Taitaa olla sitten meilläkin possuflunssa
Kuume nousee ja maha on sekasin ja kurkku on kipee :(
Kommentit (16)
Tosin jos sitä kautta oisin saanut, oisi kai mies sairastunut ensin? Se on ollut vähän flunssaisen olonen ja maha sekaisin, mutta ei miehellä ole ollut kuumetta lainkaan.
Toisaalta, me asutaan UK:ssa ja tautia on liikkeellä paljon, joten oonhan mä voinut saada sen vaikka bussissa tai kaupassa tai missä vain.
Maha on ollut lähinnä kipeä ja vähän ripulilla, ja välillä kuvottava olo. Ei kauheesti tee mieli syödä yhtään mitään.
ap
Itse pesen aina samantien kun tulen kotiin, oon oppinut tavan jo lapsena. Lapsi pesee kun muistutetaan (hän on muuten ihan terveenä). Mies kai yleensä pesee, mutta en ole niin kytännyt.
ap
Just mittas kuumeensa ja on silläkin nyt 37.8 ja huono olo. Lapsi vaan innoissaan levittelee leluja ympäri olohounetta, terveyden perikuvana.
ap
Koko eilisen ja näköjään tänäänkin näyttää kuumemittari vaivaista 37.3 - 37.6 Päänsärky ja kuvotus jatkuu, muttei nyt liian pahana. Maha vähän sekasin ja yskää vähän. Mies meni jo tänään töihin (vaikka koetinkin toppuutella "varmuuden vuoksi"). Lapsella on vähän yskää, muttei kuumetta, ja vähän känkkäränkkä, ja toivon vaan, ettei hän tule kipeeksi.
Muuten tuntuisi, että tää oli nyt jo tässä. Enkä ole kyllä edelleenkään vakuuttunut varmuudella, että tämä nyt on sikainfluenssaa, enkä siksi ole sitä Tamiflutakaan vielä hakenut.
ap
Eihän sitä Tamifluuta niin vaan anneta, vaan otetaan laaja verenkuva josta näkyy mahdollinen tartunta.
En saanut lähteä itse sitä hakemaan, lääkäri kirjoitti reseptin ja kaveri haki. Antoivat minulle, kun oli samat oireet kuin tuolla ap:llä ja kotona 3 kk vauva, jota imetän. Muut perheessä eivät ole saaneet tartuntaa, itse olin 8 päivää kipeä, oireet aika lievät, mutta ärsyttävät oksenteluineen. : (
oletteko sairastaneet viime talvena kausi-inlfuenssan tai ottaneet rokotteet syksyllä?
Ovikello soi, ja raahustin pyjamassa raottamaan ovea. Siellä joku seisoo clipboard kädessä ja alottaa iloisesti, että hei olisikos mulla vähän aikaa, kun hän edustaa sitä ja tätä ja haluaisi kysellä jne. jne. Raakuin ovenraosta, että mulla on sikainfluenssa, älä tuu liian lähelle... Aika äkkiä se siitä lähti :D
Missa pain muuten asutte??
eikä olla otettu rokotuksia. Tavallista flunssaa tietenkin aina silloin tällöin, tai minkä flunssaksi kuvittelen, vaikka olo onkin sen kanssa usein huonompi kuin nyt.
19, asutaan Englannissa, täällä vähän pohjosempana.
Ei noussut kuume korkealle eilenkään illalla, vaikka olo olikin muuten aika kauhea. Tänä aamuna on vaan vähän lämpöä. Kuitenkin kun soitin "influenssapuhelimeen" sanoivat, että on se sitä varmaankin. Kuulemma on meidän alueella paljon uusia tapauksia. Pistivät Tamiflu:takin tulemaan, tai siis sitä saisi hakemalla - mulla kun on ollut lievänlaista astmaa muinoin. En kyllä oikein tiedä viitsinkö vaivata ketään sitä troppia hakemaan. Oisin luullut, että olisin pahemminkin kipeenä...
Ja entäs jos mulla on nyt vaan mikä lie tavallinen flunssa, ja saan vasta myöhemmin kovan influenssan, mutta olen silloin jo tamiflu-kiintiöni saanut ja tuhlannut...?
Plääh, tylsää. Toivon jo melkein, että iskisi kunnolla tää tauti, niin ei sitten enää tarvitsisi ihmetellä koko asiaa.
Ja siinä sanottiin ettei kaikille edes nouse 38 asti kuume, on silti vain todella kipeä ja piesty olo. Että eiköhän se sitä ole...
Ovikello soi, ja raahustin pyjamassa raottamaan ovea. Siellä joku seisoo clipboard kädessä ja alottaa iloisesti, että hei olisikos mulla vähän aikaa, kun hän edustaa sitä ja tätä ja haluaisi kysellä jne. jne. Raakuin ovenraosta, että mulla on sikainfluenssa, älä tuu liian lähelle... Aika äkkiä se siitä lähti :D
Eilen nousi illalla kuitenkin 38.5:een. Onpa kyllä muuten vaan aika kamala olo. Ihan veto poissa ja joka paikka kipeenä. Plääh.