Miksi komedian pitää olla älykäs?
Itse en ikinä ymmärrä näitä "älykkäitä" komedioita, ne kun eivät naurata tippaakaan, ja minusta se on komedian idea.
Itse nauran leffoille tyyliin mitä tyhmempi, sen parempi. Monty Pythonin Hullu maailma on ihan ykkönen. : )
Ja kyllä ne Mies ja alaston ase-leffatkin naurattavat..
Olen varmaan sitten juntti, kun vessa- ja alapäähuumori uppoaa? ; )
Kommentit (7)
...siinä ei ole pissakakkahuumoria eli on nähty edes vähän vaivaa sen huumorin eteen.
Minulle ei tosiaankaan pissakakkahuumori uppoa. Mies ja alaston ase leffat ovat ihan jees. Joku Kala nimelta Wanda on sitten tosi hyvä. :)
juuri sopiva ohjelma minun tyyliini. Tämän mukaan kai sitten liian "älykäs"?
ongelma ovat ns. amerikkalaiselle massalle tehdyt komediat, tyyliin Frendit, joita aika moni suomalainenkin on alkanut pitää hyvänä. Vitsit ovat ennalta-arvattavia, typeriä, laskelmoituja. Niitä esim. minä, joka kuulutan aina älykkään komedian tai älykkään romanttisen leffan perään, en tahdo katsella.
Monty Python on itse asiassa hyvinkin älykästä komediaa, parodioi monia brittiyhteiskunnan tabuja.
Frendit on hyvänä esimerkkinä retardeille suunnatusta valmiiksi pureskellusta angstiviihteestä. Mitään vitsiä ei tarvitse miettiä sekuntia kauempaa ja kun on nähnyt ohjelmaa viisi jaksoa, voi nähdä tulevat läppäkohdat jo etukäteen. Sitten ne vielä nauretaan päälle, että varmasti katsojakin tajuaa, että hei, tässä oli vitsi.
Turhaa hienostelua.