Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ei saa syoda inkivaaria raskausaikana?

Vierailija
28.07.2009 |

Tuosta toisesta ketjusta huomasin.

Taalla asuinmaassani oikein kannustetaan syomaan esim. inkivaarikekseja aamupahoinvointiin.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.evira.fi/portal/fi/elintarvikkeet/ajankohtaista/?bid=1643

"Arvioinnin mukaan osa inkiväärin kemiallisista ainesosista saattaa olla haitallisia sikiön kehitykselle. Tämän vuoksi Evira pitää varovaisuusperiaatteen mukaisesti tarkoituksenmukaisena, että odottavia äitejä varoitetaan inkiväärivalmisteiden käytöstä pakkausmerkintöihin tehtävällä erillisellä merkinnällä ”Ei suositella raskaana oleville”."

Vierailija
2/6 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saattaa aiheuttaa sikiövaurioita. Sen takia sitä ei Suomessa enää suositella raskaanaoleville, eikä sitä saa mainostaa raskaanaoleville. Eipä siitä ole kauaa aikaa kun Multitabsilla oli se raskauspahoinvointiin tarkoitettu inkiväärivalmiste markkinoilla!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka julkistettu vasta hetki sitten, selvensi että inkivääri mm aiheuttaa keskenmenoja ja jotain muuta, en muista. Ennen sitä minullekkin neuvottiin neuvolassa syömään inkivääriä raskauspahoinvointiin. Multitabsilla oli jopa sellainen inkivääritabletti myynnissä apteekeissa, joka sitten vedettiin äkkiä pois myynnistä.

Tmämä siis tapahtunut keväällä.

Itse olen aika pitänyt inkivääristä ja käyttänyt sitä, mutta rakausikana se aiheutti minulle kovan päänsäryn.

Vierailija
4/6 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei Aasiassa ole kaikki miljoonat vammautunneita kun melkein jokaiseen ruokaan tulee inkivaaria.

Vierailija
5/6 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennenhän (vielä vuonna 2005) aamupahoinvointiin suositeltiin inkivääriä. Nyt sitä tutkimusten takia ei suositella

Vierailija
6/6 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku fiksu suositteli inkivääriä pahoinvointiin. Monet testasivat sitä viikkojen ajan, kaikki testanneet saivat keskenmenon

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan