Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkaako teillä menkat sellaisella epämääräisellä parin päivän

Vierailija
29.07.2009 |

tuhrulla vai alkaako silleen suoraan sellainen kova kirkas verenvuoto?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten kunnon vuotoa vuorokausi, eli side ei riitä kahdeksi tunniksi, seuraava vuorokausi normaalia vuotoa, eli siteellä pärjää muutaman tunnin. Ja lopuksi kolme päivää tuhrua vielä. Eli viikon sotkuaika yhteensä.

Mulla kierto onneksi 35 päivää. Eli vaikka tuo yksi runsas päivä vähän rajoittaa elämää, niin oon tän palstan ansiosta huomannut, että pahemminkin voisi olla.

Vierailija
2/15 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa reseptillä sellaista lääkettä, joka vähentää vuodon määrää. Toimii oikeasti, aivan ihana lääke. Sain kun kärsin jo anemiasta joka kuukausi toistuvan koskenlaskun vuoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sit alkaa turvotus ja valkovuoto lisääntyy. Sit alkaa tuhru ja sit niinku joku sanoihin "hanat auki".

Vierailija
4/15 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli vrk tuhruillaan, sitten alkaa vuotamaan erittäin kohtuullisesti, ekana päivänä vain super-tamponi, jonka vaihdan ehkä 3 tunnin välein. Sitten kaksi päivää regularin kanssa, yksi pitää monta tuntia. Neljäntenä päivänä käytän pienintä mahdollista, ja melkein unohdan vaihtaa sen. Viidentenä päivänä saattaa satunnaisesti tulla pyyhkiessä jotain paperiin. Vain 12-13-vuotiaana minulla oli runsaampi vuoto. Ja synnytyksen jälkeen kivutkin lakkasivat lähes kokonaan. Joten enpä valita! ;-)

Vierailija
5/15 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ennen kuin alkaa varsinainen vuoto, johon liitty myös vatsakipua. vasta 'oikean' vuodon alkaessa olokin on sellainen ett' tietää menkkojen alkaneen. joskus kysyin lekurilta asiasta, ja se kuittasi asian sanomalla, että 'älä oo huolissas'. onnistui olemaan niin vakuuttava, että en oo sen jälkeen uhrannut aiheelle ajatustakaan.

mä en edes laske tuhrupäiviä varsinaisiksi kuukautisiksi, vaan, no, jonkinlaiseksi ennakkovaroitukseksi.

Vierailija
6/15 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoi kovalla vuodolla ja loppui tuhruun. Nyt yli 30 v iässä alkaa tuhrulla ja kovempi, punainen vuoto tulee vasta sitten.

Vierailija
7/15 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo lääkäriltä saatava reseptilääke on ymmärtääkseni melkoisen kallis lääke.

Mulla on alkanut hemoglobiini laskea, kun kierto on 21 päivää ja ainakin 3 päivää on 'hanat' auki, ja lisäksi päiväkausia tiputtelua. Ilman reseptiä saatava ibuprofeiini auttaa, en tiedä onko ihan yhtä hyvä vaikutus kuin sillä reseptilääkkeellä.

Mutta ainakin selviän yöstä ilman 2-3 herätystä.

saa reseptillä sellaista lääkettä, joka vähentää vuodon määrää. Toimii oikeasti, aivan ihana lääke. Sain kun kärsin jo anemiasta joka kuukausi toistuvan koskenlaskun vuoksi.

Vierailija
8/15 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut kuuluu peruskorvattaviin lääkkeisiin. Jonkin verran on vaikutusta tosiaan myös norm. särkylääkkeillä,mut on toi aika upea!

Vierailija
9/15 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin ei se vuoto ole kirkassta vaan punaista

Vierailija
10/15 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

varisnaisiksi menkoiksi

Vierailija
11/15 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

käännetään kaakkoon ja unohdetaan auki kolmeksi päiväksi. Sitten viimeisenä päivä tuhrua. Ei kivaa!

Vierailija
12/15 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmantena päivänä vuoto on runsainta

Vierailija
13/15 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

käännetään kaakkoon ja unohdetaan auki kolmeksi päiväksi. Sitten viimeisenä päivä tuhrua. Ei kivaa!

Vierailija
14/15 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten losotetaan täysillä 3 vrk (isoin tamponi pitää ehkä max 45 min, yleensä tulee myös siteeseen, joka on pakko pitää varuilta).

Sitten menkat loppuvat kuin seinään. Päiväksi.

Ja sitten taas losotetaan 2 vrk kuin viimeistä päivää, minkä jälkeen päivä, pari tuhrua.

Ai että voin inhota tämmöistä epäreilua systeemiä, että menkat väliin loppuvat ja sitten taas alkavatkin. Vuoto noiden varsinaisten vuotopäivien aikana on karmeaa, joudun yölläkin pitämään SEKÄ paksua yösidettä ETTÄ turbokokoista tamponia ja SILTI olen usein sotkenut lakanat.

En vaan käsitä, kenelle tehdään noita normaalikokoisia tukkimistarpeita.

Vierailija
15/15 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen lisäksi, että menkat kestävät 8-9 vrk, kiertoni on 24 vrk. Vaihdetaanko?

Sitten losotetaan täysillä 3 vrk (isoin tamponi pitää ehkä max 45 min, yleensä tulee myös siteeseen, joka on pakko pitää varuilta).

Sitten menkat loppuvat kuin seinään. Päiväksi.

Ja sitten taas losotetaan 2 vrk kuin viimeistä päivää, minkä jälkeen päivä, pari tuhrua.

Ai että voin inhota tämmöistä epäreilua systeemiä, että menkat väliin loppuvat ja sitten taas alkavatkin. Vuoto noiden varsinaisten vuotopäivien aikana on karmeaa, joudun yölläkin pitämään SEKÄ paksua yösidettä ETTÄ turbokokoista tamponia ja SILTI olen usein sotkenut lakanat.

En vaan käsitä, kenelle tehdään noita normaalikokoisia tukkimistarpeita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi