Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä vanhassa äidissä niin ärsyttää?

Vierailija
23.07.2009 |

Sain kuopuksemme 43- vuotiaana. Nyt leikkipuistossa 4- vuitiaan esikoisen kanssa olen huomannut, että minuuna luodaan aikas ihmettelleviä katseita.

Uskoisin näyttäväni ikäistäni nuoremmalta, enkä muutenkaan ole mielestäni vanha, mutta siltä on alkanut tuntua - lähes kaikki muut äidit puistoissa ovat n. kolmekymppisiä... :(

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuin saamaan kunnon ja vastuullisen isän lapselleni. Katsoin tarkkaan, millaisen miehen 'huolin'. Toimeentulo turvattu. Ei tarvitse enää yrittää elää kadotettua nuoruutta. En olisi ollut kypsä äidiksi 20-vuotiaana. En myöskään todennäköisesti olisi suorittanut akateemista koulutusta ja tätä myöten saanut antoisaa työtä. On paljon, paljon hyviä syitä iäkkäämmälle äitiydelle!!

Vierailija
2/7 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mielestäni he ovat joskus ylimielisiä nuorempia kohtaan ja olen siksi oppinut kaihtamaan heidän kanssaan seurustelua. En tiedä, onko se omaa epävarmuutta iästä tai jotain muuta, käydään läpi oman elämän saavutuksia tms, mutta se on silti häiritsevää, jos kohtaa vähättelyä tai piikittelyä ollessaan itse avoin.

Kun sain esikoiseni, olin 20v, ja oma äitini oli 44v eli vain vuoden sinua vanhempi saadessasi esikoisesi, joten onhan siinä jo sukupolven välinen kuilu välissä. Ymmärrän siis toisaalta, että nuorempien hössötykset eivät tunnu niin relevanteilta enää.

Mutta siis, lähtökohtaisesti ei ollut mitään vanhempia äitejä vastaan, ajan myötä on tullut kokemusten myötä tiettyjä ennakkoluuloja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se menee. Lapset saavat lapsia. Sukupolvesta toiseen. Teepä pieni kysely. Jos äiti on saanut lapsen hyvin nuorena, riski tähän siirtyy seuraavaankin sukupolveen jne...Opinnot jäävät. Kunnon ammattia ei ole. tehdään vaan lapsia. Eiköhän joku ne elätä.

Vierailija
4/7 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä näkyy myös tämän ketjun vastauksissa. :( "Riski" saada lapsia nuorena? Mikä riski se nyt on? Syrjäytyminen sinällään on ikävä asia, mutta nuorena lasten saaminen ei aiheuta sinällään syrjäytymistä.

mutta mielestäni he ovat joskus ylimielisiä nuorempia kohtaan ja olen siksi oppinut kaihtamaan heidän kanssaan seurustelua. En tiedä, onko se omaa epävarmuutta iästä tai jotain muuta, käydään läpi oman elämän saavutuksia tms, mutta se on silti häiritsevää, jos kohtaa vähättelyä tai piikittelyä ollessaan itse avoin.

Vierailija
5/7 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä työpaikka, nyt kouluikäiset terveet iloiset lapset. Ei näitä oikeasti voi yleistää.

Vierailija
6/7 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ikäeroa 39 vuotta. Ja olen aina hävennyt sitä, että isäni on vanha. Muitten koulukavereiden vanhemmat täyttivat melkein neljääkymmentä, kun meidän isäpappa se veteli jo viittäkymppiä. En vieläkään kehtaa sanoa kaikille isäni ikää. En sitä kerro kuin pakosta.

Tämä henkilökohtainen häpeä on ainoa, mikä minua hieman pistää silmään vanhempana vanhemmiksi tulleita kohtaan. Ei mikään muu. Isänikin on kyllä nuorekas, mutta ikä on kuitenkin ikä.

Vierailija
7/7 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ikäeroa 39 vuotta. Ja olen aina hävennyt sitä, että isäni on vanha. Muitten koulukavereiden vanhemmat täyttivat melkein neljääkymmentä, kun meidän isäpappa se veteli jo viittäkymppiä. En vieläkään kehtaa sanoa kaikille isäni ikää. En sitä kerro kuin pakosta. Tämä henkilökohtainen häpeä on ainoa, mikä minua hieman pistää silmään vanhempana vanhemmiksi tulleita kohtaan. Ei mikään muu. Isänikin on kyllä nuorekas, mutta ikä on kuitenkin ikä.

ihmeellinen kuin se oli aikaisemmin...