Vyötärö ei pienene vaikka kilot karisee, missä vika?
Olen pudottanut 8 kiloa (79 kg -> 71kg BMI nyt 24) eikä vyötärö ole pienentynyt nimeksikään. Rinnat ja selkämakkarat ovat pienentyneet, mutta pallo mahassa ei meinaa pienentyä. Lähteekö se vasta kaikken viimeisimpänä kun keho ei enää muualta rasvaa löydä???
Jostain luin että jos laihtuu 10 kg niin vyörärö pienenee samaa vauhtia eli 10 cm. Ei minulla.
Mitä teen väärin?
Kommentit (19)
olen pienentynyt BMI 25:stä 22:een, mutta mahamakkarat ne vaan löllyää edelleen. Vaikka oon käyny jumpassa tekemässä vatsaliikkeitä. Muualta ei tarttis enää lähteäkään mitään pois mut vyötäröni on 78 cm!! Onneks tissit on säilyneet suht ennallaan!
Vyötärö laihtuu viimeiseksi.
Minulla taas tiimalasina on kapea vyötärö jo vyötärö laihtuu myös kivasti. Sen sijaan lantio on leveä ja siitä pienenee sentit suhteessa hieman hitaammin.
laihdutatte? Mulla lähti kymmenen kiloo ja 15cm vyötäröltä ruokavaliomuutoksella ja kohtalaisen vähäisellä/kevyellä liikunnalla. Aikaisemmin yritin pelkällä runsaalla/rankalla liikunnalla eikä maha pienentynyt yhtään. Kiloja tais lähtee jonkun verran.
Pointtini siis on se, että kannattaa panostaa oikeanlaiseen ravintoon ja hyötyliikuntaan. (Portaat jne.) Mulla tehosi kaurapuuro, runsas vedenjuonti, rasvattomat maitotuotteet, juustojen & leikkeleiden karsiminen, runsaat ja monipuoliset kasvikset sekä kevyet n. tunnin mittaiset kävelylenkit 2-3 kertaa viikossa.
kun laihduttaa niin ei ne kaikki kilot lähde pelkästään vyötäröltä vaan myös käsistä, jaloista, pyllystä.. ymym eli joka puolelta.
jollain kuihtumisdieetillä tosin eniten lähtee nestettä, kun siis sitä kuivuu kun ei vastaavasti juo enempää vaikka ruokaa huomattavasti vähemmän syökin.
laihdutatte? Mulla lähti kymmenen kiloo ja 15cm vyötäröltä ruokavaliomuutoksella ja kohtalaisen vähäisellä/kevyellä liikunnalla. Aikaisemmin yritin pelkällä runsaalla/rankalla liikunnalla eikä maha pienentynyt yhtään. Kiloja tais lähtee jonkun verran.
Pointtini siis on se, että kannattaa panostaa oikeanlaiseen ravintoon ja hyötyliikuntaan. (Portaat jne.) Mulla tehosi kaurapuuro, runsas vedenjuonti, rasvattomat maitotuotteet, juustojen & leikkeleiden karsiminen, runsaat ja monipuoliset kasvikset sekä kevyet n. tunnin mittaiset kävelylenkit 2-3 kertaa viikossa.
Nyt on tarkoitus aloittaa myös kuntokuuri. Pakkohan sen vyötärönkin on alkaa pienenemään jossain vaiheessa. Jos ei muuten niin niinkauan laidutan että lähtee.
...ja nyt tuli mieleen nälkäänäkevät ihmiset afrikassa. Muistatteko ne joilla raajat ihan tikut ja maha pullottaa. Nehän on myös aliravittuja, mutta maha on suhteettoman suuri. AUST,mitäköhän tästä pitäis nyt ajatella...
Vyötärö on kaventunut max 5 cm. Housut kyllä mahtuvat paljon paremmin jalkaan kuin ennen ja voin ostaa usein kokoa 40-42 (ennen 44-46).
Läski on vähentynyt selästä, takapuolesta, käsivarsista ja osin reisistä. Mulla ilmeisesti nuo mahaläskit lähtee viimeiseksi. Vielä on paljon laihdutettavaa. Olen vasta puolivälissä urakkaa.
No ei auta muuta kuin sanoa hyvästi tissit ja muut kummut. Nämä vatsamakkarat nimittäin lähtee minulta ennemmin tai myöhemmin.
t. ap
Mulla kanssa sellanen kroppa, että sitten kun vyötärö on suositusten mukainen alle 80 cm, niin mulla ei oo pyllyä ja tissejä enää ollenkaan, ja painoindeksikin on lähellä alipainoa.
Kaikkien kroppa vaan ei oo suositusten mallinen. Vaikea löytää sopivia housuja, kun vyötäröltä sopivat on lantiosta pussina ja lantiosta sopivat ei mene vyötäröltä lähellekään kiinni. Juhlavaatteet olenkin teettänyt jo kauan aikaa ompelijalla.
Ja bmi on aina ollut normaalialueella.
on taipumus kerätä rasva vatsan seudulle, se on ns. sisäelinrasvaa, joka on haitallisinta ja sitkeintä rasvaa. Lähtee vain polttamalla rasvaa tarpeeksi hitaasti, eli kannattaa olla tarkka siitä, että ruokavaliossa on paljon proteiinia ja kuitua, eikä mikään nälkiinnyttämisruokavalio tai kasvisten puputtelua.
Peppuun ja reisiin saa mallia treenaamalla sinne lihakset, mutta rintoihin ei taida auttaa kuin kirurgi.
Paras ja nopein vatsan kiinteyttäjätreeni on Pilates. Sitä voi tehdä myös kotona ja pienissä jaksoissa sitten kun tekniikan oppii. Ei sekään vyötärölinjaa tee, mutta kauneimmat vatsat ovat sen harrastajilla vartalotyypistä riippumatta. Ei ole edes kovin rasittavaa, mutta puree vatsan alueen sellaisiin lihaksiin, joita ei esim. tavallisilla istumaannousuilla löydä.
Teki mulle kauniin massun, vaikka en paljon muuta sitten harrastanutkaan.
Itse joskus yritin pilatesvideon avulla opetella liikkeitä, mutta ei siitä yhtään valmiimpaa sillä tavalla tullut.
jos ei tiedä muutamia perusjuttuja. Osa videoista ja kuntosalitreenaajista on hyviä, osa ei.
Pilateksessa on tärkeää löytää neutraali asento, jossa selkä ei ole notkolla eikä köyryssä. Vasta silloin treeni ottaa oikeaan paikkaan. Toinen on tarpeeksi hidas tempo tehdessä, varsinkin alussa, mieluummin vain pari toistoa oikein kuin sata väärin. Oikeassa asennossa pelkkä jalan hidas nostelu jo treenaa vatsaa.
Olisi varmaan kokeilemisen arvoista. Kiitos vinkistä.
Ajattelin jossain vaiheessa jo atkins-dieettiäkin jos ne onkin hiilarit jotka pistää mahan pömpöttämään...
ap
Minä olen laihtunut noin 20 kiloa ja bmi on nyt 36. Rinnanympärys 120, vyötärönympärys 115 ja lantionympärys 110 senttiä. Dieetti ei ole purrut laisinkaan mahaläskeihin. Rinnanympärys ja persaus ovat kyllä pienentyneet kun kerran rintsikat ovat jääneet pieniksi ja housut lököttävät reisistä.
Nyt viisaammat kertokaa mitä tässä tilanteessa voi tehdä! Turhauttaa laihduttaa kun se pahin ja vaarallisin mahaläski ei vähene laisinkaan. Mitä teen väärin?
Todennäköisesti sun ruokavaliossa on jotain sellaisia juomia ja ruokia, jotka ärsyttää sun vatsalaukkua ja suolistoa aiheuttaen turvotusta. Kokeile jättää kaikki sokerituotteet, kahvi, tee, vehnä ja ruis sekä sipuli pois sun ruokavaliosta kuukauden ajaksi ja katso pieneneekö vyötärönympärys.
Sama itsellä, vaikka laihtuisin 40 kiloiseksi, niin vatsa ei pienentyisi. 10 kg laihtunut,lähes kaikki lähtenyt alakropasta, josta ei juuti saisi mitään lähteä.
mutta ihminen ei laihdu minkään tietyn mittarin mukaan