Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen pihi. Mistä tämä nuukuuteni oikein johtuu?

Vierailija
20.07.2009 |

Elän parisuhteessa ja lapsia on 2....Toinen meinasi oikeasti jäädä hankkimatta sen takia, että stressasin rahojen riittävyyttä yms. Käydään molemmat töissä (nyt itse äitiyslomalla) ja rahat riittää ihan hyvin normaaliin elämään...mutta on pakonomainen tarve säästää ja säästää...

Mies ei ole tätä koskaan oikein ymmärtänyt, siksi säästänkin häneltä useimmiten salaa...Tällä hetkellä esim. yhdellä tililläni on rahaa 15.000e ja varsinkin isompi lapsi on kysellyt, että eikö me voitaisi käydä jossakin matkalla nyt kesällä. Haluaisin toisaalta lähteä etelään, mutta kun asioita pyörittelen päässäni totean, että rahat vain menee hukkaan eikä se ole lapsille elintärkeää kuitenkaan.

Onko muita kaltaisiani?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kauan kuin ovat niin pieniä, etteivät tule muistamaan reissuista mitään. Sitten kun ovat isompia, on kyllä suorastaan vanhempien velvollisuus näyttää hiukan muitakin paikkoja, kuin kotinurkkia.

Vierailija
2/12 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsena sunnuntaisin kaljapulloja. "RAHA EI TAIVAASTA TULE, SEN ETEEN TEHTÄVÄ TÖITÄ"-ajatuksella.

Oli kitkettävä kasvimaata pikkukorvausta vastaan.

Siksi olen pihi. Toisaalta hyvä että oppii arvostamaan rahaa, mutta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen tosi pihi! Usein jopa naurettavan pihi. Esim. lykkäsin uuden tukkapannan ostamista about 2vuotta kun en raaskinut ostaa uutta... Lopulta otin itseäni niskasta kiinni ja ostin pannan, 3.5 eurolla!! En osta oikeastaan koskaan normaalihintaisia vaatteita. Ja miksi ostaisin kun niitä saan ympärivuoden aletangoista muutamalla eurolla! Silti olen aika tarkka että lapseni kulkevat kivoissa vaatteissa, varsinkin ihmisten ilmoilla. Tosin sitten taas säästän kivoja vaatteita enkä raaski käyttää niitä. Lopputulos että monet kivat vaatteet jää lähes käyttämättä! Kotona usein puen lapseyt vaatteisiin joita ei tarvi varoa vaikkei oikeasti olisi niin vaarallista että kivaan muutaman euron alelöytöön tulee joku kestotahra. Yritän kovin muuttaa tapojani mutta minkäs sitä luonnolleen voi!

Toisaalta olen taas hyvin höveli, varsinkin kodin sisustukseen liittyvissä jutuissa. Olen mä niin hassu. =o)

Vierailija
4/12 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai pilkkaa köyhyydestä?

Vierailija
5/12 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun itseni taas olisi hyvä säästää vähän enemmän

Vierailija
6/12 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi juontaa ihan sieltä.

Vierailija
7/12 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta pihi on itsekäs.

Vierailija
8/12 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pihi, tosin yksineläjä. Mutta pihistelen ruuasta ja kaikesta mahdollisesta. En vois kuvitellakkaan lähteväni matkalle. Vaatteita ostan tosi harvoin koska en käy missään.

Vierailija
9/12 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

Vierailija
10/12 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan samanlainen, paitsi en ole pihi kun koskee matkoja tai merkkilaukkuja.

Olen järkyttävän näköinen kun painan kadulla paikattujen farkkujen kanssa ja sitten joku lv laukku olkapäällä.

Kerran on ratikassa arvosteltu kun mulla oli kopiolaukku kädessä. Näytin tarkemmin ja sanoin kyllä tämä ihan tuolta Espalta on ostettu.

Joissain asioissa olen aivan liian nuuka, mutta joissain asioissa ei mikään tunnu miltään.

Joo, toinen on verhot. Mä rakastan Marimekon verhoja. Meillä on 4 ikkunaan mahdollisuus laittaa verhot ja on varmaan n 25 verhot. Pahimpia on nämä Marimekon ystävänmyynnit. Aina tulee ostettua kahdet, vähintään.

Vierailija
11/12 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se jotenkin kuului asiaan, niinhän oli muillakin...mutta oli silloin kyllä ihan konkreettisia tilanteita, että rahaa ei oikein ollut ruokaan. Mutta sitten vanhemmat toi ruokakassin käydessään! Lapsuusaika oli ihan normaalia suht keskiluokkaista elämää kotona.

Minä siis säästän, kierrätän, pengon alehyllyjä, seuraan tarkkaan tarjouksia ja monet asiat jätän ostamatta, vaikka rahaa olisikin.

Ap

Vierailija
12/12 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

keittää kahviporotkin 2x. mutta tekee sen koska ei ole rahaa.

siinä pihin ja köyhän ero. köyhä tekee sen pakosta, mutta miksi pihi pihtaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi