Miksi ei saa syoda inkivaaria raskausaikana?
Tuosta toisesta ketjusta huomasin.
Taalla asuinmaassani oikein kannustetaan syomaan esim. inkivaarikekseja aamupahoinvointiin.
Kommentit (6)
saattaa aiheuttaa sikiövaurioita. Sen takia sitä ei Suomessa enää suositella raskaanaoleville, eikä sitä saa mainostaa raskaanaoleville. Eipä siitä ole kauaa aikaa kun Multitabsilla oli se raskauspahoinvointiin tarkoitettu inkiväärivalmiste markkinoilla!!
joka julkistettu vasta hetki sitten, selvensi että inkivääri mm aiheuttaa keskenmenoja ja jotain muuta, en muista. Ennen sitä minullekkin neuvottiin neuvolassa syömään inkivääriä raskauspahoinvointiin. Multitabsilla oli jopa sellainen inkivääritabletti myynnissä apteekeissa, joka sitten vedettiin äkkiä pois myynnistä.
Tmämä siis tapahtunut keväällä.
Itse olen aika pitänyt inkivääristä ja käyttänyt sitä, mutta rakausikana se aiheutti minulle kovan päänsäryn.
ettei Aasiassa ole kaikki miljoonat vammautunneita kun melkein jokaiseen ruokaan tulee inkivaaria.
ennenhän (vielä vuonna 2005) aamupahoinvointiin suositeltiin inkivääriä. Nyt sitä tutkimusten takia ei suositella
joku fiksu suositteli inkivääriä pahoinvointiin. Monet testasivat sitä viikkojen ajan, kaikki testanneet saivat keskenmenon
http://www.evira.fi/portal/fi/elintarvikkeet/ajankohtaista/?bid=1643
"Arvioinnin mukaan osa inkiväärin kemiallisista ainesosista saattaa olla haitallisia sikiön kehitykselle. Tämän vuoksi Evira pitää varovaisuusperiaatteen mukaisesti tarkoituksenmukaisena, että odottavia äitejä varoitetaan inkiväärivalmisteiden käytöstä pakkausmerkintöihin tehtävällä erillisellä merkinnällä ”Ei suositella raskaana oleville”."