Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Välytteletkö nyt sikalunssan aikoihin tietoisesti

Vierailija
21.07.2009 |

julkisia paikkoja, kuten lintsiä, junassa matkustamista ym.? minä välttelen jopa kaupassa käyntiä ja desinfioin heti kädet ulkoa tultua

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just oltiin lintsillä.

Vierailija
2/40 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en edes mielelläni kättele ihmisiä ja syyksi sanon tämän taudin, ei ihmiset näytä pahastuvan.

Mulla desinfiointi pullo kassissa mukana ja tasasin väli ajoin sitä käytän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsiä pestään aina ulkoa tultua jne. Mutta menemisiä ei vältellä. Kohta alkaa koulut ja päiväkodit tauti tulee jos on tullakseen.

Vierailija
4/40 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mua vähän hirvittää kyllä syksyllä alkava päivähoito.

Vierailija
5/40 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

*lähdössä lentämällä ulkomaille*

Vierailija
6/40 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mielelläni liiku ihmispaljoudessa, huvipuistoissa, ruuhkaisissa paikoissa yms.

Huomaan vältteleväni myös kaupassa käyntia ja pyrin asioimaan siellä mahdpllisimman harvoin ( 1 x vk). Silloinkin ahdistaa ihmisten yskiminen ja pärskiminen, jota tuntuu olevan liikenteessä, eikä ihmisillä näytä olevan mitään ajatusta oikeaoppisista yskimistekniikoista! Ihan ällöttää! Vauvaa en edes ota mukaan ruokakauppaan vaan pyrin asioimaan siellä yksin.

Vierailija
7/40 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina vältellyt alle 6kuisen kanssa isoja joukkoja. Tarpeeksi hoitamista vauvassa ilman influenssojakin.

Vaan tuleehan se toki muiden perheenjäsenten mukana jos on tullakseen. Silti meidän vauva vältti monet nuhat, joita oli kavereiden vauvoilla. Sattumaako?

Vierailija
8/40 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin viime viikonloppuna lintsillä ja sitä edellisenä korkeasaaressa. Autossa on käsidesipullo, ja siitä lapsille ja itselle kun riennoista autoon päästään. Kotona aina ekaksi kunnon käsipesu.

Nyt aletaan pikkuhiljaa hillitä tahtia kun kesälomakin loppuu... teen sellaista työtä, että voin pitää (omaan piikkiin) pitkiäkin taukoja. Kävi mielessä jospa jäisi kotiin syksyksi. Harmi vaan, että lapsi aloittaa koulun ja mies on duunissa jossa tapaa kymmeniä ihmisiä päivittäin.

Vierailija
9/40 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mies ei tosiaankaan voi jäädä töistä pois, enkä raaski sitä pois kotoakaan lukita, niin että oon aika varma siitä, että iskee meihinkin kohta. Luulen, että sama tilanne tulee muillekin eteen piakkoin.

En kyllä ota isompaa stressiä asiasta. On sitä influenssaa ja pahempaakin sairastettu ennenkin, ja elossa ollaan vielä.

Vierailija
10/40 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

5kk pojan vuoksi todellakin. Onneksi tiedän, että tulen jäämään vuodeksi kotiin vielä äippäloman jälkeenkin, kun pandemian toinen aalto tulee.

Vierailija
11/40 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olen synnyttänyt.

Vierailija
12/40 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vastasyntynyt vauva ja esikoisen pitäisi aloittaa eskari.

Taitaa jäädä eskari aloittamatta, kun onneksi se ei ole pakollinen. Mistäköhän asiaan löytäisi vbirallisia suosituksia?

Vierailija
13/40 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin pitää mennä, lapset pitää viedä hoitoon, kaupassa on käytävä.

Vierailija
14/40 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yms. Kaupassakäyntiä rajoitettu. Esikoinen menee syksyllä ekalle ja mietityttää ja hirvittaa että mitähän tapahtuu. Eilen tekstitvllä oli juttu et joku maa harkitsee koulujen kiinnilaittamista suurimman aallon ajaksi. Tuota pohjaa vasten mietin myös oman ekaluokkalaisen kouluunmenoa.

Vierailija
15/40 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun verran enemmän käyttänyt käsidesiä.

Mies on lähdössä parin pvän päästä Unkariin, se vähän huolettaa. Lentokentältä melko varmasti nappaa possutaudin.

Esikoinen aloittaa eskarin ensi kuussa mutta en ole edes miettinyt etteikö menisi.

Meillä 9kk vauva perheessä, mitenkähän noin pieni selviää jos sairastuu? Ihan perusterve lapsi on.

Vierailija
16/40 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten tyhmää on moinen välttely? Toki järki kannattaa AINA (ei nyt vain sikainfluenssan aikana) pitää mukana...!

Mutta tautia on liki mahdoton välttää (ellei muuta korpimöökkiin asumaan eikä kaupassa käy/edes tuttuja näe...)

Tauti on kyllä vaarallinen, mutta ei todellakaan mitkään "tappavatauti". Suurimalla osala se menee viikossa ohitse tavallisena influenssana.

ja kyllä, siihen kuolee moni, MUTTA elämää ei voi elää kun elämällä. Tarkoitan sitä, että kuitenkin vain pieni määrä sairastuneista kuolee, ei esim. 90% tai 50% tai 10% niinkuin joissain taudeissa kuolee.

Ja sekin kannattaa muistaa, että näillä taudeilla voi olla myös suojaava vaikutus ihmisiiin toisia tauteja kohtaan...!

Esim. eurooppalaisiin ei tartu niin helposti HIV mitä afrikkalaisiin. On tutkittu miksi, ja havaittu että moni riskiryhmään kuuluva (joka ei ole sairatunut, esim. prostituoitu joka on narkomaani)euroopassa on mustasta surmasta selvinneiden jälkeläinen. Eli ne onnekkaat joiden molemmat vanhemmat ja näiden äidit/isät ja aiemmat polvet jotka aikoinaan ovat selvinneet mustasta surmasta, eivät saa HIV:iä.

Näitä ihmisiä tutkitaan siksi, että tutkijat pyrkivät löytämään MIKÄ on se mekanismi joka suojaa ko. ihmisiä ja sitä kautta kehittämään lääke.

Eli kannattaa ottaa sikainfluenssa vain elämänä! Jotkut siihen kuolevat, utta harva kuitenkin. Ehkä se kuolema osuu lähipiiriin, ja se toki ikävää :( MUTTA sairastuneiden ja hengissä selvinneiden elimistöön saattaa jäädä jotain hyvää, eli esim. 10vuoden kuluttua sikainfluenssasta hengissä selvinneet eivät sairasta jotain influenssaan tmv. tautia niin pahana ja 99% selviävät hengissä taudista jossa kuolleisuus on esim. 30% sairastuneista...!

-Huomisesta ei kukaan tiedä-

Vierailija
17/40 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en oikeestaan pese edes käsiä. hieron silmiä, kaivan nenää ja laitan sormet suuhun. matkustan julkisilla ja pyörin paljon keskustassa kaupoissa. olen raskaana rv 31.

Vierailija
18/40 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lääkäri sanoi että minä voin mennä töihin jos tunnen olevani kunnossa(minulla ei ole todettu influenssaa) eli varmana tartutan jonkun tautiin.

Vierailija
19/40 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei UK:ssa ainakaan meitä olla mihinkään karanteeniin laittamassa, vaikka perheessä olisikin tautia. Tulemista ja menemistä rajoittaa vaan oma sairastuminen.

t. ei tuo aikaisemmin vastannut, mutta lähiympäristössä jo tautia.

Vierailija
20/40 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmankos tauti siellä leviääkin kuin kulovalkea!

Tämä juuri suututtaa, kun asialle ei tehdä mitään...kohtahan näin on pian Suomessakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä