Millä saa wc-pytyn puhtaaksi?
Pesen vessan viikottain, mutta ihan alhaalle, missä putki lähtee kaartumaan, ei harja yllä enkä saa sitä likaa wc-ankalla pois. Mikä avuksi?
Kommentit (12)
ja light käy. Pönttöön vaan vaikuttamaan 1 h ja sitten hankaamaan. Toimii.
on oikeasti paras vessanpytynpesuaine, liuottaa mitä vain. Tämän vinkin kuulin jo opiskeluaikana ja se todella TOIMII. Samaa jippoahan käytettiin myös Silla Siisti -ohjelmassa.
Kolat pönttöön, antoivat vaikuttaa muistaakseni pari tuntia ja pöntöstä tuli vessaharjalla hankauksen jälkeen kuin uusi.
Me asutaan ulkomialla ja meillä on tosi kalkkipitoinen vesi. Pönttöön keräytyykin aina kamala kerros juuri sinne veden alapuolelle.
Ostin Harpic (?) merkkistä puhdistusainetta ja puolen tunnin vaikutusajan jälkeen vetäisin niin kaikki lika oli hävinnyt. Siis ihan kaikki!
Olen lukenut colalla ruostutettavan nauloja...
Ap:lle ehdotan kumihanskoja käteen ja vanhaa tiskiharjaa. Sillä minä harjaan pöntön alapään aina joskus.
Olsikohan täällä samaa ainetta?
t. toinen kalkkivesimaassa asuva
Ps. Millä peset suihkut ja lavuaarit?
Me asutaan ulkomialla ja meillä on tosi kalkkipitoinen vesi. Pönttöön keräytyykin aina kamala kerros juuri sinne veden alapuolelle. Ostin Harpic (?) merkkistä puhdistusainetta ja puolen tunnin vaikutusajan jälkeen vetäisin niin kaikki lika oli hävinnyt. Siis ihan kaikki!
cokista tuhlaisi tuohon vaan etikkaa sen sijaan. =) 1/3 tai 1/2 pulloa etikkaa, liotus yön yli ja jo irtoaa mustat töhnät ja kalkkeumat hyvin.
missä käytettiin Cokista :) Kyllä näytti toimivan..
Olen lukenut colalla ruostutettavan nauloja
=)
colalla ne tosiaan pesi sillä siisti ohjelmassa ja puhdasta tuli