Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi liikunnan jälkeen tulee aina niin huono olo?

Vierailija
16.07.2009 |

En käsitä, kun jotkut puhuvat jostain endorfiineista ja hyvästä olosta, mikä liikunnasta tulee. Minua yleensä oksettaa, pyörryttää ja väsyttää ja ajatus ei kulje liikunnan jälkeen. Kotitöistä ei sen jälkeen tule mitään.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan kuntoosi nähden liian kova suoritus. Toinen mahdollisuus on, että et ole syönyt kunnolla.

Vierailija
2/19 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Treenin aikana tulisi juoda vettä tai urheilujuomaa 2-3 dl per 15 min

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Treenin aikana tulisi juoda vettä tai urheilujuomaa 2-3 dl per 15 min

Vierailija
4/19 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla sykemittari, jotta et treenaa liian kovalla sykkeellä? Ja tuo 2dl/ 15min on ihan todellinen nestetarve. Saatat myös tarvita sokereita suorituksen aikana, tutustu urheilujuomiin. Jos taas yrität laihduttaa, niin sun tulee rytmittää syömisesi niin, että et syö treenin jälkeen pariin tuntiin, mutta ennen täytyy syödä.

Vierailija
5/19 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se voi aiheuttaa tuollaista, siis vajaatoiminta

Vierailija
6/19 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos syke on ollut liian korkealla liian kauan aikaa...

Vierailija
7/19 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee hyvä olo, todella hyvä olo. Tai sitten teet jotain väärin, ks. edelliset.

Vierailija
8/19 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 12 vuotias tyttö. Minulle oli kaksi (oppi)tuntia liikuntaa kello 12.45-14.15. Nyt minusta tuntuu, että kuolen kohta. Melkein kouristuskohtauksia ja oksettaa kunnolla. Mitä teen?

Vierailija
9/19 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kävi noin ylirasitustilanteissa. Eli liikaa.

Vierailija
10/19 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylirasitus, nestehukka, ravinnonpuute.

Vierailija
11/19 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian kovat sykkeet, ei kunnon palkkaria (hiilarivarastot).

Vierailija
12/19 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisten lisäksi saattaa olla happivaje eli ns. rasitusastma. Kaikilla siinä ei ala henki vinkumaan eikä ahdista tietoisesti, mutta happea ei vaan saa tarpeeksi.

Vierailija
13/19 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti et ole syönyt kunnolla aiemmin päivällä tai sitten et syö tarpeeksi pian liikunnan jälkeen.

Vaikka olen ollut kilpaurheilija niin kyllä minullekin tuli aikoinaan helvetin huono olo normaalista treenistä, jos aamupala jäi väliin.

Vierailija
14/19 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sykemittari ois nyt hyvä. Hommaa sellainen ja pidä syke rasvanpolttoalueella eli aikuisella se on noin 130-155. Hiljennä tahtia, kun nousee korkeammaksi.

Puolisen tuntia voi urheilla ihan vaivatta juomatta, mutta toki jos nyt tunnin, pari urheilet, niin palautusjuomaa on hyvä siemaista välillä. Jatkuvasti ei kumminkaan todellakaan tarvitse ryystää, menee siitäkin voimat, jos maha loiskuu nestettä täynnä!

Vierailija
15/19 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla särkee loukaperät ja korvat liikunnan jälkeen.

Vierailija
16/19 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli noin, kun pidin tiukkaa dieettiä, jos lähdin yli 8 tunnin syömättömyyden jälkeen liikkumaan,.

Vierailija
17/19 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis minkä vajaatoiminta?

Vierailija
18/19 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edellisten lisäksi saattaa olla happivaje eli ns. rasitusastma. Kaikilla siinä ei ala henki vinkumaan eikä ahdista tietoisesti, mutta happea ei vaan saa tarpeeksi.

Mulla on astma ja aina kovasta liikunnasta ym. Tulee paska olo ja olen aina ihmetellyt miten jotku kehuu mielettömän hyvää oloa kunnon rääkin jälkeen.

lääkkeitten kanssa ei tule mitään astma oireita mutta voiko silti olla happivaje paskan olon syynä?

t.m40v

Vierailija
19/19 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettet vaan ponnistele päälläsi. Minä olen itse huomannut sen, että  joskus jotenkin puuskutan päällä. Vähän niinkuin synnytyksessä saattaa ponnistaa väärin, paine tulee päähän.

Joskus minun täytyy tietoisesti miettiä liikunnassa, että en purista pään lihaksia. En osaa tarkasti selittää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan