Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LÄÄKITYS SÝNNYTYKSEN JÄLK. MASENNUKSEEN

30.07.2009 |

Onko kenelläkään kokemuksia jostain lääkkeestä jota on määrätty synnytyksen jälkeiseen masennukseen? Minulle määrättiin Sepram 10mg mutta en ole sitä uskaltanut vielä ottaa. Miten lääke vaikuttaa, millainen olo siitä tulee? Mulla tosiaan 3v tyttö hirveessä uhmaiässä ja 3kk poika ja niiden kanssa meinaa pinna välillä kiristyö aivan liikaa ja mielialat menee laidasta laitaan.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mielialalääkkeistä,mutta olen kuullut,että tuo masennus johtuu usein estrogeenin puutteesta,mikä korjautuu vähitellen kun imetyksen lopettaa ja kuukautiset alkaa.Mutta siis sitä voi myös hoitaa estrogeenitabletilla.Pyydä gyneä mittauttamaan estrogeenitasosi.Estrogeenin määrä vaikuttaa myös serotoniinitasoon,jonka häiriöt siis aiheuttaa synn. jälk.masennusta.

Vierailija
2/3 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytyksen jälkeiseen masennukseen on käytetty Cipralex- nimistä mielialalääkettä. Vaikutus alkoi tuntumaan noin neljän viikon käytön jälkeen ja helpotti huomattavasti ihan perusarkiasioista selviämistä yms. Jos sinulla todella on todettu synnytyksen jälkeinen masennus ja vieläpä määrätty lääkehoito siihen, niin parasta, mitä tällä hetkellä voit tehdä, niin on aloittaa tuo lääkitys! Aloituksen lykkääminen vain pahentaa asioita niin sinun itsesi kuin lapsesi kannaltakin. Ilman apua ei kannata sinnitellä, voin sen kokemuksesta kertoa. Ja tuo minun syömäni lääke on hyvä siinä mielessä, että ei aiheuta riippuvuutta ja voidaan tarvittaessa aloittaa uudelleen. Myöskin annostusta voidaan tarvittaessa nostaa tai laskea. Ihan ensimmäisinä päivinä lääkkeen aloituksen jälkeen oli hieman kuvottava ja väsynyt olo, mutta se kuuluu asiaan. Oma tilanteeni on parantunut nopeasti lääkkeiden ansiosta, ja lääkärit ovat sanoneet, että suuri syy siihen on se, että hain apua AJOISSA ja myöskin aloitin lääkityksen ajoissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen syöny sepramia 10mg raskauden aikaan ja synnytksen jälkeen 40gm päivässä masennukseen, olen kokenut lääkkeen hyvänä eikä vauva saanut raskaus aikaan mitään lääkkestä, joka tosin lopetettiin kuukautta ennen synnytystä ja jatkettiin sitten synnytyksen jälkeen. itse olen huomannut jaksavani paremmin lasten kiukuttelut ja mielenosoitukset kun syön lääkkeeni :D suosittelen että jos olet resptin saanut haet lääkkeet koska niiden tarkoitus on ensisijaisesti saada sinut jaksamaan paremmin :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme