Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos on myytävänä juuri teille sopiva asunto, onko sama myykö sitä omistaja vai välittäjä ?

Vierailija
22.07.2009 |

Ts. voisitko jättää menemättä esittelyyn vaan sen vuoksi että omistaja myy ?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä ei pelkkä esittelyssä käynti pakota sinua tekemään kauppoja jos epäilyttää.

Eivät ne välittäjät välttämättä ole sen ammattimaisempia kun myyjä itse.

Lopulta myyjä vastaa kaupasta eli että on esim. antanut väliläjälle oikeat tiedot jne.

Kuntokartoitus on ehdoton!

Vierailija
2/18 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki esittelyssä voisin käydä, mutta etenkin omakotitalon ostaisin mieluummin välittjältä paitsi jos myyjä itse on kiinteistövälittäjä tai vast. alan ihminen.

Kävin kerran katsomassa kerrostalohuoneistoa jota myyjät / omistjat itse möi ja esitteli. Kokemus oli kammottava !!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurasin lähinnä etuovesta asuntoilmoituksia, eikä siellä hirveästi näkynyt muita kuin välittäjien myymiä. Eli en edes huomaisi, missä mainostatte omaanne. Ja muutenkin, pitäisin jotenkin helpompana sitä välittäjän kautta sovittavaa kauppaa.

Vierailija
4/18 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tiedän että välittäjien palkkiot ovat helposti 10 000 - 20 000 euroa niin mieluummin ostaisin ilman välikäsiä.

Vierailija
5/18 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein on helpompaa neuvotella välittäjän kanssa, mutta jos myyjä on täysipäinen, niin ei mitään.

Etuovella ei saa mainostaa kuin välittäjät, jotka maksavat jonkun osallistumismaksun. SIksi siellä ei ole aina edes pienten välittäjien asuntoja ollenkaan. PK-seudulla on oikotiellä myös yksityisten ja pienten välittäjien ilmoituksia.

Vierailija
6/18 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekin kaksi omaa asuntoani myyneenä. Isännöitsijän todistuksesta löytyy kuitenkin kaikki oleellinen.

Vierailija
7/18 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on ennen ollut kiinteistövälittäjä joten tietää miten hommat toimivat.

Vierailija
8/18 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

omistajalta, voisin tinkiä hinnasta sen turhan välityspalkkion verran pois. Välittäjällä ei ole mitään arvoa itse kaupassa, ei turvaa ei takuuta sen kummemmin kuin itse tehdyssäkään. Pankissa saa hoidettua samat paperiasiat parilla satasella.

Ihmiset vain turhaan pelkää mennä omistajan esittelyyn. Aiomme myydä jonain päivänä tämän talomme itse.

Vierailija
9/18 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan kyllä ostaa asunnon omistajalta. Olen myös myynytkin oman.

Vierailija
10/18 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjä ja ostaja maksaa turhasta. Kyllästyn aina välittäjien tyyliin ja alan miettiä ainoastaan asunnon vikoja.

Vierailija
11/18 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ts. voisitko jättää menemättä esittelyyn vaan sen vuoksi että omistaja myy ?

mutta ihan samalla lailla ne kusee linssiin kuin muutkin.

Vierailija
12/18 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kusta linssiin (ainakaan myyjän) koska maksettavaksi se tulee jälkikäteen. Välittäjä voi hyvällä omallatunnolla jättää jotain oleellista kertomatta ja vetäytyä vastuusta kun homma kusee kintuille. Hänhän vain teki työnsä...

Myimme juuri vuosi sitten yli 100v vanhan talon joka oli ollut kesäasuntomme. Kuukausi sitten ostaja rupesi vikisemään siitä että hormi on tehty vinoon - ihan kuin me olisimme vielä vastuussa 100 vuotta sitten tehdystä asiasta! Onneksi olimme tehneet kuntokartoituksen missä oli kaikki seikat jo mainittu ja vielä pyytämämme hinta oli alhainen remonttitarpeen takia joten ostaja saa nyt tehdä talolleen ihan mitä haluaa.

Vierailija
13/18 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut itse asuntoaan esittelevät ottavat asiat aivan liian tunteella ja loukkaantuvat heti, jos kommentoi tai kysyy jotain aavistuksenkin poikkipuolista. Välittäjä on aina neutraali ja palvelualtis.

Vierailija
14/18 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elämäni aikana myynyt kolme ja ostanut neljä asuntoa, ja minulla on välittäjistä lähes pelkästään negatiivista sanottavaa. Hyvin harvassa ovat ammattinsa oikeasti osaavat välittäjät eikä etenkään asunto-osakkeen kaupassa välittäjä tuo kauppaan minkäänlaista lisäturvaa.

Olen ollut sellaisissa näytöissä, että jos asunnon myyjä oikeasti tietäisi, millainen tietämätön epäkohtelias tampio heidän kotiaan esittelee, pääsisi lähinnä itku.

Kaikki myynnit olen siis hoitanut itse ja saanut asunnonkatsojilta paljon positiivista palautetta, osa jopa sanoi tulleensa nimenomaan minun näyttööni kun tiesi, ettei hinnassa ole "välittäjälisää".

