Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raskaus ja liikunta / urheilu?

Vierailija
19.07.2009 |

Heippa, raskauteni on ihan alussa (eilen tein pos. raskaustestin!) ja olen ihan ulalla joidenkin asioiden kanssa.

Harrastan useamman kerran viikossa liikuntaa; käyn salilla & bodypumpissa, juoksulenkeillä ja suunnistamassa. Onko alkuraskaudessa jotain haittaa näistä lajeista? Varsinkin suunnistaessa sykkeeni nousee usein lähelle maksimia (200 lyönnin tienoille) ja keskisyke esim. 30 minuutin suunnistuksessa voi olla n. 180. Onko korkeista sykkeistä haittaa?

Neuvolaan pääsee kuulemma vasta kuukauden päästä, eikä ole oikein ketään, jolta voisin / haluaisin asiasta kysyä raskauden ollessa näin alussa.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
19.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuraskaudesta voi treenata ihan kunnolla useamman kuukauden. Itse treenasin tavallisesti olisko ollu viikolle 25. Sit piti vähän alkaa himmailla kun alko rankempi treeni pyörryttämään :) Omien tuntemusten mukaan.

Vierailija
2/3 |
19.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkuraskaudessa voit harrastaa, muistaakseni ratsastusta tms. ei suositella putoamisvaaran vuoksi. Nuo sykkeet alkavat merkata vasta viikon 28 jälkeen.

Olen itse viikolla 36 ja koko ajan olen käynyt bodypumpissa, spinningissä jne., ja ainakin pari viikkoa ajattelin vielä jatkaa kun vointi on niin hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
19.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

moi! vedin tunteja ihan normaalisti viikolle 32 saakka, kunnes jouduin selkävaivan vuoksi lopettamaan.

vedän bodypumpia, pilatesta, aerobicia ja kevyempiä tunteja. mitään ongelmia ei minulla ollut, päinvastoin: teki hyvää liikkua ja nähdä miten kroppa toimii vaikka maha onkin valtavan iso!

sykkeistä sen verran että ihan maksimisyketreeniä en tehnyt enkä olisi varmaan raskauden vuoksi pystynytkään tekemään. en seurannut mittarilla ollenkaan, vaan ihan mutulla päättelin että nyt on tarpeeksi rankkaa, hellitetään vähän..