Pyykkikoneen tunkkainen haju
Kaikki pyykit tuntuvat tulevan koneesta tunkkaisen hajuisina. Mitkähän niksit mahtaisivat auttaa? 90c pesun tiedän, onko muita?
Kommentit (16)
ja silti haisee!
olen kuullut etikan auttavan, paljonkohan sitä laitetaan? (rumpuun, pesu/huuhteluainenlokeroonko?)
ja mitä etikkaa, niitäkin kun on monenlaisia!
sama ongelma. Nykyistä (3.5v vanha sekin) olen hoitanut seuraavasti: pesuaineet zeoliitittomia, pesun jälkeen luukku auki ja tiivisteet rätillä kuivaksi, välillä pessyt tiivisteet pesuaineliuoksella, huuhteluaineena etikka, kolmen kuukauden välein dr brinkmann-pyykinpesukoneen pesuaineen kera 90 asteen ohjelman pyöritys. Kone raikkaan hajuinen..
ei ole käytössä jauhemaista pesuainetta. En niistä pidä, tuntuu, että pyykkiin jää aina pesuainetta jauhemaisista, ja pyykkikoneen pesuainelokeroon myös. Mutta tuota sitruunahappoa pitääkin hakea!
sitä myydään siellä samassa hyllyssä missä on muutkin pesuaineet.
Ainakin meillä on poistanut hajut koneesta.
Jotkut käyttää sitruunahapppoa, senkin pitäisi auttaa.
voiko muka oikeasti laittaa tiskikoneen ainetta koneeseen? Kaapissa olisi Finishin tabletteja?
happoja (ohjekirjassa lukee.) Eli olen käyttänyt pyykinpesukoneen puhdistusainetta.
Samaa tavaraa, mutta monta kertaa kalliimpaa. Ja ihan varmasti "johtavien pesukonevalmistajien suosittelemaa" ;-)
No pitääkin lukea sisällysluettelo seuraavalla kerralla.
Mainoksen uhri ja hyväuskoinen.
alkoi haista kun vaihdoin pesujauheesta nestemäiseen aineeseen. Nyt kun on pessyt nestemäisellä jonkin aikaa, niin hajut on hiukan hävinneet. Enemmän kuitenkin tykkäsin jauhemaisista pesuaineista, joten pitää varmaan vaihtaa takaisin...
Pitääpäs ostaa tuota pyykkikoneen puhdistusainetta. 90 pesu tyhjälle koneelle ei oikeastaan auttanut meillä mitään.
sitä myydään siellä samassa hyllyssä missä on muutkin pesuaineet.
Ainakin meillä on poistanut hajut koneesta.
Jotkut käyttää sitruunahapppoa, senkin pitäisi auttaa.
ja pese nyt tässä heti kone sitruunahapolla, jota saa apteekista.
Ongelmana on zeoliitti, jota tulee jauhemaisista pesuaineista. Se tekee valkoista töhnää vaatteisiin ja tuon ikävän lemun.