Ja ne päällekäyvät, suorastaan törkeät puhelut joilta välittäjiltä alkaa sadella sillä sekunnilla kun laittaa asuntonsa itse myyntiin ovat lisänneet vastenmielisyyttäni tätä ammattikuntaa kohtaa entisestään.

Eli itse ostan mieluummin yksityiseltä. Myönnettäköön toki, että asunto/talo itse ratkaisee viime kädessä eli en valitse katsottavia kohteita myyjätahon perusteella.

Vierailija
15/18 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen asuntomme ostimme suoraan myyjältä, oli asunto-osake. Asunto oli juuri sellainen, mitä haimme. Kaupat sujui hyvin. Toisen asuntomme ostimme välittäjältä, oli kiinteistömuotoinen ja kaiken lisäksi tarjouskauppa (jota olin boikotoinut...) mutta kun asunto, sijainti ja kaikki oli juuri sellainen kun olimme etsinyt eikä hintakaan loppuviimein mikään ihan älytön. Ts. ei ole loppuviimein väliä kuka myy jos asunto on mieleinen ja hinta kohdillaan. Itse olen aika arka ja epäilevä ostaja joten otan myös aika paljon huomioon asioita kauppoja tehdessä.

Vierailija
16/18 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut näytöissä, joita on myynyt omistaja tai välittäjä. Ja olen ollut näytöissä, joissa välittäjän myynnistä jäi paska fiilis ja näytöissä, joissa myyjän myyminen ahdisti...

Myyjän myyminen ahdisti silloin, kun myyjä ei lainkaan tajunnut, ettei meitä kiinnosta. Soitteli perään, tarjosi uutta hintaa. Tekstiviestitteli, että olemmeko miettineet asiaa... :oO Kävimme näytössä, jossa ilmoitimme, että teemme tarjouksen viikon kuluessa jos teemme. Emme tehneet, mutta asiallisesti kuitenkin soitin ja ilmoitin ettemme tee tarjousta. Myyjä tinkasi ja tinkasi että miksi ei? Miksi ei? Ja tosiaan soitteli myöhemminkin perään.

Välittäjä taas on muutaman kerran ollut totaalisen tyly ja kerran ei vastannut lainkaan kysymyksiimme. Vanha omakotitalo oli selvästi vajonnut - yhdessä huoneessa oli kaltevuuseroa jopa 5-10cm. Yritimme keskustella myyjän kanssa tästä, mutta hän käänsi vain päänsä pois ja oli kuin ei olisi kuullutkaan. Sama juttu kun toisimme kysymyksen... No ei tullut kauppoja.

Vierailija
17/18 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

liian tunteikas ja osaamaton omistaja on hirvitys.

Ihmiset kuvittelevat välittäjän vastuusta vaikka mitä, mutta totuus on se, että loppupeleissä välittäjä vain käärii rahat välistä, mutta mitään vastuuta hän ei todellisuudessa ota mistään.

Asuntonsa tunteva ja asiallisesti homman hoitava omistaja on paras asunnon myyjä. Hyvä välittäjä on ok, mutta niitä on tosiaankin laidasta laitaan ja onnettomimmat ovat aika surkeita (kuuden asuntokaupan ja satojen asuntoesittelyiden kokemuksella).

Pahin on tietenkin itse rakentamaansa taloa 40 vuoden jälkeen myyvä kuusikymppinen pariskunta, joka kuvittelee että heidän talonsa on edelleenkin sekä heidän että kaikkien muiden unelmien täyttymys ja ostaja haluaa talon lisäksi ostaa heidän muistonsa ja elämäntyylinsä. Yksi tällainen on tullut myös nähtyä ja tunnustan, että livistin "näytöstä" niin nopeasti kuin suinkin kehtasin. Talo olisi voinut kiinnostaakin, mutta omistajien tunteikas suhtautuminen meihin itsestäänselvinä seuraajinaan, kahvit ja pullat sekä ne tarinat vuosien varrelta talon todellisen kunnon sijaan aiheuttivat liukkaan lähdön.

Vierailija
18/18 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjä itse oli tullut taloon miniäksi yli 45 vuotta sitten, talo on 60-vuotias. Miehensä kuka talon rakensi isänsä kanssa, oli jo kuollut.

Minusta oli aivan ihanaa tutustua taloon, perheeseen, kuulla tarinoita heidän elämästään, eläimistään navetassa jne. Sain vinkit pihanhoitoon, miten ja milloin mitäkin puskaa leikataan jne.

Rouva uuden miehensä kanssa kahvitti meitä useaan kertaan, ja he vierailevat edelleen meillä vaikka talokaupoista on yli vuosi. Aivan loistavasti mennyt kaikki.

Hintaakin saimme neuvoteltua pariin otteeseen puolin ja toisin, kunnes päädyimme kumpaan perhettä tyydyttävään ratkaisuun. Saimme kaupan päälle vaikka mitä, huonekaluja, työkaluja, vanhan traktorin jne. Talosta pidetty hyvää huolta, kaikki rempat, pumpunvaihdot maalisävyistä lähtien kirjattu ylös. Hyvillä mielen ostimme heiltä talon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan