiin 60 asteessa).
Näin meillä, toisenlaisella vauvalla toinen systeemi parempi. Jossain vaiheessa ostin muutaman kuvioharson peppupyyhkeiksi, niin erottuvat. Koko pukluharsovarastoa en raaskinut hankkia kuviollisena :)
Meillä esikoinen ei ois tarvinnut varmaan yhtään, kun ei puklaillut. Kuopus puklaili aluksi aika paljon, joten harsoja meni, mutta nyttemmin on rauhoittunut ja parilla pärjättäisiin - toinen käytössä toinen pesussa. Mutta mä käytän kyllä harsoja muihinkin tarkoituksiin. Yöllä/kotona, kun ei ole liivinsuojuksia harso kaappaa toisesta rinnasta valuvat maidot, reissussa toimii näkösuojana, aurinkosuojana, pyyhkeenä, kevyenä peittona... Vauvalla on yksi harso yleensä myös uniriepuna.
Tällä käytöllä meillä 6-7 harsoa olis varmaan passeli määrä, niin ei tarviis alvariinsa pestä.
Paljon puklailevalle vauvalle laittasin enemmän, kun johan niitä voi mennä pesuun monta päivässä. Tietty riippuu siitäkin kuinka usein pesee, mutta kun ite en ihan joka päivä sellasta pyykkiä pese, mihin harsot vois tuupata.