Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

voiko IT-alalla pärjätä, jos ei ole "nörtti" jo ennestään?

Vierailija
28.07.2009 |

Kannattaako alalle kouluttautua, jos ei aiemmin ole suunnilleen hajuakaan tietokoneista?

Ja vielä naisena miehiselle alalle...löytyisikö töitä?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen nörttiytynyt vasta it-opiskelun aloitettuani

Vierailija
2/8 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtötaso oli nolla ja jotain opin, jotain en. Meitä oli muutama nainen hyvin miehisessä porukassa ja kummasti taitaa kaikki naiset vakitöissä olla. Osa koodareina, osa jossakin muissa it-hommissa.

Mutta kun ohjelmoinnin perusteet alkaa, suosittelen ottamaan ne tosissaan ja tarvittaessa käymään kurssia vaikka uudestaan läpi aina vaan, kunnes opit.

Pojissa on se hyvää, että ne auttaa kyllä naisia mielellään. Myös aikuisopiskelijoita näkyy alalla paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

AMK:ssa? Tradenomi / insinööri?

Vaiko yliopistossa FM ?

Vierailija
4/8 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan on paljon naisia. Jos on jo muuta koulutusta, sitä voinee käyttää hyväkseen, esim. hoitsuja tarvitaan atk-puolella asiantuntijatehtävissä.

Olen ollut ohjelmointi-kurssilla, missä erään häkeltyneen oppilaan kysymys oli, että pitäisikö tavallisen ihmisen tajuta tätä ohjelmointia ja vastaus oli kyllä. Ja alkoihan se sitten avautuakin. Ihan perusteista lähdetään ja monilla kursseilla selvitetään eri ihmisten lähtötaso. Toiset ovat supernörttejä, toiset taviksia. Näin ainakin kolmessa pidemmässä koulutuksessa missä olen ollut.

Vierailija
5/8 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvinkin mies voittoinen. Alalla voi olla mm.

-ohjelmoija/koodari

-tietokantaasiantuntija

-tietoliikenneasiantuntija

-suunnittelija/määrittelijä

-arkkitehti

-projektipäällikkö

-ohjelmistojenasentaja

monet naiset päätyvät jostain syystä joko suunnitteluun/määritelyyn, jossa pitää osata liiketoimintaa eikä tekniikan tietämys ole niin tärkeä

Vierailija
6/8 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

DI eli teknillisessä yliopistossa opiskellut.

Vierailija
7/8 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

opiskella vuosi-puolitoista kestävällä ohjelmointi-kurssilla. Kristillinen opisto Turussa taas järjestää vissiin edelleen Webdesigner-koulutusta, jos lyhyemmät keskitason koulutukset kiinnostaa. Noihin pitänee olla yo.

Vierailija
8/8 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Datanomin/tradenomin/kandin tutkinnot ja jatkaa opiskelua.

AMK on käytännön läheinen.

Yliopisto teoreettinen, jossa oppiminen jää aika paljon itselle.

Nykyisesta amiksen datanomi-tutkinnosta ei tietoa. Aiemmin oli yo-pohjainen ja arvostettukin kun AMK:ta ei ollut.

Loogista päättelykykyä oltava tai sitten oltava kiinnostunut tekniikasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä