Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitkät kesälomat tarpeeksi hyvä motivaatio opettajan opintoihin?

Vierailija
29.07.2009 |

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko varma? Mulla on tieto, että se on alle 20 tuntia.

Vierailija
22/28 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse insinööri pohjakoulutukseltani ja työskennellyt muutamia vuosia tietokonehommissa. Sitten jäin äitiyslomalle ja lapsia alkoi tulla ja siinä samalla opiskelin ammattillisen opettajan pätevyyden. Nyt olen töissä ammattikoulussa ja opetan tietotekniikka-alaa amislaislle.

Opetusvelvollisuutta mulla on 24 tuntia viikossa ja lomat ovat runsaat, samat kuin peruskoulun opettajilla. Päivät ovat lyhyet, vaikka tulen koululle aina jo seitsemäksi ja jään usein vielä tunniksi koululle hommiin. Toki vien joskus töitä kotiinkin. Mutta verrattuna entisiin insinöörihommiin niin opettajan työ on tosi iisiä! Aiemmin olin töissä 8-10 tuntia joka arkipäivä ja lomaa oli 4 viikkoa kesällä ja viikko talvella... Nyt neljän lapsen äitinä on mahtavaa, että loma-ajat on itsellä samat kuin lapsilla koulussa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka ihana etu tässä hommassa onkin. Itse olen aineenopettaja, ja onhan tämä työ rankkaa ja välillä ajattelen, että saisihan sitä rahaa jostain varmasti helpommallakin. Mutta kuitenkin pidän tästä työstä, pidän nuorista, joiden parissa työskentelen.

Tästä hommasta pitää tykätä - ei vain lomista - jos aikoo jaksaa. Mutta suosittelen, jos vain itse opetustyö (ja kaikki se muu sälä) kiinnostaa!

Itse jo ainakin odotan lukuvuoden alkua! Vaikka onhan tämä lomakin ollut tosi kivaa!

Vierailija
24/28 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään tosi paljon työstäni, enkä pidä sitä erityisen raskaana verrattuna muihin kokeilemiini ammatteihin (pätevöidyin opettajaksi siis vasta myöhemmin) tai kuunnellessani ystävieni kertomuksia omasta työstään.

Vierailija
25/28 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei varmasti pääse opiskelemaan. Luokanopettajan koulutukseen on valtavasti hakijoita, joista vain pieni osa pääsee sisälle yliopistoon.

Vierailija
26/28 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla kiinnostus itse työhön. Itse olen ollut pari vuotta aineenopena ja olen moneen kertaan suunnitellut alanvaihdosta. Työtä pitää sietää nimittäin se lähes 9,5kk - lomaa on kuitenkin vain pieni osa vuodesta.

En ole vielä päättänyt vaihdanko alaa lopullisesti. Olen täysin valmis jättämään pitkät lomat taakseni ja inhimillistämään työtuntini ympärivuotisiksi sen sijaan, että ne vajaat 10 kk vuodesta on ihan epäinhimillistä rääkkiä.

Vierailija
27/28 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitti opettajien palkkoja ja työoloja. Vaihtoi sitten yksityiselle puolelle tavalliselle työajalle ja paremmalle palkalle.

Sitten vaihtoi takaisin ekan kesän jälkeen, kun ei ollut sen arvoista kuulemma...

Vierailija
28/28 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko varma? Mulla on tieto, että se on alle 20 tuntia.

Alle 20 tuntia on vain äikänopettajilla. Lukiossa velvollisuus heillä taitaa olla 16 tuntia ja peruskoulussa 18 tuntia. Sitten muistaakseni kieltenopettajilla ja matikanopeilla on tasan 20 tuntia (lukiossa vähemmän???) ja reaaliaineiden opeilla 23 peruskoulussa, taito- ja taideaineiden opeilla ja luokanopettajilla 24 tuntia.