paljonko menee rahaa autoon?
jos nyt ei lasketa autokoulu-maksuja ja auton ostoa..niin paljonko esim.tankillinen bensaa maksaa ja paljonko sillä ajaa?entä mitä muita maksuja..?Ja mikä auto on taloudellinen perheauto?
Kommentit (9)
tankillinen bensaa maksaa esim. 40litraa*1,5 euro= 60 euroa ja sillä ajaa esim. 6l/100km 600 km. muita maksuja: vakuutukset, käyttövero, katsastukset, huollot, rengaskulut yms.
Mikä auto on taloudellinen perheauto? Vaikea kysymys... mielipidekysymys pitkälti..
Auto maksaa noin 400-500 e kuussa, kun otetaan kaikki kulut huomioon (bensat, huollot, vakuutukset, varot, arvonalenema, renkaat). Tämä sellainen tyypillinen perheauto, joku yli 20t auto vie vielä enemmän.
Taloudellinen perheauto voi olla vaikka muutaman vuoden vanha perusauto. Uutta ei kannata ostaa. Kovin vanhoissa taas remonttikulut nousee.
ajokortin syksyllä_/keväällä..siksi tyhmät kysymykset.Ja auto tuli kaupunki-ajoon,työmatka mulla tulee olemaan n.15-20km(idästä laruun)
Budjetoi tosiaan se 400-500 e kuussa, niin saat sitten joskus 10 vuoden päästä vaihtaakin auton uudempaan. Just laskin tänään, että sen 40t Skodan arvo tippuu noin 385 e kuussa alkuunsa. Hirveä summa siis. Puolta halvemmalla putoaa puolet siitä.
Pienillä ajoilla bensa. Yli 20000 pitäis tulla ainakin mittariin ennen kuin kannattaa edes kiisseliä harkita.
Näillä yleistiedoilla kannattaa suosia julkistaliikennettä!
omia ajoja ja työmatkoja varten, mihellä oma auto.
Maksoin autosta käytettynä 3200e.Mulla on työmatka n.13km yhteen suuntaan eli n.26kilsaa päivässä, lisäksi ajan jonkin verran viikossa uita menoja kaupunkiin. Mulla bensaan menee noin 80-90 e kk. Vakuutusmaksu jaettu osiin ja maksan sitä 35 e kuukaudessa.Lisksi tietysti huollot, jotka on tehtävä säännöllisesti jos vanhalla autolla aikoo ajaa. Mulla keväällä rysähti lähes 700e osiin ja huoltoon.
Mutta säännölliset menot autoon mulla noin 130-140e kk.
ajokortin syksyllä_/keväällä..siksi tyhmät kysymykset.Ja auto tuli kaupunki-ajoon,työmatka mulla tulee olemaan n.15-20km(idästä laruun)
Riippuen tietysti siitä missä päin "itää" ja "larua" matkareitti on. Mutta siinä aamu- ja iltaruuhkan tukkeessa ajaminen ei ole sen n. 500 eur/kk arvoista. Mene julkisilla.
1 l maksaa noin 1,35 euroa.
Paljonko tankillisella ajaa riippuu taas tankin koosta ja eritoten siitä, paljonko auto kuluttaa sekä siitä, onko kyseessä kaupunki-, maantie- vai seka-ajo.
Vakuutusmaksut ja ajoneuvovero menee. akuutusmaksut riippuvat bonuksista ja siitä, missä asuu sekä millainen auto.
Hybridit varmasti taloudellisimpia.