Köyhä äiti vastaa kysymyksiin
Kommentit (39)
Olen pahoillani saamistasi epäkohteliaista ja/tai hyökkäävistä vastauksista. Osalla täällä kirjoittavista ei ole minkäänlaista tajua normaaleista käytöstavoista.
Onnea työnhakuun! :)
mutta vaikka oli vähän negatiivistakin (ja musta suht vähän, koska uskoin että useampi haukkuu tyhmyyttäni kun irtisanoin ilman että oli nimi paperissa), niin sain sentään tietää että työkkärissä ei oltu ihan totuudellisia!
Eli vain 3 kk, josta on kulunut nyt kohta 2 kk, ja sentään jotain rahaa tulee, jos en oo sitä ennen saanut uutta työtä.
Nyt se ei näytä hyvältä, mutta elokuussa varmaan tulee enemmän paikkoja auki.
AP
Olen pahoillani saamistasi epäkohteliaista ja/tai hyökkäävistä vastauksista. Osalla täällä kirjoittavista ei ole minkäänlaista tajua normaaleista käytöstavoista.
Onnea työnhakuun! :)
koko ketjun aloitin siksi, että joku muu miettisi hetken, että todellakin irtisanoo itsensä VASTA kun asia on niin varma, että nimet on paperissa.
Eli ettei muut tarvisi kärsiä samasta tyhmyydestä...
Kuinka köyhä? Millälailla köyhä? Ja miksi?
jouduin käynnistämään uudestaan.
Olen siis taloudellisesti köyhä. Olin 3 v kotona ja sekin teki tiukkaa (oli aika pakko, koska lapsi on erityislapsi). Ja kun menin töihin, mut irtisanottiin lähes heti. Varmaan myöskin sen takia, että olettavat että lapsesta tulee paljon poissaoloja (sairastelua ym.)
Pääsin kuitenkin aika pian yhteen muuhun työhön, josta en tykännyt huonojen työaikojen takia (lapsi piti vaihtaa vuoropäiväkotiin). Ja sitten kävin haastattelussa, jossa mua pikkasen huijattiin. Haastattelu meni tosi hyvin, halusivat mut, ja ottivat samantien verokortin, ja halusivat mahd. pian aloittavan.
Kun sitten irtisanoin itseni siitä aiemmasta työstä niin sitten soitettiinkin että ottivat jonkun muun. (ei ollut nimet vielä paperissa kuin johtaja oli juuri silloin lomalla)
Ja nyt en saa mitään päivärahaa, koska työkkäri katsoo että irtisanoin itseni tyhjän päälle. Ansiosidonnaista ei saa jos on irtisanoutunut itse, ja kelan rahaa en saa, kun olen kuitenkin naimisissa. Eli elämme yhden ihmisen tuloilla. eikä oo mitkään huipputulot.
mies on töissä. Vuositulot ehkä jotain 24 000.
Töihin meen HETI kun pääsen. Nyt on vielä vähemmän paikkoja kuin viime talvena...
Olen hakenut myös muihin kuin oman alan töihin, mitä oon tehnyt opiskeluaikoina, mutta eivät ota kun oon liian koulutettu niihin.
mutta tulot ihan todella 0 euroa kuussa...
Kuinka köyhä? Millälailla köyhä? Ja miksi?
Onko sulla muita lapsia?Ovatko pieniä vielä?
tuota yhtäkin tehtiin yli 5 v, eikä oo tärpännyt uudestaan, ikää on jo sen verran, joten äitiyslomaa ei oo nyt tulossa...
Mulla on siis työkoemusta valmistumisen jälkeen 10 v ennen kuin jäin äitiyslomalle. Lapsi on nyt yli 3 muttei neljää...
miehen kk tulot 2000€/kk +lapsilisät vammaistuen yms. päälle.
Meitä elää 5 henkeä 1700€/kk ja tähän summaan sisältyy kotihoidontuki, asumistuki ja lapsilisät.
Enkä mä kyllä sanois, että mekään mitään köyhiä ollaan, mutta rikkaita ei nyt ainakaan...
miehen kk tulot 2000€/kk +lapsilisät vammaistuen yms. päälle. Meitä elää 5 henkeä 1700€/kk ja tähän summaan sisältyy kotihoidontuki, asumistuki ja lapsilisät. Enkä mä kyllä sanois, että mekään mitään köyhiä ollaan, mutta rikkaita ei nyt ainakaan...
käsite!Mikä tuntuu toiselle köyhältä,voi toiselle taas olla yllin kyllin.
miehen kk tulot 2000€/kk +lapsilisät vammaistuen yms. päälle. Meitä elää 5 henkeä 1700€/kk ja tähän summaan sisältyy kotihoidontuki, asumistuki ja lapsilisät. Enkä mä kyllä sanois, että mekään mitään köyhiä ollaan, mutta rikkaita ei nyt ainakaan...
on meillä hyvää & terveellistä ruokaa (mutta kaikki liha on ostettu lapuilla pakkaseen)
Vaatteet kirpparilta tai aleista.
Asunto on vielä kovin velkainen. Yhden tuloilla sitä ei makseta, mutta samankokoinen vuokra-asuntokin maksaisi samalta alueelta vähintään 1000-1200/kk. Joten ei kannata vuokrallekaan mennä.
olisi ongelmia jos olisi vain yhden noin 2000 e -verot tulot. Joten ymmärrän kyllä.
Paska juttu tuo työnhakuhäikkä. Toivottavasti saat työtä!
Tuo on musta just tuota väliinputoamista. Jos olisit yh, saisit kaikki mahdolliset tuet, vaikka olisikin käynyt noin tuossa työnhaussa.
Nyt et voi saada mitään tukea, toimeentulotukea, asumistukea ym.
YH ei saa asumistukea asuntolainaan (ainoastaan vuokraan) ja toimeentulotuen määrä lasketaan satasissa. Ei siis millään pääsisi yksin ilman työttömyyspäivärahaa tuohon pariintonniin
t. Köyhä YH, vielä hetken hoitovapaalla, kokonaisbruttotulot (elatusmaksu+asumistuki+lapsilisä+hoitovapaarha) noin tonnin eikä tipu toimeentulotukea (asuinkunta Helsinki eli asumiskulut voitte arvata)
>>> Pieni lapsi menossa siis hoitoon ja äiti luonnollisesti takaisin ansiotyöhön