Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tahdotteko kuulla järkyttävän asian?

Vierailija
20.07.2009 |

Olen ip-kerho-ohjaaja ja törmännyt nyt liian usein tyttöjen laihduttamiseen. Kerhossa siis eka- ja tokaluokkalaisia. Moni kiletäytyy esim. juustosta kokonaan "koska se lihottaa", moni ei maistakaan pullaa, jotkut täytyy pakottaa syömään puolikas voileipä "koska siinä on kauheasti kaloreita".

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuota tapahtuu jo päiväkodissa

Vierailija
2/14 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on jo vuoden kysellyt aina kun tarjoan jotain herkkua, että onko siinä paljon rasvaa....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina niitä jo alipainoisia.

Vierailija
4/14 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

äideistä ja isistä?

Vierailija
5/14 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaloreiden vahtaajia. Äitiensä vika siis.

Vierailija
6/14 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kanssa tyttö menee tokalle ja on nyt jostain saanut päähänsä että on "liian paksu". Peilailee jatkuvasti ja kyselee että oonko mä paksu.

Itse olen ylipainoinen enkä ikinä ole puhunut lasten kuullen laihduttamisesta (vaikka olisinkin itse dieetillä), juuri sen takia etten tartuttaisi lihomisen pelkoa lapsiin. Mutta jostain kaveripiiristä kai tämä ulkonäköpaine on tullut.

Nyt on sitten koko kesä vakuuteltu että lapsi on ihan sopivan kokoinen (kun oikeasti on enempi hoikka kuin pyöreä) ja puhuttu tarpeen tullen ruuan merkityksestä ja syömisen (ja siis terveellisen ruuan syömisen) tärkeydestä. Kiitos sinulle ap jos jaksat kerhossasi jatkaa tätä valistamista!

Vierailija
7/14 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siinä oikeastaan ole edes mitään ihmeellistä

Vierailija
8/14 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuisten puolihuolimattomista heitoista esim kahvipöydässä kylässä. Joku saattaa sanoa että Ei saisi enää ottaa kakkua ettei liho. Ihan vain huumorilla. Lapsi kuuntelee kaiken.

Vierailija
9/14 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se hyvä, että joku pystyy noudattamaan ravitsemusterapeutin suosituksia. Mitäs tarjoatte epäterveellistä? Syötä vain kasviksia ja ruisleipää, kuten neuvotaan. Sitten voit sanoa, ettei lihota.

Vierailija
10/14 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se hyvä, että joku pystyy noudattamaan ravitsemusterapeutin suosituksia. Mitäs tarjoatte epäterveellistä? Syötä vain kasviksia ja ruisleipää, kuten neuvotaan. Sitten voit sanoa, ettei lihota.

Useimmiten välipalana on ruisleipää tai täysjyväsämpylää, leikkelettä, juustoa ja tomaattia/kurkkua + hedelmä/juurespala. Juomana maitoa. Satunnaisesti hyvin harvoin jotain herkkua välipalan jälkeen, kuten esim. voisilmäpulla.

Ei taatusti ole liikaa kaloreita kasvavalle pikkukoululaiselle välipalaksi tuossa!!

ap

Vierailija
11/14 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita katsella myös niitä poikia. :(

Vierailija
12/14 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Proteiinit? Kalsium? Rasvat?

Vierailija
13/14 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja surullista. =((

Vierailija
14/14 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

välillä tulee niitä dokumentteja, joissa on 8v. tyttöjä jossain anorektikkoklinikoilla saamassa hoitoa :(