Oletteko te muut opettajat saaneet jo syksyn lukujärjestystä?
Meillä ei oikein homma toimi. Ei jälkeäkään lukujärjestyksestä, ei tietoja opetusryhmistä, ei edes töiden aloituspäivästä (ennakoivista kokouksista, ym.).
Hienosti sujuu uuden lukuvuoden suunnittelu, kun ei edes tiedä, kenelle suunnittelee! :(
Kommentit (17)
Yhteinen suunnittelupäivä on merkattu kalenteriin mutta muuten otan kyllä joka hetken lokosasti aina siihen saakka. Kyllä se selviää ajallaan. Sähköpostin katson muutamaa päivää ennen suunnittelupäivää, jotta tiedän moneltako pitää herätä =D
Ei vaan minä en ainakaan pysty vetää omia oppilasryhmiäni ihan lonkalta. Luokassa saattaa olla liki puolet erityistarpeisia oppilaita, eri ryhmät ovat edellisenä vuonna jääneet aivan eri kohtiin ja seuraavalle vuodelle niitä muutetaan taas. Pakko panostaa suunnitteluunkin hiukan enemmän, muuten homma ei toimi!
Periaatteessa asia on ollut selvä jo keväällä, mutta tuntien sijoittuminen selvisi siis nyt.
tai oikeastaan tieto siitäettä tiedot löytyvät intrasta. Siis reksi lähetti ennen omaa lomalle lähtöään. Nyt heinäkuussahan kukaan ei tiedä eikä tee mitään, ensi viikolla palataan taas asiaan.
itsehän se tehdään ja pitää olla valmiina aina syksyllä ekan kouluviikon perjantaina.
mutta siihen tulee vielä muutama muutos. Varmaan ensi viikolla saan sähköpostilla varsinaisen lukujärjestyksen. Suuren osan tunneista sijoittelen siihen itse sitten ekan viikon aikana.
joka on päivää ennen kuin oppilailla koulu alkaa. Sitten on pari päivää, jolloin oppilaat ovat oman luokanopettajan tai luokanvalvojan huomassa, ennen kuin alkaa lukujärjestyksen mukainen arki.
Hankaloittaahan se tietysti vähän sekä oman elämän että työn suunnittelua, kun ei ole tulevasta vielä mitään tietoa.
meillä VESO, lapset tulee kouluun ti.
Päivän olen jo ollut koululla syyslukukautta toisen opettajan kanssa suunnittelmassa - rinnakkaisluokat, pyritään yhdenmukaiseen opetukseen.
Ensi viikolla menen järjestämään luokan + tekemään muuta pientä luokassa.
Tänään olen tehnyt listoja, lukkarin seinälle jne.
Koulu alkaa lapsilla 11.8.
t. Luokanope (ja ei ihan juuri valmistunut, vaikka "innokkuudesta" joku niin varmaan luulee päättelevänsä), joka tykkää, kun kaikki on hyvin alustettu ja valmiina, kun koulu alkaa.
Suunnittelukokouspäivät tulivat joskus heinäkuun alussa. Ja työt alkavat 12.8. täällä.
itsehän se tehdään ja pitää olla valmiina aina syksyllä ekan kouluviikon perjantaina.
Taidat olla alkuopettaja? Ei yläasteella ja lukiossa todellakaan itse lukujärjestysiä tehdä ;-)
Ehkä se onkin teillä alalokilla vähän rennömpaa....
Intrassa oli kesäkuun alussa, mutta luin vasta toissa päivänä. Loma on lomaa, en olisi kaivannut kauheesti ennen. Ihan kerkeen suunnitella. T. luokanope
Kesää jäljellä ja ryypätään non-stop, kyllä se siitä lutviutuu. Antaa pennuille jotain luettavaksi ja se siinä. Ja ryhmätyöt on avainsana, voi ite olla feissarissa.
Vaikuttaa esim. lasten hoitojen sumplimiseen, monenako päivänä on neljään koulua. Koska silloin pääsen käytännössä lähtemään vasta 16.30 aikaisintaan enkä ehdi viideksi päiväkodille. Miehen pitää noina päivinä hakea ja olisi kiva tietää ne mahd. pian.
t.yläkoulun ope
ylihuomenna sitten alkaa opetus ja syksyn kalenteri on täynnä. Mitään vakilukujärjestystä viikosta toiseen minulla ei ole, mutta opetusta kyllä ja välillä paljonkin.
samoin jo silloin oli tiedossa suunnittelukokouksen ajankohta jne.