Onko hieno?
http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/S99837492
Olemme alkamassa sisustamaan pian 2v tytölle huonetta, ja ajattelimme ostaa tuollaisen sängyn. Mitäs tykkäätte? Onko teillä jollakin lapsella sellainen? Mitä olette tykänneet?
Kommentit (12)
ei ole kovin ajaton mun mielestä. Pituuden puolesta menisi vielä yläastelaisellekin, mutta haluaako sen ikäinen enää nukkua tuollaisessa?
http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/70099154
Tuota. Ja se vaatekaappikin olisi ihana, mutta tytön huoneessa on jo kiinnitetyt vaatekaapit. Ovat isot, liian isot lapsen tarpeisiin ja vievät kamalasti tilaa, mutta en tiedä onko hyvä idea kuitenkaan kiskoa niitä irti? Kun ovat kuitenkin ehjät ja toimivat kaapit...
ap
http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/00099162
Tuossa vielä se vaatekaappi.
mitään vaaleanpunaista huonekalua kotiini! En edes lastenhuoneeseen...vaikka kaksi tyttöä onkin. Ennemmin ostan valkoista / puunväristä ja käytän muissa sisustusmateriaaleissa värejä...esim. matot, verhot, lamput, jne. On helpompi sitten tarvittaessa vaihtaa esim. sisustuksen väriä ;)
ei ole kovin ajaton mun mielestä. Pituuden puolesta menisi vielä yläastelaisellekin, mutta haluaako sen ikäinen enää nukkua tuollaisessa?
Enkä usko minäkään että yläastelainen enää haluaa noissa nukkua.
Mutta minä pidän noista ja eiköhän tyttökin muutaman vuoden ainakin. :) Voihan niitä sitten ostaa uusia kun ei enää ole hyvät. Huone sisustetaan muutenkin vaaleanpunaiseksi joten eiköhän siinäkin ole remontti edessä jossain vaiheessa tytön kasvaessa. Mutta ei se haittaa, sitten maalataan uudelleen. :)
ap
mutta mitä sitten?
Sitäpaitsi voin myydä ne eteenpäin tai antaa jollekkin kunhan kyllästyy niihin.
Ja miksi joka asiassa aina pitäisi olla ekologinen ajattelu? Ostatko sinä lapselle jo 2veenä parisängyn valmiiksi että kun kasvaa aikuiseksi ja löytää puolison niin ei tarvi sitten ikinä ostaa uutta sänkyä vai...? :D
ap
Jos teette vaaleanpunaista huonetta, niin maalatkaa mielummin seinät ihan hennolla, melkein valkoisella vaal.punaisella ja valkoiset kalusteet.
Kaikella muulla sälällä saatte sen vaaleanpunaisen ilmeen ja voitte käyttää eri voimakkuuksia aina pinkkiin asti.
Minusta tuon sängyn hankkiminen on kamalaa tuhlausta parin vuoden takia.
Malli on kiva, sopisi meillekin.. Mutta väri ihan hirveä..
mut ihan oikeessa toi on ;) et ajattele kovin ekologisesti. Ja kyllä, itse yritän ajatella VARSINKIN remontoidessa että valinnat on kestäviä ja siis ekologisia ;) esim. maalien valmistus kuormittaa luontoa paljonkin. Tietysti on hyvä, jos edes kierrättää ne huonekalut, jotka hylätään parin vuoden päästä...Mut niin kuin jo aiemmin sanoin, niin itse pyrin tekemän kestäviä valintoja huonekalujen suhteen ja sisustan muuten väreillä. Ja niitä lamppuja, verhoja, mattoja, päiväpeitteitä on sitten helppo myydä esim. kirpparilla kun tulee sellainen mieli, että tahtoo uusia sisustusta. Ei ole pakko vaihtaa kaikkea seinän maalauksesta huonekaluihin ;)
Meillä on esim. tytön huonessa sellaiset tapetit, jotka saa boordia vaihtamalla uudistettua ihan toisennäköisiksi ;) Mielikuvitusta vähän kehiin. Kaikkeen ei tarvita rahaa. Eikä tämä meilläkään rahasta ole kiinni vaan halusta ajatella ympäristöä.
2-vuotias kai tarvinnee sellaiset sänkyynsä? Tai miten meinasit estää, että ei pääse tippumaan...?
Muuten mun mielestä kiva sänky ja värikin on mun mielestä ok. Mut mä taas tykkänäkin kaikesta vaaleanpunaisesta. :-)
mut ihan oikeessa toi on ;) et ajattele kovin ekologisesti. Ja kyllä, itse yritän ajatella VARSINKIN remontoidessa että valinnat on kestäviä ja siis ekologisia ;) esim. maalien valmistus kuormittaa luontoa paljonkin. Tietysti on hyvä, jos edes kierrättää ne huonekalut, jotka hylätään parin vuoden päästä...Mut niin kuin jo aiemmin sanoin, niin itse pyrin tekemän kestäviä valintoja huonekalujen suhteen ja sisustan muuten väreillä. Ja niitä lamppuja, verhoja, mattoja, päiväpeitteitä on sitten helppo myydä esim. kirpparilla kun tulee sellainen mieli, että tahtoo uusia sisustusta. Ei ole pakko vaihtaa kaikkea seinän maalauksesta huonekaluihin ;) Meillä on esim. tytön huonessa sellaiset tapetit, jotka saa boordia vaihtamalla uudistettua ihan toisennäköisiksi ;) Mielikuvitusta vähän kehiin. Kaikkeen ei tarvita rahaa. Eikä tämä meilläkään rahasta ole kiinni vaan halusta ajatella ympäristöä.
Mutta ihan rehellisesti sanoen en nyt kyllä pistä tässä asiassa ekologisuutta ensimmäiseksi. Huoneeseen tulee maalattavat lasikuitutapetit jotka sitten maalataan vaaleanpunaiseksi, ja ne on helppo maalata teininä sitten vaikka mustaksi jos siltä silloin tuntuu(toivottavasti ei kuitenkaan...) ja tuo sänky maksaa 139e, se ei todellakaan ole kallis, ja menee varmaan ainakin jonnekin 8v(?) asti ja sitten voi ostaa uuden sängyn johon mahtuu aikuisenakin. Huoneen maalaus(kun sen itse tekee) ei maksa myöskään paljon.
Ja kun ei ole rahasta kyse niin en halua ajatella tässä nyt maailman ekologisimmin...
2-vuotias kai tarvinnee sellaiset sänkyynsä? Tai miten meinasit estää, että ei pääse tippumaan...? Muuten mun mielestä kiva sänky ja värikin on mun mielestä ok. Mut mä taas tykkänäkin kaikesta vaaleanpunaisesta. :-)
Kävin katsomassa sänkyä jokin aika sitten ja se on aika matala, mutta ajattelin että josko pistäisin vaikka patjan lattialle siksi aikaa kun vielä on putoiluiässä?
Ja on meillä vielä pinnasänky tietenkin.
ap
sitten hankkisin tuohon sopivan mammut pöydän ja tuolit.