Mistä näitä idiootteja oikein sikiää!?
äskeisen bussimatkan aikana viereisellä kaistalla ajoi jonkin matkaa auto, jossa etupenkillä naisen sylissä iloisesti möyri 1-1½-vuotias pikkulapsi ilman mitään turvavöitä!
Ei vaan pysty käsittää miten kukaan haluaa riskeerata oman lapsensa hengen!... turha itkeä sitten ku sattuu jotain. :(
Tähän ketjuun muutkin voi lisätä omat ihmettelyn aiheet, liikenteestä ja muualta!
Kommentit (26)
lapsensa ihan vaan typeryyttään, ja kukaan ei saa puuttua?
Suomessa ei itseasiassa vanhemmilla ole sellaisia oikeuksia, vaan poliisi voi tuohon puuttua.
ei, vaan juoksit heti av.lle jeesustelemaan ja kauhistelemaan.
lapsensa ihan vaan typeryyttään, ja kukaan ei saa puuttua?
Suomessa ei itseasiassa vanhemmilla ole sellaisia oikeuksia, vaan poliisi voi tuohon puuttua.
kuulu turvavyöt, ja ihan 20vuotta olen sillä kesät ajellu, lasten kanssa, ilman turvavöitä. Turvaistuimet ei suojaa paljoakaan, ja ihan turha hermota kaikesta. Käyttäsit varmaan kypärääkin kotona jos sellaista suositeltaisi?
ei, vaan juoksit heti av.lle jeesustelemaan ja kauhistelemaan.
lapsensa ihan vaan typeryyttään, ja kukaan ei saa puuttua? Suomessa ei itseasiassa vanhemmilla ole sellaisia oikeuksia, vaan poliisi voi tuohon puuttua.
lapset HYPPIVÄT takapenkillä.
Te muut vastaajat voittekin sitten ystävällisesti tukkia turpanne.
Ei mulla ole edes lapsia. eikä autoa.
Mutta mua silti hämmästyttää miten välinpitämättömiä ihmisiä voi olla.
En ole vielä kerennyt laskea ylemmyyden kruunua päälleni, en vain itse ymmärrä miksi pitää riskeerata ehdoin tahdoin toisen ihmisen turvallisuutta?
Sitten vanhemmat antoivat itkulle ja kiukuttelulle periksi ja ottivat levottoman lapsen syliin.
Hienosti opetetaan pienestä saakka, että jos ei jaksa istuimessa istua, niin pääsee syliin.
Eihän tuossa tarvitse kuín yksi kunnon äkkijarrutus ja lapsi lentää päin tuulilasia.
on se, että ei kestetä sitä, että aikuisen pitää vaatia lapsilta joskus ikäviäkin juttuja, ja kestää se itku ja kiukuttelu joka siitä seuraa.
Ja vaikka tässä otetaankin vakavia riskejä, tästä asenteesta seuraa vakavia ongelmia myös kaikessa muussa kasvatuksessa.
Miten voisin sellaiseen asiaan puuttua?
Tottakai puuttuisin jos olisi sukulainen tms kyseessä johon olisi selvä puheyhteys.
Mut on mulla rekkari mielen sopukoissa muistissa. mutta vähä paha tyhjästä nyhjästä, joten turha alkaa inttämään asiaan puuttumisesta.
astmakohtauksessa.
Olemme itse kerran ajaneet lapsi sylissä juuri siksi, että minä yritin pitää hengitysteitä auki ja se ei olisi onnistunut jos lapsi olisi istunut turvaistuimessa.
Voi voi, varmaan joku täti tomera ehti senkin tänne kauhistelemaan.
Kyllä pitäis sen verran olla järkeä päässä vanhemmilla, että ei lapsen henkeä tarvi turhaan vaarantaa
Mutta minua inhottaa nämä hurskastelijat, jotka elää sillä, että saa kauhistella ja jeesustella toisille, että "näin läskin lapsen kaupassa. Näin lapsen ilman turvaistuinta, näin naisella ajelemattomat karvat"
Olen aina inhonnut näitä hurskastelijoita, jotka kohottaa itseään kauhistelemalla näkemiään juttuja.
jotka joka välissä vouhkaavat kuinka lapset eivät saisi syödä makeaa kuin kerran viikossa korkeintaan, koska hampaat menee ja läskiä tulee. Omani ovat syöneet karkkia aina halutessaan ja olleet aina hoikkia. Ja reikiä nolla. Mikä siinä on että pitää yrittää tehdä muidenkin elämä yhtä ankeaksi kuin oma on.
ja minä vuonna?
nykyään ovat monet asiat turvallisempia, kuin 60-80-luvuilla ja se, ettei sulle juuri silloin sattunut mitään, ei poista sitä, että fiksu huolehtii näistä asioista. Kuinkakohan monen hengen toimiva palovaroitin, kypärät ja turvaistuimet ovat pelastaneet? Kyllä ne on kehitetty minimoimaan tapaturmia. meilläkin naapurin kersa kieltäytyi turvaistuimesta, kun ei "halunnut", tulipahan isälle sakot ja niin se poikakin halusi;)
ei sitä kukaan estä, tosiasia kyllä on, että ne ovat täynnä turhia ja epäterveellisiä lisäaineita, mutta jos lapsesi saavat niistä ilon elämäänsä, niin anna palaa..
auto-onnettomuuksissa, nykyään neljäsataa, ja liikennemäärät ovat kasvaneet hurjasti. Eli jos joku haluaa oman lapsensa kohdalla palata noihin riskeihin, niin kovin suuresta välittämisestä se ei kerro.
ihmiset toimii.
ei pidä paikkaansa. Ja jos sinä pystyt estämään jonkun onnettomuuden ennakoimalla, niin mikset niin tekisi?
miten ihmiset jaksaa aina jeesustella toisten asioista.
Saako siitä jonkun kruunun päälaelleen.